  • 1. Data: 2009-03-20 20:23:00
    Temat: Zdumiewajacy przyplyw szczerosci
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    W zdumiewajacym przyplywie szczerosci kongresman Paul E. Kanjorski,
    polskiego pochodzenia demokrata z 11. dystryktu wyborczego w Pensylwanii i
    przewodniczacy Podkomitetu Rynków Kapitalowych w Izbie Reprezentantów,
    przyznal sie niedawno w przed kamerami waszyngtonskiej telewizji, ze obecne
    problemy ekonomiczne, przed jakimi stoja nie tylko Stany Zjednoczone, ale
    caly swiat, sa wynikiem "elektronicznego nalotu na banki", kiedy to w ciagu
    zaledwie "godziny lub dwóch" wyplynelo z systemu bankowego 550 miliardów
    dolarów.

    Rozmawiajac w ostatnim tygodniu stycznia z prezenterem programu C-SPAN,
    Kanjorski najpierw wysluchal na antenie telefonu od mocno poirytowanej
    kobiety, skarzacej sie, ze debatowany akurat w Kongresie ratunkowy pakiet
    ekonomiczny, podobnie jak wczesniejsza decyzja o przeznaczeniu 700 miliardów
    dolarów na pomoc dla banków, przynosza korzysci jedynie grubym rybom z Wall
    Street, nie dajac zgola nic borykajacej sie z kryzysem wiekszosci zwyklych
    Amerykanów. Usilujac wyjasnic zlozonosc problemów finansowych stanowiacych
    zmore USA, malo dotychczas znany szerszej publicznosci polityk ujawnil
    zdumiewajace kulisy dramatu, jaki w Waszyngtonie rozegral sie przed kilkoma
    miesiacami, dokladnie w 7. rocznice terrorystycznych ataków z 11 wrzesnia.

    - Dlaczego to zrobilismy? - tlumaczyl Kanjorski fakt swego przylaczenia sie
    do wiekszosci kongresmenów, którzy glosowali za dodatkowa porcja miliardów
    dla wielkich instytucji finansowych. - Zrobilismy to, poniewaz. Spójrzcie,
    ja bylem tam, kiedy sekretarz skarbu i przewodniczacy Federalnej Rezerwy
    przybyli w owe dni i rozmawiali z czlonkami Kongresu o tym, co sie dzialo;
    bylo to okolo 15 wrzesnia. Oto fakty, a my nawet nie rozmawiamy o tych
    rzeczach. W czwartek okolo 11 rano Federalna Rezerwa zauwazyla ogromny pobór
    pieniedzy z kont rynku pienieznego w Stanach Zjednoczonych, na kwote 550
    miliardów dolarów, wycofanych w ciagu okolo godziny lub dwóch. Departament
    Skarbu otworzyl swe okno, zeby dopomóc, wpompowal 105 miliardów dolarów do
    systemu i szybko sobie uswiadomil, ze nie moga zatamowac tego odplywu.

    Przezywalismy elektroniczny nalot na banki. Oni postanowili zamknac te
    operacje, pozamykac konta rynku pienieznego i oglosic gwarancje w wysokosci
    250 tysiecy dolarów na kazde konto, zeby nie bylo dalszej paniki. To jest
    to, co sie faktycznie wydarzylo. Gdyby tego nie zrobili, ich szacunki
    mówily, ze do godziny 2:00 owego popoludnia 5,5 tryliona dolarów wycofanoby
    z systemu rynku pienieznego Stanów Zjednoczonych, co powaliloby cala
    ekonomie Stanów Zjednoczonych, a po uplywie 24 godzin ekonomia swiatowa
    zawalilaby sie [równiez]. Rozmawalismy w owym czasie o tym, co by sie stalo,
    gdyby tak sie stalo. Bylby to koniec naszego ekonomicznego i politycznego
    systemów, jakie znamy, i to wlasnie dlatego, kiedy oni na to wskazali,
    musielismy dzialac i zabrac sie do rzeczy tak szybko, jak to zrobilismy.

    W dalszej czesci swego wystapienia Kanjorski wyjasnial w programie
    Washington Journal zawilosci zaistnialej we wrzesniu sytuacji i opowiadal o
    róznych wariantach dzialania rozwazanych wówczas w Kongresie. Sekretarz
    skarbu Henry Paulson przystal w koncu na plan zainwestowania w banki sumy
    700 miliardów dolarów zaczerpnietej z kieszeni amerykanskiego podatnika. To,
    jak utrzymywal w C-SPAN Kanjorski, stanowilo o wiele lepsze rozwiazanie, niz
    wydanie kilku trylionów dolarów na wykupienie "toksycznych" aktywów
    bankowych. To bylo jedyne rozsadne posuniecie - przekonywal.
    - Dlaczego? - zapytal i zaraz sam udzielil na to odpowiedzi. - Poniewaz,
    jesli nie masz systemu bankowego, nie masz gospodarki, i chociaz to
    zrobilismy, nie bylo to wystarczajaco duzo pieniedzy, a choc tak szybko to
    zrobilismy, ekonomia upada, zas co do ostatniego tygodnia, to naprawde nie
    jest z nami lepiej dzisiaj, niz bylo trzy miesiace temu, poniewaz mielismy
    spadek pozycji kapitalowej banków, poniewaz zasoby kapitalowe psuja sie z
    kazda chwila. Teraz musimy podjac jakies decyzje.

    Kanjorski wyrazil przekonanie, iz nalezy dac politykom troche czasu na dobre
    przeanalizowanie sytuacji, wsluchanie sie w glosy elektoratu i wyjasnienie
    sytuacji ludziom, którzy - podobnie jak kobieta dzwoniaca wczesniej do
    studia - sa bliscy paniki i maja powazne watpliwosci, czy wladze dzialaja
    dla ich dobra.
    - Uwazam, ze jest wazne, abysmy zaczeli informowac te dame o tym, jakie
    naprawde byly fakty, co sie stalo, i uzyskali dane od niej - deklarowal
    kongresman w telewizji, a robil to - co nalezy wyraznie zaznaczyc - po paru
    miesiacach milczenia mediów na temat dramatycznych wydarzen z 11 wrzesnia
    2008 r.
    - Moze ona ma lepszy pomysl - kontynuowal czlonek Izby Reprezentantów z
    rozbrajajaca szczeroscia. - My nie jestesmy zadnymi geniuszami w dziedzinie
    ekonomii czy finansów. Jestesmy przedstawicielami naszego narodu. Musimy
    miec na to wystarczajaco duzo czasu. Ktos rzucil nas na srodek Oceanu
    Atlantyckiego bez tratwy ratunkowej, a my usilujemy ustalic, gdzie jest
    najblizszy brzeg i czy jest jakas szansa na tym swiecie, zeby doplynac tak
    daleko - konczy kongresman swoje sensacyjne rewelacje. MY NIE WIEMY!

    Tyle wiadomo z szokujacej telewizyjnej relacji, dostepnej w oryginalnej
    postaci pod internetowym adresem http://www.youtube.com/watch?v=8tfRQIL8IKE
    . Prózno tam jednak szukac odpowiedzi na szereg pytan mogacych sie nasuwac
    po zapoznaniu sie z sensacyjnym przebiegiem tak dlugo tajonych wydarzen z 11
    wrzesnia 2008 r.
    Dokad plynely masowo wycofywane z amerykanskiego systemu pieniadze? Czy byla
    to jakas skoordynowana akcja, czy tylko przypadkowy zbieg okolicznosci? Czy
    ktos dokonal celowego ataku finansowego na Ameryke i swiat? Jakie mogly kryc
    sie za tym motywy?

    Rozwazan na ten temat jakos nie widac, przynajmniej na razie, w mediach tzw.
    glównego nurtu. Ale istnieja pewne próby wyjasnienia sytuacji w
    internetowych mediach alternatywnych. Moze na najbardziej wnikliwa analize
    "ekonomicznego 9/11? wysilil sie Mark Glenn, korespondent mocno
    kontrowersyjnego serwisu "American Free Press Newspaper". Nalezy jednak
    uprzedzic wszystkich tych, którzy zechca zapoznac sie z tekstem pt.
    "September 11th, 2008-America's Economic 9/11?", dostepnym w Internecie pod
    adresem:
    http://theuglytruth.wordpress.com/2009/02/15/septemb
    er-11th-2008-america's-economic-911 ,
    iz zaczyna sie on od deklaracji: - Oczywiscie jestem antysemita.

    Pester

  • 2. Data: 2009-03-20 20:29:58
    Temat: Re: Zdumiewajacy przyplyw szczerosci
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Pester" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mówily, ze do godziny 2:00 owego popoludnia 5,5 tryliona dolarów
    > wycofanoby

    po polsku 5,5 biliona
    5 500 000 000 000$

    > Rozwazan na ten temat jakos nie widac, przynajmniej na razie, w mediach
    tzw.

    Też się dziwię, że jakoś za bardzo cicho jest.
    Cisza przed burzą?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-03-20 20:31:07
    Od: Pogo <w...@g...com>

    Kulisy finansowego 9/11 (Napisy PL)
    http://www.youtube.com/watch?v=pEn9R3K2kdA

  • 4. Data: 2009-03-20 20:49:13
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pester <p...@o...pl> napisał(a):

    Jeszcze jedna teoria spiskowa, tym razem autorstwa amerykańskiego senatora.
    Zobaczcie wykresy - kiedy zaczęły się sypać giełdy i dolar, a kiedy był 11/9
    2008. Wycofwanie dolarów z banków to skutek, a nie przyczyna. Co mądrzejsi
    wiedzieli, że nie warto kurczowo trzymać się dolara.

    kc

  • 5. Data: 2009-03-20 21:05:54
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    " kc"

> [...]
    > 2008. Wycofwanie dolarów z banków to skutek, a nie przyczyna. Co mądrzejsi
    > wiedzieli, że nie warto kurczowo trzymać się dolara.

    Tak, wyglada na to, ze masz racje. Sam czytalem to ze zdumieniem i dlatego
    wkopiowalem to tutaj, zeby szukac wyjasnienia.

    Pester

  • 6. Data: 2009-03-20 22:49:28
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Tak, wyglada na to, ze masz racje. Sam czytalem to ze zdumieniem i
    > dlatego wkopiowalem to tutaj, zeby szukac wyjasnienia.

    Ta historia to już staroć po trzykoć wałkowana gdzie się da ;-)
    Komentarze znajdziesz tutaj - urbas.blog.onet.pl i tutaj - trystero.pl (z
    okolic połowy lutego; przy czym komentarze na obu blogach są zgoła
    odmienne, ale to tylko dodaje smaczku całej historii ;-)