  • 1. Data: 2006-08-13 22:05:14
    Temat: correspondent bank
    Od: "jaQbek [z Gorzowa]" <j...@n...spam>

    Pracuję w pewnej firmie softwareowej jako programista i obecnie robię przy
    projekcie przetwrzania płatności dla pewnego banku. W jednym z przypadków
    biznesowych natrafiłem na coś takiego, jak bank korespondent. Wiem już, że
    jest to bank, który ma przedstawicielstwo w kraju, do którego ma iść kasa i
    który w imieniu naszego banku dokonuje tam bezpośrednio operacji
    finansowych. A co jeśli bank, z którego wysyłamy $$ nie masanej umowy z
    żadnym przedstawicielem w banku strony docelowej ? Czy wtedy tworzy się
    dłuższą ścieżkę pośredników a jeśłi tak, to w jaki sposób, jak wybiera się
    bezpośredniego korespondenta dla order party ?

  • 2. Data: 2006-08-14 13:26:17
    Temat: Re: correspondent bank
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > dłuższą ścieżkę pośredników a jeśłi tak, to w jaki sposób, jak wybiera się
    > bezpośredniego korespondenta dla order party ?

    w porzadnych bankach robi sie tak, żeby było najtaniej dla klienta zlecajacego, a
    praktycznie sie bierze instrukcje wewnetrzna papierowa i tam jest rozpisane kto z
    kim koresponduje. Problem jest w platnosciach w dzikich walutach rzecz jasna. Dla
    najchodliwszych sie po prostu sprawdza od tylu, czyli z kim koresponduje w danej
    walucie odbiorca koncowy i szuka do niego drogi. Na ogol kazdy bank sie stara miec
    korespondenta dosc znanego - DB w Niemczech dla EURO, Amex w USA dla $ ...
    Wojtek

  • 3. Data: 2006-08-14 14:53:44
    Od: "jaQbek [z Gorzowa]" <j...@n...spam>

    Użytkownik "fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odbiorca koncowy i
    > szuka do niego drogi. Na ogol kazdy bank sie stara miec korespondenta dosc

    Domyślam się, ze takie płatności idą SWIFT - em. (mam to w dokumentacji, ale
    nie mam teraz jak sprawdzić). Czy w message'u wystarczy podać najbliższego
    nam korespondenta i konto / SWIFT banku docelowego, a każdy kolejny
    korespondent odpowiednio modyfikując wpis o korespondencie przesyła kasę
    dalej ?