  • 31. Data: 2016-01-19 21:19:06
    Temat: Re: czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 21:10:12 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > wszystko zależy do banku, analityk może chcieć potwierdzenie zapłaty
    > podatku, ale zwykle wystarczy zaświadczenie o niezaleganiu
    >
    > tylko NIE wnioskuj o kredyt w banku, w którym masz główne konto!

    Mylisz dwie rzeczy- dowody wpłat podatku(czy to zryczałtowanego, czy dochodowego)
    potrzebne są do ustalenia zdolności kredytowej a zaświadczeniem o niezaleganiu w
    innym celu.

  • 32. Data: 2016-01-19 21:19:44
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Chetnie sie dowiem, jaka jest kara za usilowanie wyludzenia kredytu
    > (cokolwiek to jest).

    Zazwyczaj zawiasy

    Darek

  • 33. Data: 2016-01-19 21:36:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 21:08:07 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > rozmawiamy o KPiR czy ryczałtowcach a może o tych co są na karcie
    > podatkowej
    Co za różnica? Jakoś dochód do zdolności wyliczyć muszą a zaświadczenie o
    niezaleganiu nic tu do tego nie ma. Najczęściej więc chcą dowody wpłat podatku/wyciąg
    z konta "firmowego"

  • 34. Data: 2016-01-19 21:38:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 21:19, Kris pisze:

    > Mylisz dwie rzeczy- dowody wpłat podatku(czy to zryczałtowanego, czy dochodowego)
    potrzebne są do ustalenia zdolności kredytowej a zaświadczeniem o niezaleganiu w
    innym celu.

    zdolność kredytowa liczona jest na podstawie dochodu netto oraz
    zobowiązań kredytowych

    są banki, w których zamiast zaświadczenie o niezaleganiu można
    przedstawić potwierdzenia zapłaty podatku

    są też takie, w których wystarczy pokazać zaświadczenie z ZUS lub z US

    ps
    że tak zapytam, ile przeprocesowałeś kredytów osób mających dochód z DG?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 35. Data: 2016-01-19 21:40:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 21:17, Darek pisze:

    > Czegoś się nałykałeś i zaszkodziło? Przy pożyczce gotówkowej może nikt
    > nie zażąda ale przy kredycie na mieszkanie czy typowo gospodarczym już
    > tak. A bank może poprosić do dostarczenie jakiegokolwiek wyjaśnienia
    > przed udzieleniem kredytu.

    nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale kredyt hipoteczny jest dla
    banku bezpieczniejszy niż gotówkowy

    i dlatego też ten pierwszy...łatwiej dostać

    a teraz pytanie:
    czy wiesz dlaczego? ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 36. Data: 2016-01-19 21:40:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 21:19, Darek pisze:

    > Zazwyczaj zawiasy
    >
    > Darek

    tak ci się wydaje czy piszesz z doświadczenia?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 37. Data: 2016-01-19 21:58:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 21:38:02 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    potrzebne są do ustalenia zdolności kredytowej a zaświadczeniem o niezaleganiu w
    innym celu.

    > zdolność kredytowa liczona jest na podstawie dochodu netto
    A ten trzeba jakoś wyliczyć(m.in dowody wpłat podatku)
    >oraz zobowiązań kredytowych
    >
    > są banki, w których zamiast zaświadczenie o niezaleganiu można
    > przedstawić potwierdzenia zapłaty podatku
    A co ma wspolnego zaświadczenie o niezaleganiu z obliczaniem dochodu?

    > są też takie, w których wystarczy pokazać zaświadczenie z ZUS lub z US
    Z ZUS o niezaleganiu, z us o niezaleganiu ale też często o wysokości zapłaconego
    podatku.
    > że tak zapytam, ile przeprocesowałeś kredytów osób mających dochód z DG?
    "30 setków baranów porwałem, 20 setków zżarłem w ty 4 śmierdzące"

  • 38. Data: 2016-01-19 21:59:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 21:40:06 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > banku bezpieczniejszy niż gotówkowy
    >
    > i dlatego też ten pierwszy...łatwiej dostać

    Póki co banki kredytów osobom bez zdolności nie dają. Nawet hipotecznych
    Wiesz dlaczego?

  • 39. Data: 2016-01-19 22:06:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A ten trzeba jakoś wyliczyć(m.in dowody wpłat podatku)

    w ten sposób się zdolności nie liczy, napisałem wcześniej co analityk
    bierze pod uwagę

    możesz mieć zapłacony podatek w kwocie 0 (zero) złotych, a zdolność
    kredytowa będzie

    > A co ma wspolnego zaświadczenie o niezaleganiu z obliczaniem dochodu?

    NIC, zaświadczenie jest wymagane do uruchomienia kredytu, nie ma wprost
    wpływu na zdolność kredytową

    niestety jak ktoś US/ZUS ma nieuregulowane to kredytu bank nie uruchomi,
    wcześniej klient musi napisać oświadczenie, że nie zalega ze skłądkami i
    podatkami

    > Z ZUS o niezaleganiu, z us o niezaleganiu ale też często o wysokości zapłaconego
    podatku.

    to wynika przecież z PIT więc po co dokument dot. zapłaconego podatku?

    > "30 setków baranów porwałem, 20 setków zżarłem w ty 4 śmierdzące"

    czyli widzę, że pełen profesjonalizm ;-/

    jeżeli nie wiesz a tylko słyszałeś lub "misietylkowydaje" to może daj
    sobie spokój z wprowadzaniem userów w błąd...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 40. Data: 2016-01-19 22:08:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 21:59, Kris pisze:

    > Póki co banki kredytów osobom bez zdolności nie dają. Nawet hipotecznych
    > Wiesz dlaczego?

    oczywiście, że nie dają, nie ma zdolności = nie ma kredytu*, JAKIEGOKOLWIEK!

    *pomijam kredyty na DG udzielane na prognozę, tutaj zasady są inne

    --
    pozdrawiam
    RobertS