    From: "Szymon" <v...@w...epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: chip w KK - dobrze czy źle?
    Date: Mon, 21 Mar 2005 17:26:43 +0100

    Kolejny bank wprowadza chip. Sądzę, że tylko patrzyć jak stanie się on
    standardem. Ciekawy jestem czy Wy cieszycie się z owej zmiany czy nie. W
    szczególności między bankiem a centrum autoryzacji trwa swoista przepychanka
    kto ma odpowiadać na tzw. fraudy. Zastanawiam się czy konieczność użycia
    PINu nie spowoduje, że głównie będzie tym obciążany klient. Swego czasu
    pojawiały się głosy ludzi, którzy świadomie kupowali coś na kartę tylko
    wówczas, gdy mogli się podpisać. Właściwie przy powszechnym użyciu PIN staje
    się on ogólnodostępny, a karty chipowe mają pasek, więc ich klonowanie
    równie proste jak dotychczas. Mnie to jednak trochę niepokoi - używając
    zwykłej debetówki ostatnio na 5 transakcji 4 autoryzowałem PINem.

    --

    pozdrawiam
    Szymon