  • 1. Data: 2003-10-09 17:26:38
    Temat: bzwbk albo cudowne rozmnozenie deficytu
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Witam!

    Normalnie jestem za leniwy, żeby się produkować na temat tego, kto mi
    podpadł. Są jednak pewne granice.

    Kiedyś tam, kiedy jeszcze WBK działał samodzielnie, założyłem tam sobie
    konto. Był to bład, ale jako naiwny wówczas człowiek nie zauważyłem tego. W
    każdym razie, regulamin przewidywał, że konto, na którym przez 6 miesięcy nie
    ma wpływów zostaje zamknięte.

    Potem przestałem tego konta używać, wyczyściwszy je starannie ze śladów
    pieniędzy. Naiwnie założyłem, że oni będą przestrzegać swojego regulaminu i
    zamkną sobie to konto. Ponieważ oddziały otwarte są w godzinach dla
    bezrobotnych (a ja akurat dostałem niezła robotę) nie dopilnowałem.

    Minał sobie rok, potem drugi. Konta nie ma, regulaminowo.

    Jednak okazuje się, że tak jak Enron prowadził kreatywną księgowośc tak BZWBK
    kreatywnie interpretuje sobie regulamin. W statystyce lepiej mieć więcej
    kont, więc nie zamknęli.

    Ba, nawet sobie zaczęli doliczać to i owo, na minusie oczywiście. W
    przyzwoitym banku po pierwszej takiej kombinacji ktoś by się sprawą
    zainteresował, ale nie u orłów bankowości. Dopiero jak sobie to poleżało ze
    dwa lata, ktos postanowił koszt bajzlu przerzucić na klienta i zażądać ode
    mnie stówy.

    Dlatego pozwolę sobie odradzić wszystkim czytającym to robienie z BZWBK
    jakichkolwiek interesów. Mnie przekręcaja na stówę, jak ktoś będzie tam
    trzymał pieniądze może go mcniej trafić. No chyba że lubicie "najlepsze"
    lokaty oprocentowane niżej jak gdzie indziej konta a'vista i generalne
    robienie sobie jaj z regulaminu i zasad prowadzenia interesów.

    --
    M.S.Z. #
    Mechanical # Jestem kwintesencją zła. Jestem tak zły,

  • 2. Data: 2003-10-09 17:49:47
    Temat: Re: bzwbk albo cudowne rozmnozenie deficytu
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik MSZ napisał:

> [...]
    > tego. W każdym razie, regulamin przewidywał, że konto, na którym przez 6
    > miesięcy nie ma wpływów zostaje zamknięte.

    Zacytuj zapis regulaminu. Nie ma tam czasem "może zostać zamkniete"?

    pzdr

    Tomek

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 3. Data: 2003-10-09 19:09:44
    Temat: Re: bzwbk albo cudowne rozmnozenie deficytu [dlugie]
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-10-09 19:26, Użytkownik MSZ napisał:

> [...]
    > zainteresował, ale nie u orłów bankowości. Dopiero jak sobie to poleżało
    > ze dwa lata, ktos postanowił koszt bajzlu przerzucić na klienta i

    to chyba się u nich coś zmieniło, mnie dziś zawiadomili już o debecie
    *0,26 USD* i braku opłaty *0,39 zł*. Poniżej pozwalam sobie przedstawić
    pisemko, jakie wygenerował automat WBKu (BZ). Smaczku całej sprawie
    dodaje fakt zamknięcia tego konta już ponad dwa miesiące temu.

    Bank Zachodni WBK S.A.
    CENTRUM KREDYTOWE

    Szanowny Pan/Szanowna Pani xxxxxxxxxxxxxxxxx
    konto osobiste nr xxxxxxxxxxxxxxxx
    Bank Zachodni WBK S.A. od początku swojej działalności dąży do
    podnoszenia jakości oferowanych usług, łącząc jednocześnie tradycyjne
    wzorce z nowoczesnymi technologiami. Z tym większą satysfakcją,
    chciałbym Pana/Panią zaprosić do dalszego korzystania z konta osobistego
    nr xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Pozwolę sobie przypomnieć, że w ramach konta
    osobistego, oferujemy również szereg dodatkowych usług, aby zapewnić
    Panu/Pani łatwy, szybki i wygodny dostęp do swoich środków. Tak więc za
    pośrednictwem internetu, telefonu, SMS lub usługi WAP może dokonać
    Pan/Pani dowolnych operacji z konta osobistego, co z całą pewnością
    pozwoli zaoszczędzić Panu/Pani wiele cennego czasu. Dodatkowo za pomocą
    kart wydawanych do rachunku i licznej sieci bankomatów BZ WBK swobodnie
    i bez dodatkowych kosztów, w każdej chwili może Pan/Pani wypłacić swoje
    pieniądze. Oferujemy również dla klientów, którzy w ciągu ostatnich 6
    miesięcy systematycznie dokonywali wpłat, kredyt gotówkowy lub limit
    kredytowy bez konieczności przedstawiania dodatkowego zabezpieczenia.
    Jestem przekonany, że dalsze korzystanie z konta osobistego przyniesie
    Panu/Pani wiele zadowolenia i satysfakcji.
    Dlatego proszę Pana/Panią o podjęcie decyzji w sprawie dalszego
    posiadania konta osobistego. Z ostatnio przeprowadzonej analizy wynika
    bowiem, że na rachunku o nr xxxxxxxxxxxxxxxxx odnotowano nieznaczne
    przekroczenie dostępnych środków, które aktualnie wynosi 0,26 USD, a
    opłata związana z prowadzeniem rachunku w kwocie 0,39 zł nie została
    uiszczona.
    Jeśli zdecyduje się Pan/Pani na utrzymanie konta osobistego proszę o
    skontaktowanie się do dnia xxxxxxxx z BZ WBK S.A. xxxxxxxxxx nr telefonu
    xxxxxxxxxxxx w celu uiszczenia wyżej wymienionej kwoty wraz z opłatą za
    prowadzenie konta i zadeklarowanie miesięcznych wpłat na rachunek.
    Brak kontaktu z Oddziałem i niespłacenie wskazanej kwoty w wyznaczonym
    terminie, BZ WBK S.A. uzna za rezygnację z posiadania konta. W takim
    przypadku niniejsze pismo proszę traktować jako wypowiedzenie umowy
    konta zgodnie z § 32 ust.2 Regulaminu kont dla ludności, co skutkuje
    wypowiedzeniem wszystkich produktów bankowych funkcjonujących w oparciu
    o Umowę i tym samym wzywamy Pana do zapłaty całej wierzytelności Banku w
    ciągu 6 tygodni od dnia otrzymania wypowiedzenia oraz do niezwłocznego
    zwrotu niewykorzystanych blankietów czekowych i kart bankowych.
    Równocześnie wyjaśniamy, że rachunek Pana/Pani z dniem xxxxxxxxxxx
    zostanie zamknięty. Tym samym pozbawi się Pan/Pani możliwości dalszego
    korzystania z konta osobistego wraz z całym pakietem dodatkowych usług
    prowadzonych w ramach tego konta i Bank zmuszony będzie do zastrzeżenia
    wszystkich kart i czeków wydanych do rachunku.
    Mam jednak nadzieję, że do tego nie dojdzie i zdecyduje się Pan/Pani
    do dalszego korzystania z usług naszego Banku. Dziękując za
    dotychczasową współpracę, łączę wyrazy szacunku i pozostaję z poważaniem
    Kierownik zarządzania zaległymi spłatami.

    --
    andy_nek

  • 4. Data: 2003-10-09 19:17:51
    Temat: Odp: bzwbk albo cudowne rozmnozenie deficytu
    Od: "psycho_log" <Sebastian.Lipski@(ciach)tpi.pl>

    Skoro "regulamin przewidywał, że konto, na którym przez 6 miesięcy nie
    ma wpływów zostaje zamknięte." to czym się martwisz ? O ile dobrze
    interpretuję ten punkt regulaminu to ich "psim obowiązkiem" było zamknąć
    konto po 6 miesiącachod ostatniej wpłaty, jeśli tego nie dopilnowali to ich
    problem.

    --
    pozdrawiam: sebastian

  • 5. Data: 2003-10-09 20:47:49
    Od: "Madras" <f...@w...pl>

    Użytkownik "MSZ" <m...@k...pmp.com.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

> [...]
    ze
    > dwa lata, ktos postanowił koszt bajzlu przerzucić na klienta i zażądać ode
    [ciach]

    A za co zostałeś obciążony ? Prawdopodobnie była naliczana comiesięczna
    opłata za prowadzenie konta. A ponieważ nie można zamknąć konta o saldzie
    niezerowym, to stąd wytłumaczenie, dlaczego nie zamknęli :) Natomiast to, że
    bank się skapował w tym po dwóch latach, to faktycznie granda. Pewnie
    jeszcze dowalili Ci odsetki ustawowe (albo regulaminowe) za zwłokę. Ale
    wpisanie do rejestru dłużników (jeśli nie zapłacisz) chyba Ci nie grozi, bo
    kwota roszczenia za mała (o ile dobrze pamiętam).

    ----
    Madras

  • 6. Data: 2003-10-09 22:33:20
    Temat: jeszcze o wbk
    Od: Juulius <k...@N...o2.pl>

    ciagnac watek bzwbku, jakis czas temu wprowadzil oplaty za prowadzenie
    roznych kont, ktore byly dotychczas bezplatne, np. konto mlodziezowe,
    pozostawiajc bezplatne jedynie konto studenckie.

    Widzac co sie szykuje w lipcu br. znajoma mi osoba chciala sobie zmienic
    status konta z mlodziezowego na studenckie,coby nie placic 1PLN/mies. na
    co pani w okienku stwierdzila, ze mlodziezowe pozostaje bezplatne i nie
    ma sensu zmieniac.
    Na twierdzenie ze na stronie bzwbk figuruja informacje o przewidywanych
    nowosciach w TOiP, panienka z okienka wykonala jakis telefon do osoby,
    ktora potwierdzila, ze mlodziezowka pozostaje bezplatna.

    No i od sierpnia BZWBK zgodnie z TOiP pobiera sobie 50 gr co 2 tygodnie.
    A wiec niedysponentka wprowadzila klienta w blad. Tyle, ze coz tego
    skoro nie udowodni jej sie ze tak twierdzila...

  • 7. Data: 2003-10-09 23:29:30
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003 22:47:49 +0200, "Madras" <f...@w...pl>
    wrote:

    >opłata za prowadzenie konta. A ponieważ nie można zamknąć konta o saldzie
    >niezerowym, to stąd wytłumaczenie, dlaczego nie zamknęli :) Natomiast to, że

    a dlaczegóż to nie można zamknąć konta o saldzie niezerowym?
    Przez "zamknąć" mam na myśli wypowiedzenie umowy. Saldo ujemne należy
    oczywiście spłacić a dodatnie - bank powinien wypłacić.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2003-10-10 07:06:35
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

    A mi w internetowym Domu Maklerskim S.A po zmianie regulaminu co wiazalo sie
    z naliczaniem oplaty za rachunek, nomen omen regulamin wyslano na adres
    tymczasowego zameldowanie (dawno nieaktualny, akademik).
    W wyniku zmiany regulaminu urusl mia debet w wysokosci 36 zl, no i jakis
    d..... czlowiek zamkanal mi rachunek, najlepsze jest to, ze sprzedali
    papiery za kilka tysiecy zlotych na pierwszej sesji po zamkniecie rachunku,
    oczywiscie niepowiadamiajac mnie o tym, a raczej potem tlumaczac sie, ze
    pismo wyszlo na adres akademika - ale potwierdzenia wyslanie oczywiscie nie
    mieli.
    Najlepsze jest to, ze kase wyslali na adres akademika, ufff szkoda gadac
    odzyskanie tylko kasy z dosyc duzymi stratami trwalo 3 miesiace...
    Maja szczescie, ze niemam czasu i ochoty sie szarpac.
    Ale totalna niekompetencja osob pracujacych w instytuacjach finansowych mnie
    przeraza!!

    Fajas

  • 9. Data: 2003-10-10 07:28:08
    Od: "Michal Gdawiec" <s...@o...pl>

    chyba nie czaisz..

    pzdr

  • 10. Data: 2003-10-10 07:38:06
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    Napisz skargę na biuro maklerskie do:

    Komisja Papierów Wartościowych i Giełd
    Departament Domów Maklerskich
    Pl. Powstańców Warszawy 1
    00-950 Warszawa

    albo po prostu na adres mailowy podany na ich stronie www