  • 71. Data: 2002-04-04 14:30:10
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Apr 2002 16:00:14 +0200,
    osoba podpisana: blad <b...@W...pl>
    napisała:
    [...]

    > Klucz prywatny do podpisu elektronicznego mam tylko ja i nikt za mnie
    > transakcji
    > nim nie podpisze ;-))

    Tak ? A w jaki sposób zapewnisz sobie że np aplet (np. taki jak w
    BSKOnLine) nie wyśle gdzieś tego klucza ?

    Jeśli klucz to (IMHO) jedynie w postaci karty która nie udostępnia
    funkcji "daj klucz" a jedynie "podpisz dokument"

    KJ

    --
    The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

  • 72. Data: 2002-04-04 16:51:18
    Od: "Darek R." <d...@...pl>

    Krzysztof Kowalski wrote:
    > Tak, a informatyk w banku to sobie siedzi i pisze co mu się podoba.
    > Dzisiaj sobie wyciągnę hasełka, jutro może salda klientów, pojutrze
    > adresy kobiet w wieku 25 lat.

    O właśnie - chodzi o to kto i do jakich informacji ma w banku dostęp, a nie
    w jaki sposób jest kod zapisany. Przy tego typu hasłach jest całkowicie
    obojętne czy poznam gotowe "hasła jednorazowe" czy tylko ich skróty. Nie
    chodzi o to czy system przechowuje gotowe hasła czy ich skróty - ważne jest
    to żeby nie udostępniał żadnych informacji na ich temat.

    > Oczywiście, że zawsze można w ten sposób wyciągnąć hasła - ale jest to
    > znacznie bezpieczniejsze niż zapisywanie ich w taki sposób, ze można je
    > odtworzyć - a wygląda na to, że tak robi Inteligo (oczywiście pewności nie
    > ma co się stało).

    Nie widze najmniejszej różnicy w bezpieczeństwie czy są zapisywane gotowe
    hasła czy tylko skróty (przy tego typu "hasłach" - 5 lub 6 cyferek).

    > Poza tym - co to znaczy "znam algorytm tworzenia skrótu"? A co to za
    > tajemnica? Każy może wiedzieć jakim algorytmem szyfruje się hasła na
    > linuxie - i co? :-)

    I nic - bo to jest hasło wymyślone przez Ciebie, dowolnej długości i
    zawierające prawie dowolne znaki. Sprawdzenie wszystkich możliwości zajęłoby
    zbyt dużo czasu. W banku jest to 5 lub 6 cyferek - sprawdzenie wszystkich
    możliwości to kilka sekund.

    --
    Pozdrowienia
    Darek Rzońca

  • 73. Data: 2002-04-04 16:59:13
    Temat: [OT] Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    > Napisalem reklamacje, zobaczymy co z tego wyniknie - drugi raz ich
    > niezawodny system spieprzyl sie - poprzendim razem polecenie zaplaty -
    > zgonili na bank. Teraz- chyba zaczna twierdzic ze ja zglupialem i zwidy
    > mialem a to co za szyba siedzialo prawie 4 miesiace to pestka.
    >
    > Mialem dwa identyfikatory ostal mi sie jeden... Ciekawe jak to
    wytlumacza...

    A można mieć dwa identyfkatory na jeden numer telefonu?
    A z czystej ciekawości - jak wtedy wygląda doładowanie konta wapark w
    bankomacie BZWBK ?
    Nigdy z tego nie korzystałem, pytam z czystem ciekawości... Nawet w
    Warszawie nie mieszkam.
    Bo podobnie jest z "Całą dobę przez telefon" w POPie - po ponownej aktywacji
    na nową kartę, dane starej karty są usuwane z systemu...

    Korzystałeś z obu naraz w praktyce?

    Trzeba przyznać, że obsługa klineta w Idei to najgorszy punkt, wymagający
    NATYCHMIASTOWEJ poprawy.
    Zdaniem BOK nie ma się co przejmować, bo i tak zmienia się ono tyle razy,
    ile razy się zadzwoni.
    Usługi rewelacyjne, marketing też, oferta badzo dobra, zasięg coraz
    lepszy...

    Ale klient obsługiwany jak w starych oddziałach PKO BP [zeby było nawiązanie
    do tematu ;)].

    Często nawet osoby z działu reklamacji piszą głupoty... Może musimy czekać,
    aż Idea zmieni się na Orange. Może Orange nie będzie chciał swoim logo
    firmować takiego BOKu...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 74. Data: 2002-04-04 18:20:10
    Temat: Re: [OT] Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > bankomacie BZWBK ?
    > Nigdy z tego nie korzystałem, pytam z czystem ciekawości... Nawet w

    Mozna mozna i dziala super. (znaczy dzialalo ;)
    Na pierwszy zarejestrowany na poczatek wysylasz P na 5001 a K na koniec.
    Aby na druga czy kolejna karte zaparkowac wystarczy wyslac P numer karty i K
    (juz bez nunmeru) na koniec.

    doladowywalem zawsze via SMS po 10 zl :)

  • 75. Data: 2002-04-05 08:27:29
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Darek R." <d...@...pl> wrote in message news:a8i0a4$s46$1@news.tpi.pl...
> [...]
    jest
    > to żeby nie udostępniał żadnych informacji na ich temat.

    Sugerujesz system write-only? :-)))
    Masz tu skrót hasła z mojego serwera linuxowego
    ut2:$1$vH.l3c.o$H9t.kvDA3fiFO81dEFgs91:11394:0:99999
    :5:::
    a teraz idź w świat ze swoim transparentem, że czy hasło czy skrót to
    obojętne ;-)))

    > Nie widze najmniejszej różnicy w bezpieczeństwie czy są zapisywane gotowe
    > hasła czy tylko skróty (przy tego typu "hasłach" - 5 lub 6 cyferek).

    Na szczęście nie Ty decydujesz o bezpieczeństwie systemów komputerowych ;-)

> [...]
    zajęłoby
    > zbyt dużo czasu. W banku jest to 5 lub 6 cyferek - sprawdzenie wszystkich

    I ten "informatyk" tak sobie pisze w przerwie między drugim śniadaniem a
    trzecim beknięciem skrypcik, który będzie sprawdzał hasła podstawiając
    wartości od 000000 do 999999. Tia, może ten informatyk jeszcze on-line
    generuje wszystkim dynamiczne strony? ;-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 76. Data: 2002-04-05 08:50:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Apr 05, 2002 at 10:27:29AM +0200, jakis misio wrote:

> [...]

    Alez prosze - 4-ro znakowe haslo (passwd) po obrobce crypt + md5:

    pasat:$1$7PAfYb85$21A1xWPE0SUzZ12I2mnC61:11782:0:999
    99:7:::

    z podobnego linuxa ;-)

    --

    --w

  • 77. Data: 2002-04-05 17:58:10
    Od: "Darek R." <d...@...pl>

    Krzysztof Kowalski wrote:

    > Sugerujesz system write-only? :-)))

    Jedyna informacja o haśle którą powinien udostępniać system to taka, że gdy
    on żąda podania kolejnego, a ja je wpiszę to powinien zweryfikować czy
    wpisałem poprawne czy nie, a po np. trzech pomyłkach blokować całą listę.
    Tyle. Nie powinno być najmniejszej możliwości dostania się do bazy w której
    są zapisane hasła, a tym bardziej zrobienie duplikatu jakiejś listy.

> [...]
    :5:::
    > a teraz idź w świat ze swoim transparentem, że czy hasło czy skrót to

    Faaacet czy ty czytasz co ja piszę? Wyraźnie zaznaczyłem że chodzi mi o tego
    typu "hasła", gdzie z góry wiem, że hasło składa się z sześciu cyferek.
    Kumasz różnicę? Jak wiem że hasło to 6 cyferek to mam raptem 10^6 (czyli
    1000000) możliwości i mogę wszystkie sprawdzić. Twoje hasło do linuxa może
    składać się z kombinacji małych i dużych literek, cyfr i znaków specjalnych
    i może mieć dowolną długość. Tak na oko około 10^40 możliwości, czyli
    złamanie twojego hasła zajęło by mi 10^34 raza dłużej. Drobna różnica, nie?

    > Na szczęście nie Ty decydujesz o bezpieczeństwie systemów komputerowych
    > ;-)

    A wyraźnie napisałem "(przy tego typu "hasłach" - 5 lub 6 cyferek)" ... Jak
    mam do sprawdzenia jedynie 10^6 kombinacji to tak samo jakbym miał gotowe
    podane na tacy ...

> [...]
    > wartości od 000000 do 999999. Tia, może ten informatyk jeszcze on-line
    > generuje wszystkim dynamiczne strony? ;-)

    Nie zrozumiałeś. Jak ten informatyk ma dostęp do bazy ze skrótami haseł
    jednorazowych (a nie powinien mieć), to nie stanowi dla niego problemu
    skopiowanie kilku (-nastu) takich skrótów i stwierdzenie jakim hasłom
    odpowiadają już w domu, na własnym PC.

  • 78. Data: 2002-04-05 18:16:16
    Od: "Darek R." <d...@...pl>

    Wojtek Piecek wrote:
    > Alez prosze - 4-ro znakowe haslo (passwd) po obrobce crypt + md5:
    >
    > pasat:$1$7PAfYb85$21A1xWPE0SUzZ12I2mnC61:11782:0:999
    99:7:::

    > z podobnego linuxa ;-)

    O ile mój Johny się nie pomylił to hasło brzmi 1234
    Zgadłem?

  • 79. Data: 2002-04-05 18:18:12
    Od: "Darek R." <d...@...pl>

    Darek R wrote:
    > Krzysztof Kowalski wrote:
    <big ciach>
> [...]

    Zapuściłem na tym "skrócie" Johny`ego i pokazał mi coś takiego 12345. Zgadza
    się?

  • 80. Data: 2002-04-06 07:45:59
    Od: "Maurycy" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > wartości od 000000 do 999999. Tia, może ten informatyk jeszcze on-line
    > generuje wszystkim dynamiczne strony? ;-)

    A po trzecim blednym wprowadzeniu kodu dostep jest blokowany.