eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 1. Data: 2006-06-19 00:20:30
    Temat: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    X-post: pl.internet.mordplik , pl.biznes.banki.
    FUT na pl.biznes.banki . Jeśli ktos bedzie chciał
    ustosunkowac się do spraw "okołospamowych" proszę
    o przestawienie grupy na pl.internet.mordplik .


    Stan faktyczny:

    mBankowi nie wyraziłem zgody na przetwarzanie moich danych
    osobowych do celów marketingowych, wmyśl zapisów ustawy o
    przetwarzaniu danych osobowych. Jednocześnie zaprenumerowałem
    jednak biuletyn dla inwestorów, wyrażając przy tym zgodę na
    przesyłanie informacji handlowych w sposób zgodny z ustawą
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Na adres podany do mailingu biuletynu dla inwestorów, a także
    na inny adres, na ktróy nie wyrażałem zgody na żaden mailing
    dostawałem mailingi reklamowe, poza zamówionym biuletynem.
    Po jednej reklamacji na mLinii w grudniu 2005 przestałem
    dostawać cokolwiek na ów drugi adres e-mailowy. W związku z
    dalszymi niezamówionymi mailingami na adres podany do biuletynu
    złożyłem na pczątku lutego 2006 kolejną reklamację. Pod koniec
    maja (czyli po niemal 4-ech miesiącach od reklamacji) otrzymałem
    odpowiedź na tą reklamację. Odpowiedź cytuję poniżej, prawie
    w całości.

    ,-[ odpowiedź z mBanku na reklamację ]---------------------------
    |
    | Szanowna(y) Pani(e)
    | W związku z reklamacją zarejestrowaną w dniu 2006-02-09 10:59:13
    | (numer R88577196) przekazujemy wyjaśnienia mBanku
    |
    | Przepraszam Pana za tak długi czas oczekiwania na odpowiedź z
    | naszej strony.
    |
    | Chciałbym zwrócić uwagę, że wyraził Pan zgodę na otrzymywanie
    | informacji handlowych drogą elektroniczną. Nie wyraził Pan
    | natomiast zgody na przetwarzanie swoich danych w celach
    | reklamowych, ale powyższa zgoda nie obejmuje reklamy produktów
    | własnych. Ponieważ we wspomnianych mailingach sprzedawaliśmy
    | produkt mPlan oraz usługę doładowań dlatego otrzymał Pan maile
    | z wymienionymi ofertami Banku.
    |
    | Jeśli nie życzy Pan sobie otrzymywać żadnych treści reklamowych
    | proponuję skontaktować się z mLinią i poprosić o zmianę zgody
    | na reklamę na 'nie'.
    |
    | Brak zgody na otrzymywanie treści handlowych drogą elektroniczną
    | będzie skutkował tym, że nie będzie Pan otrzymywał biuletynu
    | inwestycyjnego mBanku.
    |
    | Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia są dla Pana wystarczające.
    | Przepraszam za powstałe niedogodnści.
    |
    | Z poważaniem
    | Dxxx Txxx
    `---------------------------------------------------
    -------------
    (dane osobowe pracownika mBanku zaciemnione).

    Komentarz:

    Rzeczywiście w ustawie o ochronie danych osobowych istnieją
    zapisy (art. 23, ust. 1 pkt 5, oraz art. 23 ust. 4 pkt 1) z
    których wynika, ze administrator danych osobowych ma prawo
    uprwiać "marketing bezpośredni własnych produktów lub usług
    administratora danych". Nie chcę się z nimi spierać, czy oferta
    doładowania telefonów w sieci Orange stanowi marketing własnych
    produktów czy usług, bo nawet jeśli moim zdaniem nie stanowi, to
    zaraz okaże się że, na przykład, że 51% mBank-u należy do France
    Telecom - albo coś w tym stylu, i wyjdzie na to, że od strony
    prawnej mBank jest kryty.

    Uważam jednak, że jeśli kilka razy robiłem awanturę że biuletyn
    dla inwestorów chcę dostawać - a reklam doładowania w sieci w
    której nie mam telefonu czy namawiania do kredytu którego i tak
    nie wezmę - nie chcę, że powinno to być dla nich zrozumiałe.
    Jak widać, nie jest. Informację, że jedynie mogę albo dostawać
    biuletyny razem ze spamem, albo nie dostawac nic - uważam za
    rodzaj szantażu. W związku z tym reklamy przychodzące od mBanku
    będę uważał za spam i poniżej prezentuje fragmenty nagłówków z
    kawałkiem treści.

    Natomiast udzielenie mi odpowiedzi po 4 miesiącach od reklamacji
    uważam za przejaw kracowego lekceważenia.

    Pozdr,
    // Łukasz Kozicki

    Nagłówki:
    ==[ W Dniu Dziecka do ładuj komórkę TAN IEJ ]====================
    X-From_: k...@m...pl Tue May 30 15:51:51 2006
    Return-Path: <k...@m...pl>
    Delivered-To: x
    Received: from mbank.onet.pl (213.180.131.38)
    by m027.home.net.pl with SMTP; Tue, 30 May 2006 13:51:51 -0000
    Received: from [192.168.115.11] ([192.168.115.11]:46857 "EHLO mm1")
    by mbank.onet.pl with ESMTP id S289888AbWE3Nvt (ORCPT
    <rfc822;x>); Tue, 30 May 2006 15:51:49 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Date: Tue, 30 May 2006 15:51:49 +0200
    Content-Type: multipart/signed;
    charset="iso-8859-2";
    boundary="----=_chilkat_8b0_e708_11624bef.e55da2ad";
    protocol="application/x-pkcs7-signature";
    micalg=SHA1
    subject: =?iso-8859-2?Q?W_Dniu_Dziecka_do?=
    =?iso-8859-2?Q?=B3aduj_kom=F3rk=EA_TAN?=
    =?iso-8859-2?Q?IEJ?=
    To: x <x>
    From: k...@m...pl
    Reply-To: k...@m...pl
    X-Priority: 3 (Normal)
    Message-ID: <CHIL________________________________________d7f0@mm
    1>
    X-Mailer: BRE MassMailer
    X-BRE-Ref: x
    Errors-To: e...@m...onet.pl

    Witaj,

    z okazji Dnia Dziecka przygotowaliśmy promocję dla Klientów sieci
    Orange!

    Doładuj swoje konto kwotą 25 zł, a otrzymasz 20% bonus!
    [--- ciach ---]

    ==[ Z nami stać Cię na dom ]=====================================
    X-From_: k...@m...pl Tue Jun 13 17:38:55 2006
    Return-Path: <k...@m...pl>
    Delivered-To: x
    Received: from mbank.onet.pl (213.180.131.38)
    by m027.home.net.pl with SMTP; Tue, 13 Jun 2006 15:38:55 -0000
    Received: from [192.168.115.11] ([192.168.115.11]:24581 "EHLO mm1")
    by mbank.onet.pl with ESMTP id S279089AbWFMPif (ORCPT
    <rfc822;x>); Tue, 13 Jun 2006 17:38:35 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Date: Tue, 13 Jun 2006 17:38:53 +0200
    Content-Type: multipart/signed;
    charset="iso-8859-2";
    boundary="----=_chilkat_125_d4f2_535f45c8.526618d6";
    protocol="application/x-pkcs7-signature";
    micalg=SHA1
    subject: =?iso-8859-2?Q?Z_nami_sta=E6_Ci=EA_na_dom?=
    To: x <x>
    From: k...@m...pl
    Reply-To: k...@m...pl
    X-Priority: 3 (Normal)
    Message-ID: <CHIL________________________________________4546@mm
    1>
    X-Mailer: BRE MassMailer
    X-BRE-Ref: x
    Errors-To: e...@m...onet.pl

    Witaj,

    ponad 6 300 osób buduje z nami swój dom w ramach akcji "Stać Cię na
    dom!". Przyłącz się!

