  • 1. Data: 2004-08-12 07:30:22
    Temat: bank a sp. z o.o. w organizacji
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Czy i jaki bank obsługuje tego typu podmioty. Generalnie chodzi o dokonanie
    wplat wspolnikow (niepełny wkład) i regulowanie zobowiązań np. czynszu...
    Sp. nie ma nr KRS; nip i regon ma. Pełne udziały będą wniesione za powiedzmy
    2 miesiące.

  • 2. Data: 2004-08-12 09:46:53
    Temat: Re: bank a sp. z o.o. w organizacji
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Czy kto zna bank gdzie nie jest wymagany KRS "na wejscie" dzwoniłem juz do
    paru instytucji i nic....

  • 3. Data: 2004-08-12 10:23:37
    Od: "woy" <woy@gamgliwice.\ciach.to\rubikon.\oraz.to\pl>

    Tak tu było spokojnie, aż nagle Krzysztof zapodaje:

    > Czy kto zna bank gdzie nie jest wymagany KRS "na wejscie" dzwoniłem
    > juz do paru instytucji i nic....

    Trudno będzie. Bo to tak, jakbyś pytał: "Czy ktoś zna bank, ktory weźmie
    na siebie odpowiedzialność za zgodne z prawem dysponowanie środkami na
    rachunku spółki?" Desperat IMO jakiś.

    --
    woy

    'Jak pokazują badania, 50% Polaków nie ma pojęcia,
    że stanowi połowę społeczeństwa' [(c) K. Janicki, Piwnica]

  • 4. Data: 2004-08-12 10:48:22
    Od: "usenet" <u...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Sp. nie ma nr KRS; nip i regon ma. Pełne udziały będą wniesione za powiedzmy

    Kredyt Bank umożliwia otwieranie rachunków dla spółek z o.o. i SA w
    organizacji - masz 6 miesięcy na dostarczenie KRS'u

  • 5. Data: 2004-08-12 13:16:29
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik woy napisał:

> [...]
    >
    > Trudno będzie. Bo to tak, jakbyś pytał: "Czy ktoś zna bank, ktory weźmie
    > na siebie odpowiedzialność za zgodne z prawem dysponowanie środkami na

    ZTCW Spolka w organizacji jest pelnoprawnym podmiotem, czyli moze
    wykonywac wszystkie czynnosci jakie wykonuje normalna spolka. Jak znam
    zycie pewnie brakuje jakiegos rozporzadzenia, albo obowiazuje bandycka
    interpretacja prawa (co jest u nas normalka, bo kazdy urzedas wie
    najlepiej).

    Znajomy jakies 3 lata temu otworzyl rachunek dla spolki w organizacji w ING.

    Bartol

  • 6. Data: 2004-08-12 14:02:10
    Od: "woy" <woy@gamgliwice.\ciach.to\rubikon.\oraz.to\pl>

    Tak tu było spokojnie, aż nagle Bartol Partol zapodaje:

> [...]
    > najlepiej).
    >
    > Znajomy jakies 3 lata temu otworzyl rachunek dla spolki w organizacji

    Nie mówię, że nie. Uchwały zgromadzenia wspólników czy rady nadzorczej
    są pełnoprawnymi wewnętrznymi źródłami prawa w takiej spółce i odpowiada
    za nie na zewnątrz zarząd. Tak jest w teorii i na podstawie takich
    papierów można rachunek otworzyć i prowadzić. Tylko co zrobić w takiej
    sytuacji, gdy np. okaże się, że sąd odmówi rejestracji, bo z jakiegoś
    powodu obecny zarząd został powołany nieprawnie i raptem prawnym
    zarządem jest zarząd poprzedni? Który pierwsze co zrobi, to
    zakwestionuje decyzje finansowe swego nieprawnego następcy? Jest winny,
    bank może dochodzić strat od członków tego odwołanego zarządu (ha, ha,
    ha). Wbrew pozorom jest to sytuacja z życia wzięta, a opinie, które tu
    przytoczyłem, pochodzą od bankowych prawników. Czyli owszem można, tylko
    po co robić sobie kłopoty?

    Nie przeczę, że banki mogą mieć specjalny produkt pt. rachunek dla
    spólki w organizacji. Produkt obwarowany ekstra procedurami,
    zobowiązaniami i gwarancjami. I odpowiednio droższy. Ale standardowego
    rachunku, tak z marszu, to się raczej nie założy, mimo że formalnego
    zakazu nie ma.

    IMO wystarczyłoby, żeby gdzieś, w jakimś akcie prawnym, ktoś tylko
    napisał, że konsekwencje zmian w spółce, nie potwierdzonych w KRS,
    ponosi wobec osób i instytucji zewnętrznych wyłącznie dana spółka jako
    podmiot (nie fizyczne osoby z zarządu), problemu by nie było.

