  • 1. Data: 2003-02-24 19:54:25
    Temat: eBay - płacić kartą czy zrobic przelew?
    Od: "wl" <s...@N...gazeta.pl>

    W kwestii eBaya w Niemczech - jeżeli było, to przepraszam, nie moge znaleźć w
    archiwum.

    Wygrałem aukcje i czas zapłacić. Nie chcę wysyłać w kopercie pieniędzy, bo
    jak dla mnie, to ponad 100 euro to za dużo. Przelew np. w PKO BP kosztuje 45
    zł. I oni to nazywają tanim przelewem! Zastanawiam się, czy zapłacić na eBaya
    kartą VISA. Ale VISa przelicza to tak (informacja od pani z banku), że kwote
    euro zamienia wg własnwego kursu na dolary, a potem mój bank (czyli wbk)
    przelicza to wg kursu dziennego na złotówki. Sęk w tym, że nie wiadomo, jak
    VISA to przelicza...

    Czy ktoś miał podobny problem? Co bardziej się opłaca przy kwocie 148 euro,
    przelew za 45 zł do właścicela przedmiotu, czy posłużenie się kartą VISA
    (zapłata nie dla wystawiajającego, tylko przez eBaya).

    pozdrfka
    WL

  • 2. Data: 2003-02-24 22:03:45
    Temat: Re: eBay - płacić kartą czy zrobic przelew?
    Od: "olo" <n...@d...pl>

> [...]
    > przelew za 45 zł do właścicela przedmiotu, czy posłużenie się kartą VISA
    > (zapłata nie dla wystawiajającego, tylko przez eBaya).

    jeśli możesz zapłacić bezpośrednio kartą to jest to najprostsze i taniej nie
    znajdziesz wiec nie szukaj

    a jeszcze co rozumiesz przez płatności "przez ebaya" - bo jeśli chodzi o
    PayPal należący do ebay, to sprawa ma się trochę bardziej skomplikowanie niż
    na oko wygląda gdyż PayPal Polski nie obsługuje

  • 3. Data: 2003-02-24 23:11:35
    Od: "wl" <s...@N...gazeta.pl>

    olo <n...@d...pl> napisał(a):

    > a jeszcze co rozumiesz przez płatności "przez ebaya" - bo jeśli chodzi o
    > PayPal należący do ebay, to sprawa ma się trochę bardziej skomplikowanie niż
    > na oko wygląda gdyż PayPal Polski nie obsługuje

    Hm, PayPal faktycznie Polski nie obsługuje, ale podobno -
    podkreślam "podobno", bo tylko o tym słyszałem - można sie zarejestrować np.
    jako Fin :) Ile w tym prawdy, to dopiero sprawdzę.

    Co do karty. Niestety nie mam "intrnetowej karty", tylko zwykłą KK w wbk, a
    płacić bezpośrednio sprzedającemu jakoś mi sie nie usmiecha (sprzedającym w
    tym przypadku jest komis, ale to nie zmienia generalnie postaci rzeczy).

    pozdrawiam
    WL

  • 4. Data: 2003-02-25 05:17:07
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

    Użytkownik "wl" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > olo <n...@d...pl> napisał(a):

    /ciach/
    > Hm, PayPal faktycznie Polski nie obsługuje, ale podobno -
    > podkreślam "podobno", bo tylko o tym słyszałem - można sie zarejestrować
    np.
    > jako Fin :) Ile w tym prawdy, to dopiero sprawdzę.

    Tyle w tym prawdy, ze sie nie zarejstrujesz jako Fin nawet (ten sposob juz
    nie dziala), bo przy zapisywaniu sie w serwisie PayPala sprawdzane on-line
    jest to w jakim kraju zostala wystawiona karta, ktora sie poslugujesz. Wiec
    jesli nie jest to karta zadnego z panstw "obslugiwanych" to mozesz
    zapomniec. Krotko mowiac....nici z tego w przypadku karty WBK.

    > Co do karty. Niestety nie mam "intrnetowej karty", tylko zwykłą KK w wbk,

    patrz wyzej....

    > pozdrawiam
    > WL

    Rowniez pozdrawiam

    RaF

  • 5. Data: 2003-02-25 09:30:48
    Od: "olo" <n...@d...pl>

    > Hm, PayPal faktycznie Polski nie obsługuje, ale podobno -
    > podkreślam "podobno", bo tylko o tym słyszałem - można sie zarejestrować
    np.
    > jako Fin :) Ile w tym prawdy, to dopiero sprawdzę.

    zgadza się, możesz się zarejestrować jako Fin, Szwed czy inny Chińczyk

    problem w tym że nie dasz rady podpiąc do tego polskiej karty kredytowej -
    strona poinformuje CIę bowiem że karta została wydana w kraju spoza tych
    obsługiwanych przez paypal

> [...]
    > tym przypadku jest komis, ale to nie zmienia generalnie postaci rzeczy).

    no ale po 1-sze
    - warto sobie taką "internetową" kartę załatwić - choćby dla takich
    zakupów - to zwiększa bezpieczeństwo
    - troche zawaliłeś bo trzeba było przed zakupem pomyślec o sposobie
    zapłaty - wbrew pozorom nie jesteśmy jeszcze częścią globalnej wioski