  • 1. Data: 2005-02-13 12:50:22
    Temat: Zaplata za upomnienie.
    Od: "york" <r...@w...pl>

    Czy wysokosc oplaty jaka bank pobiera za wyslanie
    upomnienia jest regulowana jakims prawem ?
    Chodzi mi o to, czy kazdy bank ustala to wedlug
    swoich kryreriow, czy tez musza dostosowac sie do
    odpowiednich przepisow bankowych.

  • 2. Data: 2005-02-13 13:21:49
    Temat: Re: Zaplata za upomnienie.
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "york" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > upomnienia jest regulowana jakims prawem ?
    > Chodzi mi o to, czy kazdy bank ustala to wedlug
    > swoich kryreriow, czy tez musza dostosowac sie do

    Każdy bank ustala sam. Jednak niektóre opłaty można zaskarżyć do Arbitra
    Bankowego jako rażąco wysokie. Nie słyszałem jednak jeszcze o "wyroku" dla
    takiej opłaty.

  • 3. Data: 2005-02-13 17:50:03
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    wszelkie oplaty sa okreslone w bankowej TOiP

    jezeli sie z nimi nie zgadzasz to wybierz inny bank

  • 4. Data: 2005-02-13 18:26:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert napisał(a):
    > wszelkie oplaty sa okreslone w bankowej TOiP
    >
    > jezeli sie z nimi nie zgadzasz to wybierz inny bank

    Nie każda opłata jaką wymyśli sobie bank jest zgodna z prawem.

    KG

  • 5. Data: 2005-02-13 20:33:03
    Od: "york" <r...@w...pl>

    > Nie każda opłata jaką wymyśli sobie bank jest zgodna z prawem.

    Chodzi o odsetki od niezaplaconej raty w terminie. Wczesniej PKO
    SA pobieralo 40zl za przyslanie powiadomienia a teraz nagle bach
    120zl policzyli sobie. 120zl za samo przyslanie powiadomienia.
    Odsetki sa osobno policzone.

  • 6. Data: 2005-02-13 21:37:15
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > SA pobieralo 40zl za przyslanie powiadomienia a teraz nagle bach
    > 120zl policzyli sobie. 120zl za samo przyslanie powiadomienia.

    Zasadniczo mogą. Jednak wydaje się, że kwota za upomnienie się rażąco wysoka
    w porównaniu do kosztu "usługi" i można ją próbować zaskarżyć u arbitra.
    Zwłaszcza że została wprowadzona jak rozumiem w trakcie trwania umowy
    kredytu. Inną sprawą jest, że bank ma obowiązek powiadomić klienta o zmianie
    tabeli prowizji. Jeśli tego nie zrobili, to muszą uznać reklamację i zwrócić
    różnicę między starą i nową prowizją. Niezgodny z prawem jest zapis często
    stosowany przez banki, że wyłożenie nowego cennika w oddziale lub w
    Internecie jest wystarczające, aby móc go stosować. Bank musi powiadomić
    klienta.

  • 7. Data: 2005-02-14 03:24:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    rsa127 napisał(a):
    > Zasadniczo mogą.

    Miałbym pewne wątpliwości. Bo w rzeczywistości to nie żadna zapłata za
    usługę, a coś co miałoby być karą umowną. Nie wspominając o wysokości,
    która nadawałaby się nie tylko do arbitra ale i do sądu jako klauzula
    niedozwolona.

    KG

  • 8. Data: 2005-02-14 18:37:14
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Niezgodny z prawem jest zapis często
    > stosowany przez banki, że wyłożenie nowego cennika w oddziale lub w
    > Internecie jest wystarczające, aby móc go stosować. Bank musi powiadomić
    > klienta.

    a jak sie ma do tego dzialalnosc mbanku?
    nie przypominam sobie zeby mi cos przysylali, a regulamin pewnie zmienial
    sie nie raz (np wprowadzenie oplat za przelewy z ekonta).

    pozdrawiam

    okey

  • 9. Data: 2005-02-14 18:37:23
    Od: " okey" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 10. Data: 2005-02-14 20:50:14
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > a jak sie ma do tego dzialalnosc mbanku?
    > nie przypominam sobie zeby mi cos przysylali, a regulamin pewnie zmienial
    > sie nie raz (np wprowadzenie oplat za przelewy z ekonta).

    Bardzo dobre pytanie. Nie testowałem z tym bankiem. Jednak mogą próbować
    twierdzić, że są tylko wirtualni i jak klient zrobił przelew to widział np.
    komunikat na stronie i mógł się zapoznać. W banku tradycyjnym sytuacja jest
    trochę inna. Jednak można spróbować wysłać pisemko do UOKiK. Ja wysłałem w
    sprawie Millennium. Dzięki temu moje reklamacje zostały rozpatrzone
    pozytywnie. A regulamin jak się nie zmienił, tak się nie zmienił...