  • 1. Data: 2002-02-15 09:26:56
    Temat: dofinansowany przez panstwo kredyt miszkanowy
    Od: "Flashmaster" <f...@w...pl>

    To juz moj trzeci post n.t. kredytow mieszkanowych.... moze jakas dyskusja
    sie rozwinie :)
    Jak w temacie - czy znane sa jakies szczegoly czy to tylko nastepna kielbasa
    przed/wyborcza ?

    pozdr. Marcin

  • 2. Data: 2002-02-15 09:39:26
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Flashmaster" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie rozwinie :)
    > Jak w temacie - czy znane sa jakies szczegoly czy to tylko nastepna

    na razie twierdza 8,5% stala stopa na min. 20 lat. Niech se Pol zaciaga taki
    kredyt..:-)
    Ja tam nie chce za 10 lat placic 8,5% odsetek rocznie jak wszystkie kredyty
    beda np. na 6%...

    D.

  • 3. Data: 2002-02-15 09:59:00
    Od: "Mariusz" <b...@p...onet.pl>

    > Ja tam nie chce za 10 lat placic 8,5% odsetek rocznie jak wszystkie
    kredyty
    > beda np. na 6%...

    Wtedy wezmiesz kredyt na 6% na splacenie kredytu na 8.5%. Tak w kazdym razie
    robia w usa, teraz po obnizkach ichnich stop % ludzie robia tak masowo tzn.
    splacaja stare kredyty zaciagajac nowy.
    Mariusz

  • 4. Data: 2002-02-15 10:08:21
    Od: "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    Dave napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >kredyt..:-)
    >Ja tam nie chce za 10 lat placic 8,5% odsetek rocznie jak wszystkie kredyty

    A jestes pewny ze bedzie ? ja pamietam jak ludzie brali dwulatki po 10% bo
    inflacja maily byc w 1999r.
    ze 3-4 % i mial byc zloty biznes tyle ze nagle sie zrobilo 12%

  • 5. Data: 2002-02-15 10:09:20
    Od: "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    Mariusz napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    razie
    >robia w usa, teraz po obnizkach ichnich stop % ludzie robia tak masowo tzn.

    Ale sek polega na tym ze tego kredytu NIE MOZESZ splaic wczesniej
    wiec nic ci nie da ze bedziesz mial duzo forsy na splate.

  • 6. Data: 2002-02-15 11:40:12
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ROBBO" <r...@s...ec.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > inflacja maily byc w 1999r.
    > ze 3-4 % i mial byc zloty biznes tyle ze nagle sie zrobilo 12%

    nie jestem pewny. Jak inflacja skoczy do 20% to ludzie na tych kredytach
    zyskaja. Poki co jednak wole zalozyc ze Polska bedaca w UE za 10 lat i
    bedaca w unii monetranej nie bedzie miec inflacji 20% bo cala Unia musialaby
    taka miec. Wole zalozyc ze wysoce prawdopodobne jest ze inflacja bedzie taka
    jak w Unii a kretyty rowniez. Wtedy kredytobiorca traci. Dlaczego Pol nie
    pomysli o wprowadzeniu kredytu o stopie zaleznej od np. WIBOR ? Niech bank
    da mi kredyt o stopie rownej WIBOR a marze niech zaplaci budzet. Wtedy mi (i
    budzetowi) obojetne jest jaka bedzie inflacja. I wtedy kredyt bedzie sie
    oplacalo wziac. Na razie to niech Pol sam sobie wezmie taki kredyt o stalej
    stopie na 20 lat..

    D.

  • 7. Data: 2002-02-15 12:53:03
    Od: "Maciej Chmielewski" <m...@i...com>

    Użytkownik "Dave" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "ROBBO" <r...@s...ec.pl> napisał w wiadomości

    > kredyty
    Mam pytanie: z wypowiedzi w "telewizorni" Pol mówił o oprocentowaniu
    _nieprzekraczającym_ 9% rocznie. Może w założeniach % może być zmieniany?
    --
    Maciej Chmielewski

  • 8. Data: 2002-02-15 13:16:42
    Od: "Mariusz T." <m...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Chmielewski" <m...@i...com> napisał w
    wiadomości news:a4j0cs$2o5r$1@news2.ipartners.pl...

    > Mam pytanie: z wypowiedzi w "telewizorni" Pol mówił o oprocentowaniu
    > _nieprzekraczającym_ 9% rocznie. Może w założeniach % może być zmieniany?
    > --
    > Maciej Chmielewski

    Wydaje mi się, że tam wyraźnie mowa o stopie "stałej". A _nieprzekraczające_
    oznacza, że jak rząd będzie miał humor, to da na 8,5%, a jak nie to da na
    8,99%. Zobacz np.
    http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=698001
    &dzial=01030109
    Jednym słowem - jak rząd mówi, że zabierze, to zabierze. Jak mówi, że da, to
    mówi.

    Mariusz

  • 9. Data: 2002-02-15 13:35:34
    Od: "Maciej Chmielewski" <m...@i...com>

    Użytkownik "Mariusz T." <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    _nieprzekraczające_
    > oznacza, że jak rząd będzie miał humor, to da na 8,5%, a jak nie to da na

    Może różnicę między 8,5% a rynkową będą najpierw wypłacać bankom, a potem
    kredytobiorcom (... to oczywiście żart)
    --
    Maciej Chmielewski

  • 10. Data: 2002-02-16 12:21:47
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 15 Feb 2002 10:59:00 +0100, "Mariusz" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Wtedy wezmiesz kredyt na 6% na splacenie kredytu na 8.5%. Tak w kazdym razie
    >robia w usa, teraz po obnizkach ichnich stop % ludzie robia tak masowo tzn.
    >splacaja stare kredyty zaciagajac nowy.

    Banki raczej niechetnie udzielaja kredytow na splate innych kredytow
    (na uczciwy procent). No chyba, ze ktos wykaze taka zdolnosc
    kredytowa, ze stac go jednoczesnie na splacanie starego i nowego
    kredytu.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl