  • 41. Data: 2007-06-29 12:42:25
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    news:slrnf89ho8.p7r.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Jak ma przechlapane? Znam kilkanaście (co najmniej) sklepów, gdzie to
    > funkcjonuje, od lat i nikt jeszcze nie miał przechlapane.

    podaj tutaj albo na priv ich namiary.
    gwarantuje Ci ze w poniedzialek BEDA mieli przechlapane.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 42. Data: 2007-06-29 13:20:10
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 13:07:24 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Klient nie ma takiego obowiązku. Obowiązuje cena z półki.
    > Bezdyskusyjnie. Sprzedawca może ją najwyżej opuścić.

    Przecież jasno wytłumaczył. Płacisz za towar i za cenę jaka była na
    regale a jako, że nie masz gotówki to sprzedawca udostępnia Tobie inną
    formę płatności, za którą musisz jednorazowo ponieść dodatkową opłatę.

    Tak naprawdę to ten intercharge powinien zostać przemyślany jeszcze raz,
    bo:
    - jeżeli sprzedawca dolicza sobie do ceny towaru jakąś kwotę za
    to, że ktoś płaci kartą, to co wtedy z całą resztą ludzi, która
    płaci gotówką?
    - jeżeli sprzedawca przy kasie będzie doliczał lub odejmował (zależy
    jak ustalił ceny) to ludzie przestaną do niego przychodzić kupować a
    sprzedawcom i bankom chodzi o to, żeby ludzie raczej kupowali.

    Czyli jakby się przyglądnąć kk to np w Multi, którą miałem dwa lata.
    Byłem zwolniony z opłaty za kartę na następny rok jeżeli w poprzednim
    wykontałem transakcji na sumę 12k PLN - zakładając, że intercharge
    bank ustawia na 1%, w co raczej wątpię, to karta kosztuje 120 zł. Do
    tego należy doliczyć zakupy w innej walucie niż PLN, czyli dodatkowe
    opłaty, które pobiera bank. Jednym słowem jeżeli zrobię powiedzmy 10k
    PLN obrotu to płacę tak 100 zł z intercharge (przy założeniu 1% i
    przy tym, że sklep wliczył sobie w cenę) + opłata za wydanie karty na
    kolejny rok 75 zł i do tego ewentualnie jeżeli płaciłem kartą w obcej
    walucie to jeszcze opłaty z tym związane. Wychodzi ze zwykłą VISA
    Silver, która zupełnie nic dodanego nie ma, kosztować może użytkownika
    175 zł na rok, albo nawet lepiej. Hmmmmm ktoś ostatnio w jakimś wątku
    wspominał, że kk jeżeli pilnujemy GP jest darmowa ;)

  • 43. Data: 2007-06-29 13:30:44
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 10:40:55 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Nie. Telefon do Inspekcji Handlowej i gość ma przechlapane.

    Może mieć przechlapane co najwyżej, że pobiera pieniądze za opłatę
    kartą a nigdzie tego nie odnotowuje.
    Wydaje mi się, że Samotnik ma rację. Nie ma u nas obowiązku posiadania
    przez wszystkie sklepy terminali płatniczych. Skoro nie ma, to jest to
    usługa dodatkowa, za którą sklep/właściciel może lub nie musi, w
    jawny (opłata dodatkowa) lub niejawny (wliczone w cenę towaru) sposób
    pobierać opłatę. O wliczaniu w cenę towaru napisałem powyżej - ok
    wliczę w cenę czyli w marżę jakiś tam procent, na opłaty za kk,
    tylko co wtedy jak u mnie 1 ma 100 albo 1 na 500 płaci kk?
    Już w kilku sklepach spotakałem się z takimi odpowiedziami na pytanie
    czy można płacić kk - "Absolutnie nie chcą od nas 3% od transakcji!".
    Czyli sprzedawca przyjmując płatność tylko gotówką może mieć
    bardziej atrakcyjne ceny niż ten u którego można płacić kk, u
    którego bank odbiera sobie to, że wydał nam darmową kk. Niestety w
    przyrodzie nic nie ginie - dokładnie tak samo jak to, że nie ma nic za
    darmo.

  • 44. Data: 2007-06-29 13:36:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007 09:08:25 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    >I dlaczego uważasz, że należy Ci się to za darmo?

    Uważam, że umów należy dotrzymywać.

    >Wchodząc do sklepu widzisz drzwi. Czy to oznacza, że możesz kupić towar za
    >oznaczoną cenę płacąc drzwiami? Bo do tego sprowadza się Twoja logika.

    Wiesz, poczytaj może obowiązujące akty prawne, a potem się ośmieszaj.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 45. Data: 2007-06-29 13:37:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007 13:14:26 +0200, "Piotr" <piotr@centrum_.cz> wrote:

    >oczywiscie - jesli sklep zamiesci informacje: platnosc karta + 5%,
    >zapakowanie towaru +10%, dowoz do domu +100%..

    Jesli. Ale tego nie czyni.

    >nie, to tylko informacja

    Nie, to oferta.

    >tak, +"dodatkowe opcje" np. zaplata karta czy tez zapakowanie

    Nie, tam jest tylko cena.

    >oczywiscie - wraz ze wszystkimi dodatkami
    Nie, tylko z tym, co było na półce. Czyli taką cenę, jaka była
    oznaczona.

    >jesli nie bylo wczesniej informacji - masz racje. jesli sklep zamiescil
    >informacje - nie masz.

    A gdzieś napisałem, że zamieścił?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 46. Data: 2007-06-29 13:39:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007 15:20:10 +0200, Bartosz 'xbart' Nowakowski
    <b...@h...net> wrote:

    >Przecież jasno wytłumaczył. Płacisz za towar i za cenę jaka była na
    >regale a jako, że nie masz gotówki to sprzedawca udostępnia Tobie inną
    >formę płatności, za którą musisz jednorazowo ponieść dodatkową opłatę.

    Nic podobnego. Sprzedawca umieszczając logo kart płatniczych
    zaoferował na dzień dobry, że można płacić kartą.
    POtem zaoferował cenę.

    Koniec bajki. Mam umówiony sposób płatności, mam cenę. Umów nalezy
    dotrzymywać.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 47. Data: 2007-06-29 13:40:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007 08:45:19 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    >Jak ma przechlapane? Znam kilkanaście (co najmniej) sklepów, gdzie to
    >funkcjonuje, od lat i nikt jeszcze nie miał przechlapane.

    Bo się nikomu nie chciało zawiadomić. A mi się chciało, zobacz sobei
    archiwum alt.pl.voip.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 48. Data: 2007-06-29 13:41:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007 11:38:13 +0200, KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
    wrote:

    >Nieprawda. Udowodnij.

    Polecam archiwum alt.pl.voip i sklepik arc7 prowadzony przez pana o
    pseudo 'szopa'.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 49. Data: 2007-06-29 13:42:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007 15:30:44 +0200, Bartosz 'xbart' Nowakowski
    <b...@h...net> wrote:

    >Może mieć przechlapane co najwyżej, że pobiera pieniądze za opłatę
    >kartą a nigdzie tego nie odnotowuje.

    Nie tylko.

    >Wydaje mi się, że Samotnik ma rację. Nie ma u nas obowiązku posiadania

    Nie ma.

> [...]

    >jawny (opłata dodatkowa) lub niejawny (wliczone w cenę towaru) sposób
    >pobierać opłatę. O wliczaniu w cenę towaru napisałem powyżej - ok

    Tylko, że ta opłata musi być wyszczególniona przed zawarciem umowy.
    Nic więcej. Jeśli zaś nie jest, to przykrunio.
    --
    ___________/ GG: 3524356

  • 50. Data: 2007-06-29 14:28:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski wrote:

    > Może mieć przechlapane co najwyżej, że pobiera pieniądze za opłatę
    > kartą a nigdzie tego nie odnotowuje.

    Nie. Będzie miał przechlapane za kantowanie klientów na cenie.