  • 1. Data: 2005-11-07 17:23:57
    Temat: Wyplata z bankomatu gotowki karta kredytowa - pewne spostrzezenie
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Sytuacja wyglada tak- mam limit na karcie kredytowej PKO BP SA 2 tys zl. Ide
    sobie do bankomatu wyplacam te kwote i...
    Bank dolicza sobie 60zł za wypłate + 30zł na przekroczenie limitu + odsetki w
    wysokosci 35 zł + oplata za ubezp. splaty kredytu i łacznie wychodzi... 2127
    złotych.

    I teraz sie tak zastanawiam czemu bankomat wyplacil mi 2tys zl skoro mam limit
    obciazenia 2tys a "bank" z automatu pobiera 3% kwoty co z automatu zwieksza
    kwote pow. te 2 tys a przeciez po to ustawilem sobie limit 2 tys zeby to bylo
    2tys a nie 2060zl.

    Logiczne byłoby gdyby bankomat nie wyplacil tych 2tys bo wiadomym jest ze wtedy
    przkracza sie limit zadluzenia.

    I teraz prosze o wytlumaczenie bo tego po prostu nie moge zrozumiec DLACZEGO
    wyplacono mi 2tys skoro to automatycznie zwwieksza zadluzenie ponad
    przewidziane w umowie.

    Zastanawiam sie czy nie wysmarowac skargi do PKO BP. Przy zwyklej karcie
    platniczej zastrzeglem w umowie ze ma byc "bez mozliwosci" debetu i myslalem ze
    przy kredytowac tak jest z automatu.

    PZDR

    ps. sorry jesli zamotane;)

  • 2. Data: 2005-11-07 17:27:00
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > platniczej zastrzeglem w umowie ze ma byc "bez mozliwosci" debetu i myslalem

    zapomnialem dodac cale zadluzenie juz splacilem tylko teraz sie zastanawiam nad
    zadaniem zwrotu od banku conajmniej kwoty kary za przekroczenie limitu +
    odsetki moje z tego tytulu

    PZDR

  • 3. Data: 2005-11-07 17:53:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odsetki w
    > wysokosci 35 zł + oplata za ubezp. splaty kredytu i łacznie wychodzi...

    nauka kosztuje...

> [...]
    zwieksza
    > kwote pow. te 2 tys a przeciez po to ustawilem sobie limit 2 tys zeby to

    Bo to TWOJ limit i TY powinienes go pilnowac.
    Bank jest od rozliczania twoich transakcji a ty jestes od pilnowania swoich
    rachunkow i od wydawania ile zechcesz. Koszty swoich zachcianek pokrywasz
    sam.
    Bank to nie niania. Pora dorosnac...

    > Logiczne byłoby gdyby bankomat nie wyplacil tych 2tys bo wiadomym jest ze
    wtedy
    > przkracza sie limit zadluzenia.

    Bankomatowi "nie wiadomo" jakie sa oplaty dodatkowe. Wyplacasz 2000zl i
    bankomat obciaza twoj rachunek na 2000zl. POTEM bank dolicza swoje wedlug
    TOiP.

    > I teraz prosze o wytlumaczenie bo tego po prostu nie moge zrozumiec
    DLACZEGO
    > wyplacono mi 2tys skoro to automatycznie zwwieksza zadluzenie ponad
    > przewidziane w umowie.

    Obciazenie rachunku ponad limit nie jest zabronione. Jest TYLKO kosztowne.

    > Zastanawiam sie czy nie wysmarowac skargi do PKO BP. Przy zwyklej karcie

    smaruj, smaruj...;-)

    > platniczej zastrzeglem w umowie ze ma byc "bez mozliwosci" debetu

    Wysil sie i sprobuj pojac jaka jest roznica pomiedzy: "zrobienie debetu jest
    niewykonalne" a "zrobienie debetu jest zabronione"
    Wykonalne jest zawsze cobys tam nie zastrzegal, choc w wiekszosci wypadkow
    sa przeszkody.

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2005-11-08 01:58:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Lukasz wrote:

    > I teraz prosze o wytlumaczenie bo tego po prostu nie moge zrozumiec DLACZEGO
    > wyplacono mi 2tys skoro to automatycznie zwwieksza zadluzenie ponad
    > przewidziane w umowie.

    Limit to umowa między bankami a tobą w której zobowiązujesz sie nie
    przekroczyć zadłużenia na karcie powyżej 2 tys złotych.
    Własnie tą umową złamałeś zadłużając się na 2127 zł.
    I tyle w tym temacie.

    > Zastanawiam sie czy nie wysmarowac skargi do PKO BP. Przy zwyklej karcie
    > platniczej zastrzeglem w umowie ze ma byc "bez mozliwosci" debetu i myslalem ze
    > przy kredytowac tak jest z automatu.

    to źle myślałeś.

    Fizyczne ograniczenie limitu jest po to, żebyś banku nie zrobił na szaro
    i jest to dla banku, a nie dla ciebie.

    Mi bank wręcz wyrażnie dał do zrozumienia, że mimo przyznanego limitu
    nie będzie mi ograniczał wydatków w ogóle, aby jak to nazwali "nie
    postawić mnie w niezręcznej sytuacji w restauracji", ale jak przekroczę
    to mnie za to ekstra skasują.
    potraktuj to tak samo.

  • 5. Data: 2005-11-10 13:43:46
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Zastanawiam sie czy nie wysmarowac skargi do PKO BP. Przy zwyklej karcie
    > platniczej zastrzeglem w umowie ze ma byc "bez mozliwosci" debetu i myslalem ze
    > przy kredytowac tak jest z automatu.

    Nic Ci to nie da. Przy wypłacie sprawdzany jest limit - w tym limicie
    sie zmiesciles. Wyplaciles 2000zł. Dopiero pozniej do rachunku zostaly
    doliczone oplaty i prowizje.
    Zwroc uwage zreszta na swoj wyciag - najpierw jest wyplata 2000zl, a
    pozniej wszelkie oplaty.

  • 6. Data: 2005-11-11 14:16:27
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > doliczone oplaty i prowizje.
    > Zwroc uwage zreszta na swoj wyciag - najpierw jest wyplata 2000zl, a

    Tak to wiem.

    NAtomiast to jest taka sytuacje - dozwolona jest jazda do 100km/h ale jak
    bedziesz tyle (tj. zgodnie z przepisami) jechal to doliczane sa 3km/h co
    powoduje przekroczenie predkosci a wiec mandat:)))

    Teraz juz wiem, po czasie, aczkolwiek nie moge tego odszukac w regulaminie
    uslugi, ze de facto to ze mam 2 tys oznaczy tylko tyle ze mam ok 1940 bo
    inaczej przekrocze limit bo STANDARDOWO dolicza sie 3% kwoty i o to mi chodzi!

    PZZDR:))

  • 7. Data: 2005-11-11 23:56:23
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Masz o tyle rację, że w niektórych (wielu??) bankach opłaty/prowizje pobierane są
    dopiero po pojawieniu się srodków w
    limicie, ale za to za ten okres oczekiwania bank pobiera odsetki w rodzaju karnych
    (od brakujacej sumy, czyli zwykle
    niewielkiej kwoty).
    Co oczywiscie może być znacznie korzystniejsze od ryczałtowej opłaty karnej.
    JaC

  • 8. Data: 2005-11-12 00:09:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2005 00:56:23 +0100,
    osoba podpisana: 666 <j...@i...pl>
    napisała:
    [nieważne co, ważne jak]
    PLONK, za wyjątkową nieprzemakalność na netykietę.
    KJ

    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 9. Data: 2005-11-12 08:16:34
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    kolejne bzdury, kombinujac jaby tu zrzucic z siebie odpowiedzialnosc za
    swoje finanase...

> [...]
    > uslugi, ze de facto to ze mam 2 tys oznaczy tylko tyle ze mam ok 1940 bo
    > inaczej przekrocze limit bo STANDARDOWO dolicza sie 3% kwoty i o to mi

    masz limit 2000
    jesli korzystasz tylko z platnosci bezgotowkowych to mozesz wydac 2000
    jesli korzystasz z wyplat gotowki to TEZ MOZESZ WYDAC 2000
    tylko ze ta 3% prowizja TO JEST TWOJ WYDATEK, wiec WYPLACIC mozesz
    odpowiednio mniej
    Wbij sobie wreszcie do glowy ze WSZYSTKIE prowizje i oplaty to sa TWOJE
    WYDATKI, wtedy moze zrozumiesz gdzie popelniles blad w rozumowaniu.

    --
    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2005-11-12 15:08:50
    Od: maho <m...@p...net>

    Slawek Kos wrote:
    [ciach]

> [...]
    > Wbij sobie wreszcie do glowy ze WSZYSTKIE prowizje i oplaty to sa TWOJE
    > WYDATKI, wtedy moze zrozumiesz gdzie popelniles blad w rozumowaniu.

    Żeby uzupełnić: podobnie jak koszt paliwa/biletu który ponosisz żeby
    dojechać do bankomatu.

    pozdrav

    maHo