  • 1. Data: 2003-10-15 11:54:20
    Temat: [bankier.pl] Bankomaty NCR w PKO BP
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Witam!

    Polecam niniejszy artykul:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?
    article_id=898431&type_id=1&order=time

    (przepraszam za "zlamany" link)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 2. Data: 2003-10-15 12:12:06
    Temat: Re: [bankier.pl] Bankomaty NCR w PKO BP
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Prof_Ex wrote:
    > (przepraszam za "zlamany" link)

    http://tinyurl.com/r06d

  • 3. Data: 2003-10-15 12:22:02
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:bmjdid$lke$1@news.onet.pl...

    > http://tinyurl.com/r06d

    "Na podstawie umowy NCR dostarczy dla PKO BP 53 bankomaty zewnętrzne i 8
    bankomatów wewnętrznych"

    Czy ktoś może PKO BP wyperswadować, żeby zaczęli robić bankomaty WEWNĄTRZ
    pomieszczeń?

    Uparli się, żeby robić na zewnątrz... Ja rozumiem, że nie wszędzie się da
    zrobić bankomat w pomieszczeniu przed wejściem do oddziału. Ale nawet, jak
    są ku temu warunkiu - PKO rąbie bankomaty na zewnątrz... I to powszechnie,
    ciągle, tak było jest i chyba będzie...

    Jesień mamy, deszcze, zima idzie, wiatry, mrozy. Komfort korzystania z
    bankomatów na dworze jest po prostu SUPER.

    Znaleźć bankomat w pomieszczeniu, do którego można się dostać otwierając
    drzwi kartą to jest po prostu prawie wyczyn w tym banku... Nie ma chyba
    drugiego tak upartego banku na stawianie bankomatów na dworze...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 4. Data: 2003-10-15 12:27:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

    > Czy ktoś może PKO BP wyperswadować, żeby zaczęli robić bankomaty WEWNĄTRZ
    > pomieszczeń?

    Moim ulubionym miejscem do korzystania z bankomatow byla "sala
    bankomatowa" w Centrum Finansowym Pulawska w Warszawie. To wzieli i
    zlikwidowali. Obok jest bankomat w pomieszczeniu, ale do 19...

    Z tym, ze w Warszawie to i tak jest duzo bankomatow PKOBP pod dachem.

    MJ

  • 5. Data: 2003-10-15 12:31:54
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > Z tym, ze w Warszawie to i tak jest duzo bankomatow PKOBP pod dachem.

    he he - na przyklad w metrze :) (za bramkami ;)

  • 6. Data: 2003-10-15 12:41:44
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

> [...]
    > drzwi kartą to jest po prostu prawie wyczyn w tym banku... Nie ma chyba
    > drugiego tak upartego banku na stawianie bankomatów na dworze...

    Postawienie bankomatu na zewnatrz jest duzo prostsze. Nie trzeba robic
    pomieszczenia z blokowanymi drzwiami. Nie jest potrzebna dodatkowa
    powierzchnia. Zewnetrzny bankomat jest co prawda drozszy przy zakupie
    (musi byc szczelny i ogrzewany), ale pozniej w eksploatacji jednak sporo
    tanszy od wewnetrznego.

    Bartol

  • 7. Data: 2003-10-15 12:53:48
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

> [...]
    > powierzchnia. Zewnetrzny bankomat jest co prawda drozszy przy zakupie
    > (musi byc szczelny i ogrzewany), ale pozniej w eksploatacji jednak sporo

    Tyle, że mnie cholera bierze, jak sobie wyobrażę prespektywę korzystania z
    bankomatu podczas:

    a/ deszczu
    b/ wiatru
    c/ mrozu
    d/ śniegu
    e/ śniegu z deszczem

    Po prostu człowieka może szlag trafić. Najpierw wyszperać kartę z portfela.
    A i do portfela się dostać trzeba, a nie noszę go z zewnętrznej kieszeni.
    Potem zmarzniętymi łapami [czasem jeszcze rękawiczki zdjąć] klikać na
    zamarzniętej klawiaturze. Potem zmarziętymi paluchami brać zamarzniętą
    gotówkę i wsadzać byle gdzie do porfela w pośpiechu. Nie wspominam o
    czekaniu na wydruk.

    Albo na wierze/deszczu. Sama rozkosz.

    A w ogóle nie wyobrażam sobie pobierania koperty depozytowej, wypisywania
    jej, włożenia zawartości i oddania bankomatowi w takich warunkach. A może ja
    jakiś dziwny jestem...

    Mille potrafi, ING potrafi, BZWBK potrafi [czasem], wiele innych banków
    potrafi. Nawet nowe placówki Pekao SA potrafią... A PKO BP ma to gdzieś...

    Jak miałem konto w Mille to przynajmniej gotówkę pobierałem w ludzkich
    warunkach... W ciepełku, nie trzeba się było spieszyć, człowiek pomyślał ile
    potrzebuje, przeczekał największy śnieg. :-)
    Ba, nie raz było tak, że w pomieszczeniu bankomatu Citi przeczekiwałem
    najgorsze mrozy, jak miałem ponad 20 minut do autobusu koło północy. Sobie z
    Citiphone rozmawiałem na przykład. :-)

    No ale można sobie spokojnie wsadzić do portfela wszystko gdzie trzeba. A na
    mrozie/whatever to człowiekowi tak cholernie zimno, że brrrr... strach się
    bać, że zima idzie... :-/

    Chyba zmienię konto na zimę. :-) Na wiosnę wrócę do inteligo. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 8. Data: 2003-10-15 12:55:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > he he - na przyklad w metrze :) (za bramkami ;)

    W rzeczy samej. Aczkolwiek nie wszystkie sa za bramkami.

    MJ

  • 9. Data: 2003-10-15 13:46:45
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    > Tyle, że mnie cholera bierze, jak sobie wyobrażę prespektywę korzystania z
> [...]

    To oczywiscie zalezy od tego jak rozsadnie jest ustawiony bankomat.
    Faktem jest, ze z reguly bez sensu (taki jeden kolo mnie jest co prawda
    pod dachem, ale jak swieci slonce to obsluguje go "na pamiec").

> [...]
    > A i do portfela się dostać trzeba, a nie noszę go z zewnętrznej kieszeni.
    > Potem zmarzniętymi łapami [czasem jeszcze rękawiczki zdjąć] klikać na

    Akurat wszystkie te czynnosci musisz z reguly wykonac chcac sie dostac
    do bankomatu ukrytego za drzwiami (ktore w wielu przypadkach maja zamek
    na karte).

    > zamarzniętej klawiaturze. Potem zmarziętymi paluchami brać zamarzniętą
    > gotówkę i wsadzać byle gdzie do porfela w pośpiechu. Nie wspominam o
    > czekaniu na wydruk.

    Ja akurat wydrukow nie biore. ;-)

    > Albo na wierze/deszczu. Sama rozkosz.
    >
    > A w ogóle nie wyobrażam sobie pobierania koperty depozytowej, wypisywania
    [ciach]

    Tak w ogole to masz racje. Mi osobiscie bankomaty zewnetrzne
    odpowiadaja. Nie musze sie gramolic z rowerem do pomieszczenia,
    zalatwiam sprawe szybko i bez zbednych ceregieli, nie musze wybierac
    kasy w obecnosci grzejacych sie zmarzluchow ;-). Generalnie place karta
    gdzie tylko moge i po gotowke rzadko chadzam. Ale jak jest kure*&^%
    zimno lub mokro, to wewnetrzny bankomat ma oczywiscie swoje zalety.

    Co do pekao. Niedaleko mam oddzial, ktory ma 4 bankomaty (nie wiem po
    cholere tyle, moze mysleli, ze sie kolejki zmniejsza - to jednak
    wymagaloby wystawienia wielofunkcyjnych terminali) i wszystkie sa na
    zewnatrz, z czego tylko jeden pod dachem.

    Bartol

  • 10. Data: 2003-10-15 13:48:06
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    >
    > Jesień mamy, deszcze, zima idzie, wiatry, mrozy. Komfort korzystania z
    > bankomatów na dworze jest po prostu SUPER.

    Bankomaty sa?
    sa !
    a ze na zewnatrz ?
    przynajmniej nie ma klopotow z wiecznie zacinajacymi sie drzwiami
    nie trzeba wywalac kasy na dodatkowe czytniki do kart
    nie trzeba raz na miesiac wysylac nikogo ze szmata by przetarl szybe

    wewnetrzne sa nieoplacalne

    PiotR