  • 1. Data: 2011-01-13 10:31:42
    Temat: Wypowiedzenie umowy KK w Millenium
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    No i stało się: zadzwoniłem na infolinię z pytaniem czy i w tym roku
    zwolnią mnie z opłat za karty (KK MC główna i dodatkowa) i odpowiedź
    była: główna - tak, dodatkowa nie. BTW: musiałem ze dwa razy powtórzyć
    rozmówcy, że pytam o _karty_, a nie _kartę_, bo uparcie wspominał
    jedynie o zwolnieniu z opłaty za kartę główną.

    Dotąd co roku dzwoniłem na infolinię, pytałem, przełączali mnie gdzieś
    dalej i "jako żem dobry klient" - zwalniali z opłat. Tym razem
    widocznie bank uznał, że same zyski z użytkowania karty to za mało.
    OK, ich prawo.

    Napisałem więc wypowiedzenie i poszedłem do oddziału (Galeria Mokotów
    w Warszawie). Pani zobaczyła pismo i powiedziała "nie mogę, bo karta
    nie spłacona". Wskazanie par. 45 z regulaminu karty jej nie
    przekonało, ale na szczęście tam, gdzie zadzwoniła, aby się
    skonsultować lepiej rozumieli czym różni się wypowiedzenie umowy od
    rozwiązania umowy.

    Tryb i warunki rozwiązania Umowy
    § 45.
    1. Umowa może być rozwiązana:
    1) w formie pisemnej za porozumieniem stron,
    2) w formie pisemnej lub za pośrednictwem COT za
    wypowiedzeniem przez każdą ze stron z zachowaniem
    30 dniowego okresu wypowiedzenia, z zastrzeżeniem
    ust. 3,
    3) z upływem terminu o którym mowa w § 25 ust. 8.
    2. Z chwilą dostarczenia do Banku skróconego odpisu aktu
    zgonu Posiadacza karty głównej lub uzyskania od organu
    wypłacającego świadczenie pisemnej informacji o śmierci
    Posiadacza karty głównej, Umowa ulega rozwiązaniu a Bank
    zaczyna naliczać odsetki od zadłużenia przeterminowanego w
    wysokości ustawowej.
    3. W przypadku rozwiązania Umowy na podstawie zapisów, o
    których mowa w ust. 1 pkt 1-3, karta jest zastrzegana, a
    Posiadacz karty głównej zobowiązany jest do:
    1) uregulowania wszystkich należności Banku na rachunku
    karty, ,
    2) zniszczenia w sposób uniemożliwiający dalsze używanie
    kart wydanych do rachunku karty.
    4. W przypadku rozwiązania Umowy, Bank ma prawo do zmiany
    Procentu spłaty na 100%.

    Jeszcze tylko pokonanie drobnego oporu przed przyjęciem
    (potwierdzeniem) mojego oświadczenia woli o wypowiedzeniu i koniec
    przygody z Millenium, a pani Karolina zyskała dzięki mnie trochę nowej
    wiedzy :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2011-01-13 10:35:26
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy KK w Millenium
    Od: neoniusz <n...@j...org>

> [...]
    > (potwierdzeniem) mojego oświadczenia woli o wypowiedzeniu i koniec
    > przygody z Millenium, a pani Karolina zyskała dzięki mnie trochę nowej

    A nie latwiej bylo po prostu zastrzec karte?

  • 3. Data: 2011-01-13 10:48:14
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 13 Jan 2011 11:35:26 +0100, neoniusz <n...@j...org>
    wrote:

    >A nie latwiej bylo po prostu zastrzec karte?

    I pozostać z nierozwiązaną umową? Może ja dziwny jestem, ale jeśli
    chcę wypowiedzieć umowę, to ją wypowiadam.

    "Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie. A co nadto jest, od
    Złego pochodzi" (http://www.nonpossumus.pl/ps/Mt/5.php)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2011-01-13 10:56:44
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "neoniusz" >

    > A nie latwiej bylo po prostu zastrzec karte?

    Przecież trzeba też wypowiedzieć umowe o limit kredytowy.

    wiatrak

  • 5. Data: 2011-01-13 11:12:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 13 Jan 2011 11:56:44 +0100, "wiatrak" <w...@y...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "neoniusz" >

    >Przecież trzeba też wypowiedzieć umowe o limit kredytowy.

    BTW: pani w banku twierdziła, że wypowiedzenie samej umowy karty
    wystarczy i że nie ma osobnej "umowy kredytowej". Nie miałem, jak tego
    sprawdzić teraz (bo umowę mam w domu), ale pamiętałem, że taki sam
    "myk" był w Lukasie, więc na wszelki wypadek moje oświadczenie woli
    (to, którego potwierdzenia się domagałem) sformułowałem tak

    "Wypowiadam umowę karty kredytowej nr /.../ oraz karty dodatkowej
    wydanej do tego samego rachunku oraz umowę kredytową zawartą w związku
    z wydaniem tych kart."

  • 6. Data: 2011-01-13 11:21:34
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > "Wypowiadam umowę karty kredytowej nr /.../ oraz karty dodatkowej
    > wydanej do tego samego rachunku oraz umowę kredytową zawartą w związku

    W Lukasie nawet jest formułka na wypowiedzeniu umowy o karte:
    "Wypowiedzenie umowy o kartę nie oznacza wypowiedzenia umowy limitu i
    zamkniecia rachunku - rachunek pozostaje otwarty..."

    wiatrak

  • 7. Data: 2011-01-13 15:55:25
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-13 11:56, wiatrak pisze:

    > Przecież trzeba też wypowiedzieć umowe o limit kredytowy.

    Kurde kurde, dobrze, ze piszesz.
    Chyba z poltora roku temu zrezygnowalem z konta i z millenetu. Teraz
    probuje sie logowac - oczywiscie! Dziala dalej! Moje finanse pokazuja 0zl.
    Karte po prostu zastrzeglem i powiedzieli mi, ze to wszystko :/

  • 8. Data: 2011-01-13 16:05:28
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    > Przecież trzeba też wypowiedzieć umowe o limit kredytowy.

    Znalazlem moj "wniosek o zamkniecie rachunku bankowego".
    Jest klauzula:

    "wypowiedzenie umowy rachunku jest rownoznaczne z wypowiedzeniem
    wszystkich umow zawartych z Bankiem, w szczegolnosci transakcji
    obciazonych ryzykiem kredytowym i skutkuje obowiazkiem splaty... blebleble"

    Data - 2009-07-22 a millenet wciaz hula.