  • 1. Data: 2004-10-13 18:42:57
    Temat: było: kredyt hipoteczny problem:(
    Od: ".::kasia::." <k...@o...pl>

    Witam

    Parę dni temu pisałam o moich problemach z uzyskaniem kredytu hipotecznego
    (figuruję w BIK-u). Po odwiedzeniu czterech banków i odrzuceniu wniosków
    spróbowałam jeszcze w BPH-u. Okazało się że z BIK-em nie ma tam problemu
    (przedstawiłam zaświadczenie z Banku który mnie tam umieścił, że kredyt
    został spłacony w terminie). Okazało się, że jednak wniosek został odrzucony
    bo dodatkowo figuruję jeszcze w bazie niesolidnych klientów i to jest powód
    odrzucenia wniosku. Mam więc pytanie czy dostanę gdziekolwiek kredyt czy już
    sobie odpuścić:( Jak ewentualnie (jeżeli to jest możliwe)można zostać
    wykreślonym z tej bazy klientów niesolidnych.

    podrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2004-10-14 08:23:00
    Temat: Re: kredyt hipoteczny problem:(
    Od: "XxX" <b...@a...email>

    Użytkownik ".::kasia::." <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie odpuścić:( Jak ewentualnie (jeżeli to jest możliwe)można zostać
    > wykreślonym z tej bazy klientów niesolidnych.

    nie wiem czy to w tym przypadku bedzie miec zastosowanie, ale byc moze po X
    latach zostaniesz stamtad wykreslona..... niestety musialabys dotrzec do
    jakiegos regulaminu owej bazy niesolidnych klientow
    PS. za co cie tam umiescili? masz jakies podejrzenia?

  • 3. Data: 2004-10-14 12:25:09
    Od: "MK" <m...@w...pl>

    Dostaniesz kredyt. Są juz banki, które udzielają kredytów osobom będącym na
    liście Bankowy Rejestr ZBP. Znam dwa takie banki. Jeden udziela
    obligatoryjnie lecz jest drogi, a drugi jeśli dogadasz się z bankiem, który
    wpisał Cię na listę, że Cie stamtąd usunie po całkowitej spłacie długu
    (muszą się na to zgodzić, gdyż ustawa o ochronie danych osobowych nie
    pozwala bankom na przetrzymywanie danych po spłacie kredytu) a jak juz
    kredyt jest spłacony to musisz zażądać usunięcia danych z listy - podstawa
    tutaj: http://www.giodo.gov.pl/data/filemanager_pl/495.doc

    Pozdrawiam
    Magda

  • 4. Data: 2004-10-14 14:30:00
    Od: ".::kasia::." <k...@o...pl>

    Użytkownik "MK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozwala bankom na przetrzymywanie danych po spłacie kredytu) a jak juz
    > kredyt jest spłacony to musisz zażądać usunięcia danych z listy - podstawa

    Chodzi o to, że ja ten felerny kredyt spłaiłam 16 m-cy temu!! Narazie
    wywalczyłam od Śląskiego zaświadczenie o tym, że kredyt został spłacony a
    teraz walczę o poprawienie bądź wymazanie z danych BIK-u, chociaż w Śląskim
    powiedzieli mi że dopiero po dwóch latach od wpisania na listę będą mogli
    mnie z niej usunąć. W każdym bądź razie dzięki za podstawę prawną, napewno z
    niej skorzystam.
    Piszesz o dwóch bankach, jeden z nich chyba znam (GBG-dom) i faktycznie
    warunki ma straszne, podaj mi ten drugi - być może jeszcze go nie
    odwiedziłam:)

    pozdrawiam
    Kasia