  • 11. Data: 2016-05-05 22:16:42
    Temat: Re: darmowe rachunki firmowe dla ngo (fundacji i stowarzyszeń)
    Od: n...@p...pl

    > 7. darmowe rachunki bieżące oferuje także BIZ Bank i IdeaBank,
    > ale tutaj są zastrzeżone różne warunki zwolnienia.

    co do Idea Bank to już przedyskutowaliśmy z Eneuelem i widać
    że wiele fundacji dość łatwo spełni warunek zwolnienia z opłat

    co do BIZ Banku - nie korzystałem więc nie mogę ani polecić
    ani odradzić.

    > 8. darmowy bieżący ma także mBank, ale ma drogie przelewy 1,50zł
    > mnie osobiście bardzo irytuje nowy interface, więc nie polecam,
    > ale oczywiście kto inny może mieć inne zdanie.

    9. czasową ofertę (6 miesięcy bez opłat) ma jeszcze Getin Bank
    ale nie korzystałem z tego banku, więc nie polecam ani nie odradzam

    10. Przyznaję że nie przeglądałem ofert banków spółdzielczych ale
    nie wykluczam że niektóre z nich mogą mieć bezpłatne rachunki bieżące

    jeśli ktoś wie o istnieniu BS nie pobierającego opłat za rachunek
    bieżący proszony jest o dopisanie tegoż banku do listy

  • 12. Data: 2016-05-06 11:41:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> c...@g...co

    : co do BIZ Banku - nie korzystałem więc nie mogę ani polecić
    : ani odradzić.

    Trzeba co miesiąc lać do ZUS lub US, by rachunek był bezpłatny
    i trzeba miesięcznie płacić 200 pln debetówką, by była bezpłatna.

    IMO bank dobry dla kogoś takiego jak moja matka, bo dla dużej
    firmy -- raczej nie. Sporadycznie można zlecić przelew -- nic
    ponadto. :)

    Rachunek idzie pod nóż -- trzymałem z uwagi na 4%.
    Agora nie zapłaciła za ten rachunek, a miaUa zapłacić 125 pln.

    > 8. darmowy bieżący ma także mBank, ale ma drogie przelewy 1,50zł
    > mnie osobiście bardzo irytuje nowy interface, więc nie polecam,
    > ale oczywiście kto inny może mieć inne zdanie.

    Też nie polecam.

    Smart (to samo co Biz) ma zupełnie bezpłatne firmowe.
    (i konto bezpłatne, i debetówka bezpłatna)
    Za Smart dostałem od Agory ponad 100 pln.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 13. Data: 2016-05-06 23:21:54
    Od: n...@p...pl

> [...]
    >
    > IMO bank dobry dla kogoś takiego jak moja matka,
    > bo dla dużej firmy -- raczej nie. Sporadycznie

    (...)

    > Smart (to samo co Biz) ma zupełnie bezpłatne firmowe.
    > (i konto bezpłatne, i debetówka bezpłatna)
    > Za Smart dostałem od Agory ponad 100 pln.

    ale SMART jest niedostępny dla fundacji i stowarzyszeń
    bo obsługuje tylko jednoosobowe działalności osób fiz.
    prawda Eneuelu?

  • 14. Data: 2016-05-07 01:11:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> a...@g...co

> [...]

    : ale SMART jest niedostępny dla fundacji i stowarzyszeń
    : bo obsługuje tylko jednoosobowe działalności osób fiz.

    IMO mnieprawda, bo Smart i Biz są częścią FM banku.

    Zaglądając jednak do FAQ:

    Q: Kto może założyć konto firmowe?

    A: Konto firmowe w Banku SMART może założyć osoba fizyczna prowadząca
    jednoosobową działalność gospodarczą, posiadająca pełną zdolność do
    czynności prawnych i będąca Rezydentem w świetle ustawy z dnia 27.07.2002 r.
    Prawo dewizowe (Dz.U. 2002 Nr 141, poz 1178 ze zm.). Bank SMART nie oferuje
    rachunków wspólnikom spółek cywilnych na potrzeby prowadzonej przez nich
    działalności gospodarczej w ramach spółki cywilnej.

    trzeba uznać, że masz rację -- niestety...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_