    Szczegóły dotyczące przedsięwzięcia, specjalnej oferty kredytowej
    [--- ciach ---]


  • 2. Data: 2006-06-19 07:24:31
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: Spider <...@...c>

    mialem podobnie i zrezygnowalem ze wszystkich biuletynow mbanku


  • 3. Data: 2006-06-19 09:49:48
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: "Sławek" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:4495ed50$1@news.home.net.pl...
    > X-post: pl.internet.mordplik , pl.biznes.banki.
    > FUT na pl.biznes.banki . Jeśli ktos bedzie chciał
    > ustosunkowac się do spraw "okołospamowych" proszę
    > o przestawienie grupy na pl.internet.mordplik .
    >
    > ...
    <ciach>

    Ja tam na mbank nie narzekam, mam konto za otwarcie którego nie płaciłem ani
    grosza, za prowadzenie też nic nie płace, kasę wybiera się też za darmo, i
    co pewien czas zastanawiam się na czym oni zarabiają
    Na początku też dostawałem jakiś tam biuletyn którego nie zamawiałem, ale na
    dole był link i wypisałem się, od tego czasu nic nie dostaje. Poza tym
    stosują uwierzytelnianie i wysyłają go tylko do klientów. Jak przeszkadza,
    to zablokuj nadawce i po sprawie, ja bym nie robił afery.



  • 4. Data: 2006-06-19 09:55:24
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Sławek wrote:
    [...]

    > Na początku też dostawałem jakiś tam biuletyn którego nie zamawiałem, ale na
    > dole był link i wypisałem się, od tego czasu nic nie dostaje. Poza tym

    Widać, że mało spamu dostajesz.


    KJ


  • 5. Data: 2006-06-19 10:26:03
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:4495ed50$1@news.home.net.pl...
    > X-post: pl.internet.mordplik , pl.biznes.banki.
    > FUT na pl.biznes.banki . Jeśli ktos bedzie chciał
    > ustosunkowac się do spraw "okołospamowych" proszę
    > o przestawienie grupy na pl.internet.mordplik .
    > Stan faktyczny:
    > mBankowi nie wyraziłem zgody na przetwarzanie moich danych
    > osobowych do celów marketingowych, wmyśl zapisów ustawy o
    > przetwarzaniu danych osobowych. Jednocześnie zaprenumerowałem
    > jednak biuletyn dla inwestorów, wyrażając przy tym zgodę na
    > przesyłanie informacji handlowych w sposób zgodny z ustawą
    > o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    > Na adres podany do mailingu biuletynu dla inwestorów, a także
    > na inny adres, na ktróy nie wyrażałem zgody na żaden mailing
    > dostawałem mailingi reklamowe, poza zamówionym biuletynem.
    > Po jednej reklamacji na mLinii w grudniu 2005 przestałem
    > dostawać cokolwiek na ów drugi adres e-mailowy. W związku z
    > dalszymi niezamówionymi mailingami na adres podany do biuletynu

    Dlaczego niezamówionymi? Wszak niżej niezbicie sam sobie przeczysz.

    > złożyłem na pczątku lutego 2006 kolejną reklamację. Pod koniec
    > maja (czyli po niemal 4-ech miesiącach od reklamacji) otrzymałem
    > odpowiedź na tą reklamację. Odpowiedź cytuję poniżej, prawie
    > w całości.
    > ,-[ odpowiedź z mBanku na reklamację ]---------------------------
    >> Szanowna(y) Pani(e)
    >> W związku z reklamacją zarejestrowaną w dniu 2006-02-09 10:59:13
    >> (numer R88577196) przekazujemy wyjaśnienia mBanku
    >> Przepraszam Pana za tak długi czas oczekiwania na odpowiedź z
    >> naszej strony.
    >> Chciałbym zwrócić uwagę, że wyraził Pan zgodę na otrzymywanie
    >> informacji handlowych drogą elektroniczną. Nie wyraził Pan
    >> natomiast zgody na przetwarzanie swoich danych w celach
    >> reklamowych, ale powyższa zgoda nie obejmuje reklamy produktów
    >> własnych. Ponieważ we wspomnianych mailingach sprzedawaliśmy
    >> produkt mPlan oraz usługę doładowań dlatego otrzymał Pan maile
    >> z wymienionymi ofertami Banku.
    >> Jeśli nie życzy Pan sobie otrzymywać żadnych treści reklamowych
    >> proponuję skontaktować się z mLinią i poprosić o zmianę zgody
    >> na reklamę na 'nie'.
    >> Brak zgody na otrzymywanie treści handlowych drogą elektroniczną
    >> będzie skutkował tym, że nie będzie Pan otrzymywał biuletynu
    >> inwestycyjnego mBanku.
    >> Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia są dla Pana wystarczające.
    >> Przepraszam za powstałe niedogodnści.
    >> Z poważaniem
    >> Dxxx Txxx
    > `---------------------------------------------------
    -------------
    > (dane osobowe pracownika mBanku zaciemnione).
    > Komentarz:
    > Rzeczywiście w ustawie o ochronie danych osobowych istnieją
    > zapisy (art. 23, ust. 1 pkt 5, oraz art. 23 ust. 4 pkt 1) z
    > których wynika, ze administrator danych osobowych ma prawo
    > uprwiać "marketing bezpośredni własnych produktów lub usług
    > administratora danych". Nie chcę się z nimi spierać, czy oferta
    > doładowania telefonów w sieci Orange stanowi marketing własnych
    > produktów czy usług,

    I słusznie, bo białe jest białe i jest to bezsporne. Mbank reklamuje swoje
    usługi i w tym przypadku jest to usługa umożliwiająca doładowanie telefonu
    w sieci Orange, więc jest to marketing niewątpliwie własnych usług
    umożliwiających korzystanie z usług innych firm (tu Orange).

    > bo nawet jeśli moim zdaniem nie stanowi, to
    > zaraz okaże się że, na przykład, że 51% mBank-u należy do France
    > Telecom - albo coś w tym stylu, i wyjdzie na to, że od strony
    > prawnej mBank jest kryty.

    Byłby i jest kryty bez uwzględniania tych relacji inwestorskich między
    podmiotami.

    > Uważam jednak, że jeśli kilka razy robiłem awanturę że biuletyn
    > dla inwestorów chcę dostawać - a reklam doładowania w sieci w
    > której nie mam telefonu czy namawiania do kredytu którego i tak
    > nie wezmę - nie chcę, że powinno to być dla nich zrozumiałe.

    I jest, co jest wyraźnie widoczne w ich odpowiedzi.

    > Jak widać, nie jest.

    A prawo wyboru? Jest co prawda ograniczone, ale tylko do formy 'zapłaty'.
    Za darmo nie dają. To nie przestępstwo. Jeszcze nie nadeszła ta pora kiedy
    to klient będzie wybierał za co i ile zapłaci, a co weźmie sobie za darmo.

    > Informację, że jedynie mogę albo dostawać
    > biuletyny razem ze spamem, albo nie dostawac nic - uważam za
    > rodzaj szantażu.

    Nie jest to szantaż lecz pewien koszt korzystania z innej usługi, jaką
    jest biuletyn informacyjny. Nie chcą go przekazywać za 'darmo'. Nie muszą
    się na to godzić, a ty nie masz prawa egzekwować Coś za coś i jeśli.chcesz
    otrzymywać biuletyn to płać otrzymywaniem reklam.
    Tak samo jest z nieobowiązkowymi 'darmowymi' kontami na Onecie. To też
    szantaż?

    > W związku z tym reklamy przychodzące od mBanku
    > będę uważał za spam

    Czyli "zgodziłem się na otrzymywanie reklam i będę je uważał za spam"
    wbrew ogólnie przyjętej i prawnej definicji spamu.
    Wnioski.
    Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po 'naszej' stronie. Tak było, jest
    i będzie, bo to wciąż to samo Kargulowe plemię, tylko czasy nie te, więc
    granatem już wiele nie zwojujesz ;-)



  • 6. Data: 2006-06-19 10:38:54
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    K.K. wrote:
    [...]

    > Czyli "zgodziłem się na otrzymywanie reklam i będę je uważał za spam"
    > wbrew ogólnie przyjętej i prawnej definicji spamu.

    A jaka jest prawna definicja spamu ?
    Poza tym (proszę mnie poprawić) UoŚdE zabrania uzależnianie skorzystania
    z jakiejś usługi od zgodny no otrzymywanie wiadomości marketingowych?
    KJ


  • 7. Data: 2006-06-19 11:32:22
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    K.K. wrote:

    >>Po jednej reklamacji na mLinii w grudniu 2005 przestałem
    >>dostawać cokolwiek na ów drugi adres e-mailowy. W związku z
    >>dalszymi niezamówionymi mailingami na adres podany do biuletynu
    >
    > Dlaczego niezamówionymi? Wszak niżej niezbicie sam sobie przeczysz.

    Nie dostrzagasz różnicy między zamówionym mailingiem na temat "A" a
    niezamówionym na temat "B", "C", "D" i ofertą przedłużenia kredytu?

    >>Telecom - albo coś w tym stylu, i wyjdzie na to, że od strony
    >>prawnej mBank jest kryty.
    >
    > Byłby i jest kryty bez uwzględniania tych relacji inwestorskich między
    > podmiotami.

    Jako klient mBanku mam prawo mieć w nosie czy dogadał się z Orange
    czy z Deutsche Telecom - ja jestem klientem mBanku, a nie żadnej
    z tamtych firm i ich ofert nie życzę sobie otrzymywać - a mBank
    powinien to uszanować.

    >>Jak widać, nie jest.
    >
    > A prawo wyboru? Jest co prawda ograniczone, ale tylko do formy 'zapłaty'.
    > Za darmo nie dają. To nie przestępstwo. Jeszcze nie nadeszła ta pora kiedy
    > to klient będzie wybierał za co i ile zapłaci, a co weźmie sobie za darmo.

    Yk?

    > Nie jest to szantaż lecz pewien koszt korzystania z innej usługi, jaką
    > jest biuletyn informacyjny. Nie chcą go przekazywać za 'darmo'. Nie muszą
    > się na to godzić, a ty nie masz prawa egzekwować Coś za coś i jeśli.chcesz
    > otrzymywać biuletyn to płać otrzymywaniem reklam.

    Bzdura. Nie podpisywałem umowy że będą mnie nękać reklamami za to, że
    będę korzystał z jakiejś usługi. Mało tego, dali mi możliwość wyboru
    czy moje dane mają być przetwarzane czy też nie.

    >>W związku z tym reklamy przychodzące od mBanku
    >>będę uważał za spam
    >
    > Czyli "zgodziłem się na otrzymywanie reklam i będę je uważał za spam"
    > wbrew ogólnie przyjętej i prawnej definicji spamu.

    > Wnioski.
    > Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po 'naszej' stronie. Tak było, jest
    > i będzie, bo to wciąż to samo Kargulowe plemię, tylko czasy nie te, więc
    > granatem już wiele nie zwojujesz ;-)

    Bredzisz. Po pierwsze nie zgodziłem się na otrzymywanie reklam, nie
    podpisywałem na ten temat żadnej umowy.

    Po drugie nie ma prawnej definicji spamu. Jest prawna definicja
    niezamawianych informacji handlowych. A czy mam prawo to co mi mBank
    wciska nazwać spamem - to już podobną sytuację przerabiałem przed Sądem
    Okręgowym i Apelacyjnym. Jeśli mBankowi się nie podoba to, że uważam
    ich śmietnik za spam, niech mnie pozwie, ale mimo tego że w Polsce
    prawo nie opiera się na precedensach, wątpię by jakiś Sąd Rejonowy, do
    którego musieliby skierować sprawę, ośmielił się wydać wyrok sprzeczny
    z wyrokami sądów 2 wyższych instancji w podobnej sprawie.

    Pozdrawiam,
    --
    ŁK


  • 8. Data: 2006-06-19 11:37:30
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Lukasz Kozicki wrote:


    > (...) reklamy przychodzące od mBanku będę uważał za spam

    Jeszcze do kompletu: http://miniurl.pl/mbank
    --
    ŁK


  • 9. Data: 2006-06-19 11:42:02
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    [...]

    Nie prościej założyć filtr przepuszczający tylko biuletyn?


  • 10. Data: 2006-06-19 12:11:56
    Temat: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    r...@a...net.pl wrote:

    > Nie prościej założyć filtr przepuszczający tylko
    > biuletyn?

    Nie.

    Pozdr,
    --
    ŁK

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1