  • 1. Data: 2011-01-12 23:36:36
    Temat: [PRESS] mBank i Multibank muszą więcej zarabiać...
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    No i w końcu nowy prezes przemówił!

    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,8938698,Prezes_
    BRE__mBank_i_Multibank_mus
    za_wiecej_zarabiac_.html

    Kurczę, a właśnie się zastanawiałem czy jako ten syn marnotrawny nie wrócić z
    Eurobanku do mBanku operacyjnie, ale jak znowu w firmie zmienię numer
    rachunku, a za parę miesięcy będę to odkręcał, to mnie HRówka na pal w końcu
    wbije :^)

    Zastanawia mnie jedno stwierdzenie:
    "Stosunkowo niska dochodowość banku wynika z tego, że mamy dość niskie
    prowizje, tańszy kredyt niż konkurenci, wyższe niż konkurenci koszty
    pozyskiwania funduszy, np. poprzez depozyty"

    - dość niskie prowizje - zgoda
    - tańszy kredyt niż konkurenci - nie osądzam, bo nie korzystam
    - wyższe niż konkurenci koszty pozyskiwania funduszy, np. poprzez depozyty -
    o co cho? Wyższe od kogo? Od marmurowych molochów na pewno, ale gepardem
    wśród ofert depozytowych, to mBank już dawno nie jest.

    Tomek

  • 2. Data: 2011-01-13 19:54:00
    Temat: Re: [PRESS] mBank i Multibank muszą więcej zarabiać...
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 23:36:36 +0000 (UTC), Tomasz Opalski napisał(a):

    > - wyższe niż konkurenci koszty pozyskiwania funduszy, np. poprzez depozyty -
    > o co cho? Wyższe od kogo? Od marmurowych molochów na pewno, ale gepardem
    > wśród ofert depozytowych, to mBank już dawno nie jest.

    Multi własnie wyskoczył jak Filip z konopii z lokatą 5.5% na 3m:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/centrum_oszczedza
    nia/lokaty

    Oczywiście haczyk jest jak stąd do Brukseli - od 100k, do tego tylko dla
    nowych środków (powyżej stanu konta na 31.12.2010).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2011-01-13 20:02:15
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

> [...]
    >
    > Oczywiście haczyk jest jak stąd do Brukseli - od 100k, do tego tylko dla
    > nowych środków (powyżej stanu konta na 31.12.2010).
    NIe tylko stanu konta, ale również funduszy jeśli dobrze rozumiem.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 4. Data: 2011-01-14 20:16:10
    Od: Ra <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-13 00:36, Tomasz Opalski pisze:
> [...]
    > prowizje, tańszy kredyt niż konkurenci, wyższe niż konkurenci koszty
    > pozyskiwania funduszy, np. poprzez depozyty"

    niskie koszty tak, niskie prowizje no nie wiem taka przeciętna na rynku
    > - tańszy kredyt niż konkurenci - nie osądzam, bo nie korzystam
    parę razy sprawdzałem ich kredyt i warunki były zawsze słabe, nawet
    hipoteczny jak brałem swój miał kiepskie warunki ja dostałem 2.75 u nich
    było wtedy od 3.2 przy żadnych warunkach nie do osiągnięcia
    > - wyższe niż konkurenci koszty pozyskiwania funduszy, np. poprzez depozyty -
    > o co cho? Wyższe od kogo? Od marmurowych molochów na pewno, ale gepardem
    > wśród ofert depozytowych, to mBank już dawno nie jest.
    nie wiem jakie koszty, przecież nie są liderem jeśli chodzi o lokaty,
    wsad przy 0% pewnie dość spory, ogólnie średnia rynkowa. mbank pisał że
    miał o 700mln depozytów więcej niż kredytów
    ale jeśli się porównują z pekao sa no to fakt akcjonarjusze tego
    drugiego są bardziej zadowoleni

  • 5. Data: 2011-01-15 21:34:56
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

> [...]
    >
    > Oczywiście haczyk jest jak stąd do Brukseli - od 100k, do tego tylko dla
    > nowych środków (powyżej stanu konta na 31.12.2010).

    A po podatku wyjdzie 4.45%, czyli ponizej KO w Meritum czy Getinie-online.

  • 6. Data: 2011-01-18 20:18:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 15 Jan 2011 22:34:56 +0100, Krzysztof napisał(a):

    nia/lokaty

    > A po podatku wyjdzie 4.45%, czyli ponizej KO w Meritum czy Getinie-online.

    Dla klienta końcowego tak - ale banku belka nie interesuje. On musi
    wyciągnąć z kieszeni tyle, ile deklaruje - a później odprowadzić ew.
    podatek. Też się dziwię, że nie zrobili tam jednodniowej kapitalizacji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl