  • 1. Data: 2011-01-12 20:18:24
    Temat: Konto dla DG. Czy musze je miec?
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    Hej

    Bede nie dlugo otwieral jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza i szukam konta
    bankowego.

    Pierwsze pytanie: jako ze przy jednoosobowej DG "firma to ja" czy w ogole
    musze miec konto firmowe? Czy wystarczy zwykle prywatne (w moim przypadku
    Multibank AQ, ewnentualnie AliorBank i DBnet)?

    Jesli jednak musze miec konto, to co wybrac?
    W Multibanku (czyli moim aktualnym banku) w ofercie są konta Bussiness Class
    (25 zl mies z karta), First Class (30 zl mies z karta).
    Alior Bank jest drozszy od MultiBanku.
    mBank - wolal bym jednak jakis bank z dostepem do placowki.

    Na oferte jakiego banku jeszcze zwrocic uwage?
    Co do zastosowan - ok 10-15 przelewow miesiecznie, karta debetowa, mozliwosc
    zlecania przelewow zagranicznych w sensownej cenie. Dobry system transakcyjny
    www, najlepiej jak najbardziej online (typu grupa BRE, Alior, a nie np taki
    Polbank).

    Dodatkowe pytanie - czy za zakup towarow/uslug na rzecz DG moge placic swoja
    prywatna karta kredytowa?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-01-12 20:57:42
    Temat: Re: Konto dla DG. Czy musze je miec?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-01-12 21:18, Raf pisze:
> [...]
    > musze miec konto firmowe? Czy wystarczy zwykle prywatne (w moim przypadku
    > Multibank AQ, ewnentualnie AliorBank i DBnet)?

    było już wiele razy, nie musisz otwierać specjalnego konta, możesz
    korzystać z konta osobistego POD WARUNKIEM,
    że regulamin konta tego nie zabrania

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-01-13 09:04:25
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pierwsze pytanie: jako ze przy jednoosobowej DG "firma to ja" czy w ogole
    > musze mieć konto firmowe?

    Przymusu nie ma, ale wygodniej jest mieć
    Pieczątkę też wygodnie mieć
    Można na złość mamie odmrozić sobie uszy

    Rzuć okiem np.:
    http://www.msp.krakow.pl/article/id/87,12,Procedura+
    rejestracji+jednoosobowej+dzialalnosci+gospodarczej

  • 4. Data: 2011-01-13 09:11:48
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dodatkowe pytanie - czy za zakup towarow/uslug na rzecz DG moge placic
    > swoja
    > prywatna karta kredytowa?

    Możesz
    Do pierwszej kontroli możesz nawet czerpać z tego zysk
    Od razu będziesz potrafił wyliczał zysk i podatek?
    Przy upierdliwej kontroli będziesz udowadniał , ze nie jesteś wielbłądem,
    zapłacisz prawnikom, by nie zapłacić kar skarbowych?

  • 5. Data: 2011-01-13 09:19:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-13, gri <s...@a...er> wrote:

    > Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Możesz
    > Do pierwszej kontroli możesz nawet czerpać z tego zysk
    > Od razu będziesz potrafił wyliczał zysk i podatek?

    Zysk i podatek z karty kredytowej?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-01-13 09:46:03
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Zysk i podatek z karty kredytowej?

    Są różne karty, różne profity, GP, Cashback,zniesienie opłaty za obroty.
    Nie każdy kontroler skarbowy nie ma o KK pojęcia.

  • 7. Data: 2011-01-13 10:25:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-13, gri <s...@a...er> wrote:

    [...]

    > Są różne karty, różne profity, GP, Cashback,zniesienie opłaty za obroty.
    > Nie każdy kontroler skarbowy nie ma o KK pojęcia.

    To jak księgujesz zwolnienie z opłaty rocznej w karcie biznesowej
    i z jakim dokumentem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2011-01-13 10:29:33
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:slrniitgtj.1nud.proteus@pl-test.org..
    .

    > Są różne karty, różne profity, GP, Cashback,zniesienie opłaty za obroty.
    > Nie każdy kontroler skarbowy nie ma o KK pojęcia.

    mysle, ze problem moze byc z belka - od os. fiz bank jest platnikiem
    (i mozna unikac belki dzieki slawnemu "2,49 PLN"), a przy DG podatek
    chyba trzeba odprowadzac i rozliczac samemu

  • 9. Data: 2011-01-13 10:48:57
    Od: "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Raf <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > bankowego.

    > Jesli jednak musze miec konto, to co wybrac?
    > W Multibanku (czyli moim aktualnym banku)

    Ja korzystam z tandemu Multi AQ Intensive(prestiżowe haha) i do tego bezpłatne
    konto e-business class. Rozwiązanie bardzo wygodne, bo nie generuje żadnych
    kosztów (przy nowych umowach koszty jakieś są, ale symboliczne), a łatwo
    wszystko kontrolować i jest w zgodzie z regulaminem ;-)

    Pozdrawiam,
    Filip

  • 10. Data: 2011-01-13 10:49:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-13, BK <b...@g...com> wrote:

    [...]

    > mysle, ze problem moze byc z belka - od os. fiz bank jest platnikiem
    > (i mozna unikac belki dzieki slawnemu "2,49 PLN"), a przy DG podatek
    > chyba trzeba odprowadzac i rozliczac samemu

    Belka na karcie kredytowej?
    Rozumiem paranoję w podejściu do organów podatkowych, ale bez przesady.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl