  • 1. Data: 2002-08-29 13:30:29
    Temat: błędny przelew w ING - pytanie
    Od: "Informator" <a...@i...pl>

    Wykonałem przelew na błędne konto - numer konta nie zgadza się z nazwiskiem
    właściciela. Jakie mam szanse na odzyskanie pieniędzy?
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-08-29 14:57:23
    Temat: Re: błędny przelew w ING - pytanie
    Od: "sg" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Informator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nazwiskiem
    > właściciela. Jakie mam szanse na odzyskanie pieniędzy?

    duze ! system odrzuci taki przelew i kaska za kilka dni wroci na konto
    SG

  • 3. Data: 2002-08-29 15:00:55
    Od: "Informator" <a...@i...pl>

    > nazwiskiem
    > >

    > duze ! system odrzuci taki przelew i kaska za kilka dni wroci na konto
    > SG

    No to właśnie nie odrzucił! Błędne konto isnieje, ale kto inny jest jego
    właścicielem. Czekam na odpowiedź w sprawie reklamacji już ponad dwa
    tygodnie.
    Pozdrowienia
    Adam

  • 4. Data: 2002-08-29 15:38:52
    Od: "Rafciu" <r...@p...onet.pl>

    bank nie powinien przyjąć takiego przelewu. Jeżeli przyjął, to jest do dupy.
    Pewnie kontaktuje się tak długo z włąścicielem tego konta.
    Użytkownik Informator <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:akld35$352$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-08-29 17:15:07
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > No to właśnie nie odrzucił! Błędne konto isnieje, ale kto inny jest jego
    > właścicielem. Czekam na odpowiedź w sprawie reklamacji już ponad dwa
    > tygodnie.

    No to masz problem poruszany na tej grupie często od dawna.
    Ty się pomyliłeś. Twoja wina! Twoja forsa przepadła!

    Jedynie jeśli właściciel tamtego konta jest uczciwy to Ci odda.
    Ale na tej grupie wielu pisało, że NIE jest uczciwych i NIE mają zamiaru
    oddawać błędnie zaksięgowanych im kwot, a cóż dopiero prawidłowo
    zaksięgowanych. A Twój przypadek nie powstał z winy banku.
    Numer rachunku jest ważniejszy od wszelakich dopisków
    Dopiski banki sprawdzają gdy numer nie istnieje.
    Pozostaje Ci się co najwyżej modlić.:-)

  • 6. Data: 2002-08-29 17:42:10
    Od: "Barbara" <v...@w...pl>

    Nie powinni zaksiegowac go w banku do ktorego zostal skierowany. Jest taka
    opcja "numer rachunku niezgodny z brzmieniem" przelew powiniwn wrocic na
    Twoje konto.
    pozdro Barbara

  • 7. Data: 2002-08-30 07:38:44
    Od: "Informator" <a...@i...pl>

> [...]
    > Numer rachunku jest ważniejszy od wszelakich dopisków
    > Dopiski banki sprawdzają gdy numer nie istnieje.

    Obawiam się, że masz rację. Czy wyłącznie moja wina - uważam, że jeśli nie
    zgadza się właściciel, to bank nie powinien (nie powinien mieć prawa) do
    księgowania takiego przelewu - bez względu na techniczne możliwości takiej
    kontroli. Wszystko musi się zgadzać "jak w banku".
    Pozdrowienia
    Adam

  • 8. Data: 2002-08-30 07:41:09
    Od: "lukasz191" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Numer rachunku jest ważniejszy od wszelakich dopisków
    > Dopiski banki sprawdzają gdy numer nie istnieje.

    ODBIORCA TEGO PRZELEWU NIE MOZE DYSPONOWAC TYMI PIENIEDZMI GDYZ NIE SA JEGO,
    NIE ZALEZNIE OD TEGO KTO SIE POMYLIL BANK CZY ZLECAJACY, CZY JEST UCZCIWY
    CZY NIE. TAK STANOWI POLSKIE PRAWO. (artykul o bezpodstawnym wzbogaceniu czy
    jakos tak).
    Pozdrawiam Lukasz

  • 9. Data: 2002-08-30 08:02:23
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "lukasz191" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > CZY NIE. TAK STANOWI POLSKIE PRAWO. (artykul o bezpodstawnym wzbogaceniu

    Ja o tym wiem. Ja tak robię.
    Zacytuj to jak "za chwilę" znów pojawi się wątek o tym, że ktoś dostał nie
    swoją forsą i proszą Go by oddał, a On NIE CHCE.

    Polaków-katolików jest w Polsce ponad 90%.
    Coś pecha mamy często trafiać na "uczciwych inaczej":-(

  • 10. Data: 2002-08-30 08:08:44
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

> [...]
    > księgowania takiego przelewu - bez względu na techniczne możliwości takiej
    > kontroli. Wszystko musi się zgadzać "jak w banku".

    Przy automatycznym księgowaniu elixiru takie sprawdzanie jest niemożliwe.
    Znikoma ilość przelewów dotarła by do celu. Powód?:
    Bo jak jest konto dla: Adam i Ewa Bankowiczowie, to jak automat ma odróżnić:
    AiE. Bankowicz , Bankowicz, Bankowicz Adam, Bankowicz Ewa... z adresem lub
    bez...itd.

    Takie sprawdzanie (poszukiwanie) robi się ręcznie i tylko wtedy gdy coś w
    numerze się nie zgadza.

    Wielu z nas testowało (ja też) przelewy na swoje konta wpisując "radosną"
    twórczość w treści, nadawcy, odbiorcy.
    Wkładali tam także automatyczne skrypty!
    I przelewy docierały na miejsce, gdy numer rachunku istniał