  • 1. Data: 2007-02-24 14:27:05
    Temat: awaria PolCardu? a odmowa autoryzacji przez telefon
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Witam
    Próbowałem dzisiaj bezskutecznie zapłacić KK w Kauflandzie i Realu (w
    Zabrzu). Niby awaria PolCardu. Co ciekawe w tym samym czasie w
    mniejszych sklepikach obsługiwanych też przez PolCard można było płacić
    bez problemu.
    Próbowałem wymusić na sprzedawcach (a później kierowniczkach działu
    obsługi kas) autoryzację przez telefon lub żelazkiem. Nie wiedziały
    nawet o czym ja do nich gadam. Nie da sie bo nie. Nawet spisanie
    nazwiska nie pomogło ;-P. W Realu (czy tam Geancie) wyglądało na to że
    wiedzą o czym do nich mówie ale nie mogą bo oni mają taką umowę z
    PolCardem że tylko elektronicznie.
    Więc jak to jest? Czy umowa z PolCardem może zawierać zapis że
    nieelektronicznie nie-da-sie?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 2. Data: 2007-02-24 14:48:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:erpi00$kje$1@news.onet.pl...

    Podejrzewam, ze to może być wynik nie tyle umowy, co systemu kasowego.

  • 3. Data: 2007-02-25 18:20:01
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 24-02-2007 o 15:48:59 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał:

    > Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:erpi00$kje$1@news.onet.pl...
    >
    > Podejrzewam, ze to może być wynik nie tyle umowy, co systemu kasowego.

    Większość umów podpisywanych ostatnimi czasy zezwala jedynie na
    elektroniczne przeprowadzenie transakcji - bez żelazek. Dlatego mimo
    teoretycznej możliwości autoryzacji nie jest ona z reguły możliwa.
    Po drugie koszt autoryzacji nieelektronicznej, nie wiedzieć czemu, jest
    dużo droższy niż przez pos.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 4. Data: 2007-02-26 11:15:48
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    jooseff napisał(a):

    > Większość umów podpisywanych ostatnimi czasy zezwala jedynie na
    > elektroniczne przeprowadzenie transakcji - bez żelazek. Dlatego mimo

    A autoryzacja paszczom?

    I właśnie - jak to jest z tą awaryjną autoryzacją paszczom - jest
    możliwa dla wszystkich kart, dla wypukłych, dla wszystkich z MO/TO/IO,
    czy jeszcze inaczej?

    > teoretycznej możliwości autoryzacji nie jest ona z reguły możliwa.
    > Po drugie koszt autoryzacji nieelektronicznej, nie wiedzieć czemu, jest
    > dużo droższy niż przez pos.

    Pewnie więcej roboty z tym jest.

  • 5. Data: 2007-02-26 16:44:37
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 26-02-2007 o 12:15:48 Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał:

    > A autoryzacja paszczom?
    autoryzacja paszczom działa tylko w przypadku posiadania powielacza
    (odbicie danych z karty co by nie było, że karty fizycznie nie było :))
    > I właśnie - jak to jest z tą awaryjną autoryzacją paszczom - jest
    > możliwa dla wszystkich kart, dla wypukłych, dla wszystkich z MO/TO/IO,
    > czy jeszcze inaczej?
    Tylko dla wypukłych - chyba, że kupujesz zdalnie, chyba, że punkt ma umowę
    na stosowanie MOTO
    > Pewnie więcej roboty z tym jest.
    Ano jest, małe żuczki siedzą i wklepują z łapki.