  • 7. Data: 2004-08-12 14:11:39
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik woy napisał:

> [...]
    > ha). Wbrew pozorom jest to sytuacja z życia wzięta, a opinie, które tu
    > przytoczyłem, pochodzą od bankowych prawników. Czyli owszem można, tylko

    Hmmm, a skad poprzedni zarzad w dopiero co powolanej spolce?

    A tak swoja droga. Firma dziala i jest w KRSie. Wszelkie kwity maja
    waznosc 3 miesiace chyba. Zmienia sie zarzad, a stary ze sarymi (ale
    mlodszymi niz 3 miesiace) kwitami hula. W sumie tutaj problem dla banku
    jest wiekszy niz w przypadku spolki w organizacji, ktora z reguly nie
    dziala normalnie (zdaje sie, ze USy maja tutaj "zdanie odrebne" i wiedza
    swoje, czyli de facto spolka w organizacji nie moze prowadzic
    dzialanosci gospodarczej).

> [...]
    > zobowiązaniami i gwarancjami. I odpowiednio droższy. Ale standardowego
    > rachunku, tak z marszu, to się raczej nie założy, mimo że formalnego

    Bo banki gupie sa jak buty, bo dla nich zawsze przedsiebiorcy to pijaki
    i zlodzieje.

> [...]
    > ponosi wobec osób i instytucji zewnętrznych wyłącznie dana spółka jako
    > podmiot (nie fizyczne osoby z zarządu), problemu by nie było.

    Nie, nie, nie. Dlaczego spolka ma odpowiadac za to, ze byly zarzad
    posluguje sie waznymi z punktu widzenia banku, ale nieaktualnymi z
    punktu widzenia firmy kwitami?

    Taka sytuacja jest mozliwa, ale tlko wtedy, gdy banki i instytucje beda
    mialy onlajnowy dostep do danych w KRSie, a firmy beda wprowadzaly
    zmiany wypelniajac odpowiednie formularze przez internet. Tylko wtedy
    bedzie w KRSie zawsze aktualna informacja (a jesli firma jej nie
    zaktualizuje, to sama jest sobie winna). Nawet o zlozonych wnioskach, co
    jest tutaj bardzo istotne. Ale o tym to mozemy zapomniec na kolejne 5
    lat przynajmniej.

    Bartol

  • 8. Data: 2004-08-12 14:21:03
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2004 16:02:10 +0200, woy naskrobał(a):

> [...]
    > sytuacji, gdy np. okaże się, że sąd odmówi rejestracji, bo z jakiegoś
    > powodu obecny zarząd został powołany nieprawnie i raptem prawnym

    jak nie było wpisu to żaden zarząd nie jest prawny wtedy :)

> [...]
    > ha). Wbrew pozorom jest to sytuacja z życia wzięta, a opinie, które tu
    > przytoczyłem, pochodzą od bankowych prawników. Czyli owszem można, tylko

    szukasz nieistniejących problemów - za zoobowiąznia spółki zoo w
    organizacji odpowiada solidanie spółka i osobą działąjące w jej imieniu
    art 13 par 1 KSH.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 9. Data: 2004-08-12 15:16:26
    Od: "A.Zjata" <a...@a...pl>

    > Czy kto zna bank gdzie nie jest wymagany KRS "na wejscie" dzwoniłem juz do
    > paru instytucji i nic....

    z doswiadczenia, kazdy bank, jedynie mozliwe ze obsluga jest niedoinformowana.

    A.Zjata

  • 10. Data: 2004-08-12 15:20:41
    Od: "A.Zjata" <a...@a...pl>

> [...]
    > sytuacji, gdy np. okaże się, że sąd odmówi rejestracji, bo z jakiegoś
    > powodu obecny zarząd został powołany nieprawnie i raptem prawnym

    Obecny zarzad jest powolany poprawnie poniewaz w formie aktu notarialnego czyli
    umowy spolki (sp. z o.o.), jesli blad popelnil notariusz to jego nalezy scigac.

    > Nie przeczę, że banki mogą mieć specjalny produkt pt. rachunek dla
    > spólki w organizacji. Produkt obwarowany ekstra procedurami,

    Z doswiadczenia, prawie kazdy bank otworzy takie konto na normalnych warunkach,
    jedynie obsluga moze byc niedoinformowana i twierdzic co innego.

> [...]
    > ponosi wobec osób i instytucji zewnętrznych wyłącznie dana spółka jako
    > podmiot (nie fizyczne osoby z zarządu), problemu by nie było.

    Jak moze odpowiadac spolka jako podmiot prawny jesli nie jest jeszcze takim
    podmiotem (brak rejestracji w KRS) ? Polecam lekture KSH na temat
    odpowiedzialnosci za czynnosci dokonywane przez Spolke podczas okresu "w
    organizacji".

    ehh... jak duzo wypowiedzi jak malo konkretow.

    A.Zjata