  • 21. Data: 2009-02-05 14:04:46
    Temat: Re: Znowu awaria Visy
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 5 Lut, 08:45, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
    > Sadze, ze przyszlosc maja chipy pay pass umieszczane w breloczkach do
    > kluczy, sygnetach itp.
    > Idziesz na plaze i masz mozliwosc swobodnego placenia i kapieli ze
    > swoimi "pieniedzmi".
    > Tego typu rozwiazania.

    Breloczek, ktory przyszedl z karta, trzymam w szufladzie, wiec dla
    mnie sie nie sprawdzil ;)
    Ale gdyby np. Swatch zaczal dodawac do plastikowych zegarkow, to dla
    mnie bylby ideal.

  • 22. Data: 2009-02-05 14:07:47
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    bradley.st pisze:

    > Czy to dostepne dla zwyklego smiertelnika, bez dodatkowych
    > zabezpieczen?

    To zależy. Np. od tego, gdzie się zatrudnisz (często Amexy dają jako
    karty "służbowe")....

    > Nie zauwazylem roznicy w porownaniu z uzywaniem "normalnej" karty.

    Moje spostrzeżenia są takie, kiedy w zeszłe wakacje męczyłem BZWBKową
    karę PayPass, że ogólnie jest wolniej niż kartą z paskiem i pinem.

    > Dla mnie wylacznie gadzet, dzieki ktoremu moge pomachac portfelem przy
    > placeniu, bez wyciagania karty. Przypuszczam, ze w duzych miastach
    > moze ulatwiac zycie przy np. placeniu za metro, za przejazd autostrada
    > - zamiast wrzucania monet, za wszystkie inne drive-thru.

    A widzisz, ja też myślałem, że to tak fajnie działa. Ale nie dość, że ta
    karta nie łapie przez coś (czyli wyciąganie z portfela być musi), to
    jeszcze trzeba to "stroną chipa" do maszynki przyłożyć, żeby mieć
    pewność, że załapie.

    Testowałem i ... siedzi toto w jakiejś szufladzie głęboko, bo jest bez
    sensu.

    Pozdr,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-02-05 14:09:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Lut, 15:04, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Breloczek, ktory przyszedl z karta, trzymam w szufladzie,

    Byl z chipem do platnosci??

  • 24. Data: 2009-02-05 14:13:22
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 5 Lut, 09:09, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Byl z chipem do platnosci??

    Tak. Wygladal bardzo podobnie do tego, ktorym otwieram drzwi w pracy.

  • 25. Data: 2009-02-05 14:16:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Lut, 15:13, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Tak. Wygladal bardzo podobnie do tego, ktorym otwieram drzwi w pracy.

    A na stronie bzwbk nie reklamuja tego breloczka w komplecie.

  • 26. Data: 2009-02-05 14:17:11
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 5 Lut, 09:07, Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>
    wrote:

> [...]
    > karta nie łapie przez coś (czyli wyciąganie z portfela być musi), to
    > jeszcze trzeba to "stroną chipa" do maszynki przyłożyć, żeby mieć

    Place tym prawie codziennie, w drodze do pracy. Dotykam portfelem
    maszynki przy ladzie i tyle. Nastepnym razem moge odwrocic portfel i
    podziele sie wrazeniami na grupie ;)

  • 27. Data: 2009-02-05 14:20:01
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 5 Lut, 09:16, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > A na stronie bzwbk nie reklamuja tego breloczka w komplecie.

    A! Juz rozumiem nieporozumienie. On nie byl z banku w Polsce, tylko z
    American Express.

  • 28. Data: 2009-02-05 17:04:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > W sumie płacenie kartami jest to nabijanie kasy bankom i
    > Visie/MC. To oni zyskują, cała reszta w zasadzie traci.
    > --

    Ja tam nic nie trace :D. A karty bankomatowej (debetowej) uzywam tylko w
    bankomacie, za zakupy place KK i zyskuje ok 30 dni odroczonego kredytu :).

    MK

  • 29. Data: 2009-02-05 17:08:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    p.googlegroups.com...

    > "tez mozna kupic"? Placi sie ekstra za 'niestandardowa' karte
    > kredytowa / karte do konta, czy za dodatkowy breloczek z 'pay-
    > costam'?

    Wiesz, zwykle produkty/uslugi sie kupuje. W przypadku kart czasami sie
    kupuje i dostale zwrot oplaty po wykonaniu kilku transakcji albo zakupow za
    kilkadziesiar/kilkaset pln. Jest to zdrowsze rozwiazanie od tego, ze klient
    dostaje cos za darmo i wrzuca do szuflady...

    > Nie wiem jaki jest limit tutaj, ale przypuszczam, ze taki sam jak dla
    > innych transakcji bez podpisu - $25. Czyli chyba porownywalne.

    Czyli uzyteczne w McDonald'sie lub burger kingu :).

    MK

  • 30. Data: 2009-02-05 18:01:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.02.2009 MK <m...@i...pl> napisał/a:

    > Ja tam nic nie trace :D.

    Ja tam ostatnio straciłem 25 zł za nieużywaną MC Raiffeisena (nie zdążyłem
    z wypowiedzeniem) i 30 zł za dodatkową Visę Citi, o której mi się wydawało,
    że będzie darmowa tak samo, jak karta główna, ale jednak nie była. A co
    zyskuję? Te 30 dni odroczonego kredytu? Wiesz, a właściwie po cholerę mi
    ten kredyt? I tak miesięcznie wydaję wielokrotnie mniej, niż posiadam w
    gotówce. Nie potrzebuję żadnego odroczenia w płatnościach, mam te pieniądze
    tak samo dzisiaj, jak i za 30 dni.
    --
    Samotnik