  • 1. Data: 2003-12-18 11:40:06
    Temat: dwa pytania
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    1. mBank -- czy ktoś może wie jaka jest suma gwarancyjna w tym banku ? Do jakiej sumy
    dostanę zwrot
    jeśli bank zbankrutuje ?

    2. Co się stanie jeśli wykonując przelew (np z mBanku) pomyle się i wpiszę złą cyfrę
    do numeru
    konta na które chcę przelac pieniądze, ewentualnie nieprawidłowo wpiszę nazwisko
    odbiorcy ?
    Czy przelew zostanie wykonany czy może nie zostanie przyjęty do realizacji ?

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-12-18 11:47:30
    Temat: Re: dwa pytania
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Grzegorz <n...@y...com> wrote:
    > 1. mBank -- czy ktoś może wie jaka jest suma gwarancyjna w tym banku
    > ? Do jakiej sumy dostanę zwrot jeśli bank zbankrutuje ?

    1) Takiej samej jak pozostale banki w Polsce. szczegoly patrz tutaj:
    www.bfg.pl
    Poza tym mBank to czesc BRE Banku, a temu daleko do upadku.
    P.S. A co powiedzialbys jakby sie BRE polaczyl z BPH PBK ? :)

> [...]
    > ewentualnie nieprawidłowo wpiszę nazwisko odbiorcy ?
    > Czy przelew zostanie wykonany czy może nie zostanie przyjęty do

    Zalezy do jakiego banku.
    Ale praktycznie rzecz biorac nie bedzie mozliwe pomylenie sie w numerze
    rachunku ;)
    Jesli jednak bedziesz korzystal ze starych numerow - to stanie sie to, co
    powinno - przelew dojdzie - i jesli w drugim banku jest taki rachunek - to
    ktos dostanie kase :)

  • 3. Data: 2003-12-18 12:45:14
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    napisał w wiadomości > Poza tym mBank to czesc BRE Banku, a temu daleko do
    upadku.

    z czysto praktycznego punktu widzenia, podpieranie sie autorytetem wiekszej
    firmy nie ma zadnego znaczenia, wrecz przeciwnie, duze firmy czesto
    zakladaja mniejsze, tylko po to by doprowadzic je do bankructwa i na tym
    zarobic (zarobic czyli wziasc kase przez kilku facetow w to umoczonych)

    > P.S. A co powiedzialbys jakby sie BRE polaczyl z BPH PBK ? :)

    powstalby twor, ktory znamy z fimow argentynskich, gdzie kazdy gryzie
    kazdego i nikt nie wie o co chodzi

  • 4. Data: 2003-12-18 12:50:38
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    krab <_...@k...pl> wrote:
> [...]
    > czesto zakladaja mniejsze, tylko po to by doprowadzic je do
    > bankructwa i na tym zarobic (zarobic czyli wziasc kase przez kilku

    Owszem, gdyby nie fakt, ze mBank to oddzial elektroniczny BRE, a nie spolka
    zalezna.
    Upadek mBanku = upadek BRE

    > powstalby twor, ktory znamy z fimow argentynskich, gdzie kazdy gryzie
    > kazdego i nikt nie wie o co chodzi

    Az tak zle?

  • 5. Data: 2003-12-18 12:56:18
    Od: " Marcin" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam

    krab <_...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > zakladaja mniejsze, tylko po to by doprowadzic je do bankructwa i na tym
    > zarobic (zarobic czyli wziasc kase przez kilku facetow w to umoczonych)

    Chyba nie masz pojecia o tym o czym piszesz.

    Nie ma takiej firmy jak mBank. Jest oddzial BRE Banku SA,
    ktory do celow marketingowych nazywa sie mBank.
    Umowa nie jest zawierana z mBankiem, ale z BRE Bankiem.
    Gdyby jednak kiedys BRE postanowilo sprzeadc
    czesc zwiazana z mBankiem to jako klient
    bedziesz o tym wiedzial. Chocby daltego, ze zmienia
    sie strona umowy. A to wymaga akceptacji drugiej
    strony (czyli klienta).

    Parafrazujac mozna napisac:
    "Wiedz co piszesz, a nie pisz co wiesz"

    Pozdrawiam