  • 1. Data: 2009-05-01 16:24:14
    Temat: Karta bez limitów
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie oglądałem odcinek RZ, w którym Jędrula strasznie bał się o swoją
    kartę bez limitów. Czy faktycznie jakikolwiek bank wydaje karty zupełnie
    bez limitów? Już pomijam, czy tak rozsądny biznesmen jak Jędrula, okazałby
    się takim idiotą, ale czy jakikolwiek bank pozwoliłby autoryzować
    nieskończoność na karcie?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-05-01 16:47:58
    Temat: Re: Karta bez limitów
    Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):
    > ale czy jakikolwiek bank pozwoliłby autoryzować
    > nieskończoność na karcie?

    Np. Visa Infinite, w PL wydaje ją PKO BP i Noble Bank. Teoretycznie limit
    nieograniczony, w praktyce mówi się o granicy 1mln zł.

    --
    Sinus

  • 3. Data: 2009-05-01 17:02:51
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 1 Maj, 12:24, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > bez limitów? Już pomijam, czy tak rozsądny biznesmen jak Jędrula, okazałby
    > się takim idiotą, ale czy jakikolwiek bank pozwoliłby autoryzować

    Chocby karty charge AmEx,
    albo karty Visa Signature wydawane przez rozne banki w USA.

    Ale: "bez limitow" to jest skrot myslowy.

    Np. AmEx lojalnie uprzedza ze "No Pre-Set Spending Limit" oznacza:

    The American Express Card has no pre-set spending limit, which gives
    you purchasing power that adjusts with your use of the Card and other
    factors. No pre-set spending limit does not mean unlimited spending.
    Purchasing power adjusts with your use of the Card, your payment
    history, credit card record and financial resources known to us, and
    other factors.

    Bank of America o Visa Signature:

    The no preset spending limit feature applies only to Visa Signature(R)
    credit cards and does not mean all transactions will be approved. All
    transactions will be considered on an individual basis, including
    those exceeding your revolving line.

    Jak jest w Arabii Saudyjskiej albo chocby w Rosji - nie wiem. Moze tam
    mozna miec limit 999,999,999,999,999.99 :)

  • 4. Data: 2009-05-01 18:59:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Tristan wrote:

> [...]
    > bez limitów? Już pomijam, czy tak rozsądny biznesmen jak Jędrula, okazałby
    > się takim idiotą, ale czy jakikolwiek bank pozwoliłby autoryzować

    Nie mam pojęcia o jakim Jędrulu mówisz, ale karta debetowa bez limitu,
    to chyba nic nadzwyczajnego?

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-05-01 19:17:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 maj 2009 20:59
    (autor Przemyslaw Kwiatkowski
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gtfgqu$qth$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie mam pojęcia o jakim Jędrulu mówisz, ale karta debetowa bez limitu,
    > to chyba nic nadzwyczajnego?

    No nie wiem, moja ma limity. Chyba dość chore jest manie karty bez limitów.
    Przecież samo jej niezgubienie nie chroni przed bankructwem.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-05-01 19:17:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 maj 2009 18:47
    (autor Sinus
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gtf93u$nqi$1@inews.gazeta.pl>):

    > Np. Visa Infinite, w PL wydaje ją PKO BP i Noble Bank. Teoretycznie limit
    > nieograniczony, w praktyce mówi się o granicy 1mln zł.

    i są na to chętni? Przecie nawet jak ktoś ma majątek 10 mlnów, to
    ryzykowanie mlna takie sobie jest.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-05-01 20:08:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
> [...]
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <gtf93u$nqi$1@inews.gazeta.pl>):

    > i są na to chętni? Przecie nawet jak ktoś ma majątek 10 mlnów, to

    Nie nie ryzykuje.
    To nie on płaci za nieautoryzowane transakcje.

    Zresztą ludzie róznie kasę wydają jak mają jej za dużo.
    Widziałem napiwek w knajpie w wysokości 10 tyś USD.

  • 8. Data: 2009-05-02 07:00:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 maj 2009 22:08
    (autor witek
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gtfks9$fp8$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie nie ryzykuje.
    > To nie on płaci za nieautoryzowane transakcje.

    Taaa..... I udowodnij, że nie autoryzowałeś. Siostrze kolegi parę lat temu
    nazad skradziono kartę i narobiono jej długów na 10 tysięcy. Raz, że bank
    zażądał spłaty, a dwa że nijak nie umiała udowodnić, że to nie ona. No bo i
    jak? I popłynęła na 10 tysięcy.

    > Zresztą ludzie róznie kasę wydają jak mają jej za dużo.
    > Widziałem napiwek w knajpie w wysokości 10 tyś USD.

    No ale ryzykowanie CAŁEGO MAJĄTKU to co innego.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-05-02 07:15:50
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > zażądał spłaty, a dwa że nijak nie umiała udowodnić, że to nie ona. No bo

    Siostra kolegi prawdopodobnie sama te quasi-fraudy usiłowała wykonać
    (ewentualnie we współpracy z kimś drugim) i się jej nie udało.

    A jeżeli zapłaciła bankowi za transakcje z karty, z którymi w żadnym
    aspekcie nie miała nic wspólnego to ja mam na to dwa alternatywne
    wytłumaczenia:
    a) była/jest głupia;
    b) 10.000 zł to dla niej na tyle mała suma, że nie chciało się jej szarpać z
    bankiem.

    Wariant b) uważam jednak za mało prawdopodobny, 10k to jednak nie tak mało
    pieniędzy.

    > No ale ryzykowanie CAŁEGO MAJĄTKU to co innego.

    Nie ma mowy o żadnym ryzykowaniu całym majątkiem.

  • 10. Data: 2009-05-02 07:18:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 maj 2009 09:15
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gtgrd9$4m3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Siostra kolegi prawdopodobnie sama te quasi-fraudy usiłowała wykonać
    > (ewentualnie we współpracy z kimś drugim) i się jej nie udało.

    Nie sądzę, bo rozpacz wtedy w domu ich wielka była.

    > A jeżeli zapłaciła bankowi za transakcje z karty, z którymi w żadnym
    > aspekcie nie miała nic wspólnego to ja mam na to dwa alternatywne
    > wytłumaczenia:
    > a) była/jest głupia;

    A co miała zrobić? Jak udowodni, że to nie ona?

    > b) 10.000 zł to dla niej na tyle mała suma, że nie chciało się jej szarpać
    > z bankiem.

    Nie. To biedna dość osoba była.

    > Nie ma mowy o żadnym ryzykowaniu całym majątkiem.

    No na karcie bez limitów......

    --
    Tristan