  • 1. Data: 2005-10-03 16:00:11
    Temat: fundusze inwestycyjne (podatki)
    Od: "rolins" <rolins********@o2.pl>

    Witam! Mam kilka pytan odnosnie opodatkowania funduszy inwestycyjnych, czy
    ktos moglby mi odpowiedziec?

    1) W jaki sposob opodatkowane sa fundusze inwestycyjne?

    2) Ile ten podatek wynosi?

    3) Czy podczas konwersji jednostek jednego typu na drugi , przeniesiona
    kwota zostaje opodatkowana i dopiero wtedy zakupione zostana nowe jednostki?
    Czy moze dopiero po spieniezeniu jednostek?

  • 2. Data: 2005-10-03 16:42:22
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne (podatki)
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Witam! Mam kilka pytan odnosnie opodatkowania funduszy inwestycyjnych, czy
    > ktos moglby mi odpowiedziec?
    >

    > 1) W jaki sposob opodatkowane sa fundusze inwestycyjne?

    Pewnie podatkiem od osób prawnych :))

    Ale pewnie chodzi Ci o cos innego.
    Dochody z zysków kapitałowych opodatkowane są tzw. Belkowym

    > 2) Ile ten podatek wynosi?

    19%

    > 3) Czy podczas konwersji jednostek jednego typu na drugi , przeniesiona
    > kwota zostaje opodatkowana i dopiero wtedy zakupione zostana nowe
    > jednostki?
    > Czy moze dopiero po spieniezeniu jednostek?

    Konwersja nie powoduje naliczenia i pobierania podatku podatku w przypadku
    kiedy kwota konwertowana jest nizsza od kwoty pierwotnego zakupu zakupu. Bo
    jakbyś konwertował cały rejestr to podatek IMO bedzie pobrany.

    Darek

  • 3. Data: 2005-10-03 16:50:31
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    rolins wrote:

    > 3) Czy podczas konwersji jednostek jednego typu na drugi ,
    > przeniesiona kwota zostaje opodatkowana i dopiero wtedy zakupione
    > zostana nowe jednostki? Czy moze dopiero po spieniezeniu jednostek?

    Konwersja jest traktowana jako sprzedaż w jednym funduszu i zakup w drugim -
    podatek będzie pobrany.

  • 4. Data: 2005-10-03 17:22:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Oct 2005 18:00:11 +0200, "rolins" <rolins********@o2.pl>
    wklepał(-a):

    >Witam! Mam kilka pytan odnosnie opodatkowania funduszy inwestycyjnych, czy
    >ktos moglby mi odpowiedziec?
    >

    >1) W jaki sposob opodatkowane sa fundusze inwestycyjne?

    To podatek od dochodów kapitałowych tzw. podatek Belki.

    >2) Ile ten podatek wynosi?

    19%

    >3) Czy podczas konwersji jednostek jednego typu na drugi , przeniesiona
    >kwota zostaje opodatkowana i dopiero wtedy zakupione zostana nowe jednostki?
    >Czy moze dopiero po spieniezeniu jednostek?

    Przy konwersji jest pobierany podatek (bo konwersja to odkupienie-nabycie).

  • 5. Data: 2005-10-03 18:05:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Oct 2005 18:42:22 +0200, "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Konwersja nie powoduje naliczenia i pobierania podatku podatku w przypadku
    >kiedy kwota konwertowana jest nizsza od kwoty pierwotnego zakupu zakupu. Bo
    >jakbyś konwertował cały rejestr to podatek IMO bedzie pobrany.

    Niezupełnie. Masz rację, ale w odniesieniu do poszczególnych "zakupów"
    jednostek. Np.
    - kupujesz 1 jednostkę za 33,00
    - -''- 2 jednostki za 32,30
    - -''- 4 jednostki za 28,80

    Sprzedajesz wszystko z ceną jednostki 30,20 - podatek będzie pobrany od zysku
    nat tych 4 ostatnich jednostkach, bo one przyniosły zysk.

  • 6. Data: 2005-10-03 19:02:06
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Mon, 03 Oct 2005 19:22:33 +0200, na pl.biznes.banki, Sławomir Szyszło
    napisał(a):

    > Przy konwersji jest pobierany podatek (bo konwersja to odkupienie-nabycie).

    AFAIR w październiku ma być jakaś zmiana prawa po której konwersja pomiędzy
    subfunduszami w ramach funduszu parasolowego będzie zwolniona od belkowego.
    Jeśli to prawda to pozostaje tylko czekać na popularyzację parasoli w
    Polsce.
    Na razie chyba są tylko 2 - w Lukasie i Fortisie.

    pzdr
    konlin

  • 7. Data: 2005-10-04 14:50:28
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dhs2u9.1jk.1@slaszysz.poczta.onet.pl...
> [...]
    > zysku
    > nat tych 4 ostatnich jednostkach, bo one przyniosły zysk.

    I to jest właśnie kurestwo. Bo nie patrzą na to, że na jednostce za 33 i
    32,30 masz wtope. Wezmą podatek od zysku ale wtopę zostawią Ci całą
    niestety.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2005-10-05 09:31:01
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:dhs2u9.1jk.1@slaszysz.poczta.onet.pl...

    > I to jest właśnie kurestwo.

    ... raczej podatek...;-)

    > Bo nie patrzą na to, że na jednostce za 33 i
    > 32,30 masz wtope. Wezmą podatek od zysku ale wtopę zostawią Ci całą
    > niestety.

    Ehemm, a kto ryzykowal? Panstwo czy prywatny inwestor?
    Chcialbys zeby panstwo bralo na siebie twoje ryzyko?
    Chyba juz minely czasy panstwa az tak opiekunczego...

    --
    Pozdrowienia
    ---