  • 1. Data: 2003-06-10 20:23:18
    Temat: chipowe karty ??????
    Od: " dd" <d...@N...gazeta.pl>

    Drodzy Grupowicze :-)
    Wybaczcie mi trochę naiwne pytanie, ale czy istnieje w Polsce bank
    internetowy, który wydaje karty w systemie VISA (Classic lub Elektron) lub
    Master z mikro-chipem.
    Wiem, że w niemieckich sklepach i bankomatach jest bardzo ciężko zrobić jakąś
    operację zwykłą kartą z paskiem magnetycznym.
    Pozdrawiam i bardzo dziękuję z ewentualne informacje.
    dd

  • 2. Data: 2003-06-10 20:30:52
    Temat: Re: chipowe karty ??????
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    Wal paskiem w niemieckich posach śmiało. Chip to gadżet jeszcze przez kilka
    lat.

    Nigdy nie miałem tam żadnego porblemu. Raczej polecam Maestro.

    MW

  • 3. Data: 2003-06-10 20:32:29
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    dd wrote:
    > Wiem, że w niemieckich sklepach i bankomatach jest bardzo ciężko
    > zrobić jakąś operację zwykłą kartą z paskiem magnetycznym.
    > Pozdrawiam i bardzo dziękuję z ewentualne informacje.

    Pierwsze slysze?
    Tak sie im przez rok im zmienilo?

    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 4. Data: 2003-06-10 20:42:32
    Od: s...@p...onet.pl

    > Pierwsze slysze?
    > Tak sie im przez rok im zmienilo?

    Heh... No wiec korzystając z własnych doświadczeń: mogę tylko potwierdzić slowa
    autora wątku. Na pasek niemcy patrzą się jak na ufo, tak im chipy weszły w krew
    i w 90% miejsc gdzie próbowałem zapłacić kartą (taką 'zwykłą', z paskiem
    tylko), spotykałem się z odmową. Nie dość że w Deutschlandzie króluje EC/MC
    (Visa bywa, ale zdecydowanie rzadziej spotykana, więc bym jej nie polecał na
    wyjazd) to jeszcze pasków nie chcą. Tak im juz chipy weszły w krew. I proszę,
    nie mówcie ze jest inaczej... oni są pod tym względem chyba z 10lat do przodu w
    porównaniu do nas. U nas chipy raczkują, tam dostajesz kartę chipową do
    najprostszego rachunku.
    I potwierdzam, terminala do obsłużenia karty z paskiem brak. Brak. Po prostu
    jest tylko dziura na chipa :-(

    ...może powiecie ze ja jestem "inny", w dziwnych miejscach byłem, miałem
    pecha.... ale z autorem wątku już jest nas dwóch ;-)

    Pozdrawiam serdecznie
    /Paweł

  • 5. Data: 2003-06-10 20:49:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia 10 Jun 2003 22:42:32 +0200, <s...@p...onet.pl> napisał:

    > I potwierdzam, terminala do obsłużenia karty z paskiem brak. Brak. Po
    > prostu jest tylko dziura na chipa :-(

    Z tym, ze dziura na czipa NIE JEST na Vise czy Mastercard, a na ichniejsze
    EC czy jak sie to nazywa...

    M.

  • 6. Data: 2003-06-10 21:21:23
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Z tym, ze dziura na czipa NIE JEST na Vise czy Mastercard, a na
    > ichniejsze EC czy jak sie to nazywa...

    Dokladnie.
    Wiec zadna nasz karta nie pomoze.
    Tam gdzie przyjmuja karty - raczej wlansie z VISA nie ma problemu, bo
    Maestro to malo gdzie przyjmuja nasze (chyba ze ma ludzika z tylu ;)
    W tamtym roku bylem - i z maestra BZ WBK nie moglem korzystac :(

    Najlepiej brac MC lub VC przeliczana via Euro.
    Jesli electronke to o ironia - czesciej zadziala VE niz Maestro.

  • 7. Data: 2003-06-10 22:07:14
    Od: s...@p...onet.pl

    > Z tym, ze dziura na czipa NIE JEST na Vise czy Mastercard, a na ichniejsze
    > EC czy jak sie to nazywa...
    >
    > M.

    Boshe... rzadko pisuje na forum... a tu na mojego posta odpowiada
    taka 'osobistość' :-)
    Pozdrowienia dl Pana Macieja! :-)

  • 8. Data: 2003-06-10 22:28:13
    Od: "MrMrooz" <m...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):
    > Tam gdzie przyjmuja karty - raczej wlansie z VISA nie ma problemu, bo
    > Maestro to malo gdzie przyjmuja nasze (chyba ze ma ludzika z tylu ;)
    > W tamtym roku bylem - i z maestra BZ WBK nie moglem korzystac :(
    Potwierdzam - miesiąc temu, na lotnisku we Frankfurcie, przy próbie
    zapłacenia Maestro Pekao pani kasjerka powiedziala, ze to lotnisko
    miedzynarodowe i akceptuja tylko 'miedzynarodowe' karty :-)
    Na szczescie z miedzynarodowych mialem Vise BZWBK.

    Michał M

  • 9. Data: 2003-06-11 06:13:03
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bc5m1t$2gd$...@i...gazeta.pl,
    MrMrooz <m...@N...gazeta.pl>:
> [...]
    > miedzynarodowe i akceptuja tylko 'miedzynarodowe' karty :-)
    > Na szczescie z miedzynarodowych mialem Vise BZWBK.

    Maestro LG ma ludzika o inicjalach "ec" ;) - w dalszym ciagu.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-06-11 13:06:44
    Od: KamilaC <c...@n...fr>

    A co niby mialby dac polski chip w niemieckich punktach? We Francji od
    jakis 15 lat nie wydaja innych kart niz chipowe, ale w ichnim systemie
    Carte Bleue. Zapewnie podobny system wprowadzili u siebie Niemcy, ale
    nie sadze, zeby dzialaly tam francuskie chipy. Tak czy inaczej wszystkie
    a przynajmniej zdecydowana wiekszosc aparatow do odczytu tego chipa maja
    miejsce na przejechanie zwykla karta z paskiem magnetycznym. Pod
    warunkiem oczywiscie ze to karta w jakims miedzynarodowym systemie -
    Visa, AmEx, MC czy inna cholera.

    KamilaC