  • 11. Data: 2012-02-21 08:43:33
    Temat: Re: Wspaniale zarabiam...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-21 08:27, glang pisze:
    > nie martw się.
    > wiele osób ma gorzej. trzeci filar. 11 lat płacenia. wpłacone około 28
    > tys. w momencie likwidacji zwrot niecałe 16 tysia

    Ale gdybyś w tym czasie zmarł, to otrzymałbyś o wiele więcej niż wpłaciłeś.

    > a po 2 latach miały wpłacone pieniądze już zarabiać :)

    I tak zapewne było, tylko trudno, aby "zarabiały" pieniądze, za które
    kupiłeś ubezpieczenie na życie, bo i z jakiej racji?

    > i tak jest nie tyko w ING

    Że klienci nie wiedzą co kupują? Zgoda :)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-02-21 15:18:51
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-21 09:43, Liwiusz pisze:
    > Ale gdybyś w tym czasie zmarł, to otrzymałbyś o wiele więcej niż wpłaciłeś.

    I to jest argument! Zwykle w czasie pierwszych 10 lat najlepiej opłaca
    się umrzeć.

  • 13. Data: 2012-02-21 20:02:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Szymon" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I to jest argument! Zwykle w czasie pierwszych 10 lat najlepiej opłaca się
    > umrzeć.

    A wtedy RP spokojnie skresli saldo w ZUS ;).

    MK

  • 14. Data: 2012-02-21 20:18:21
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > I tak zapewne było, tylko trudno, aby "zarabiały" pieniądze, za które
    > kupiłeś ubezpieczenie na życie, bo i z jakiej racji?

    a znasz szczegóły polisy? skąd wiesz jaka była ochrona a jaka emerytura?

    > Że klienci nie wiedzą co kupują? Zgoda :)

    kliencie wiedzą to co im mówią agenci.
    niektórzy mieli dość tej sytuacji i na tyle honoru że zrezygnowali z tej
    pracy bo jak tu teraz mówić ludziom że 10 lat temu ktoś kogoś oszukał
    pzdr
    GL

  • 15. Data: 2012-02-21 20:29:16
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):
    > Użytkownik "Szymon" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A wtedy RP spokojnie skresli saldo w ZUS ;).
    >
    > MK

    Znana jest wartość średniej/przewidywanej długości życia. A czy zna ktoś
    może jakieś statystyki jaki % ludności męskiej/żeńskiej dożywa
    65,70,75,80 itd? Bo chciałbym ocenić swoje szanse :)

    PG

  • 16. Data: 2012-02-21 20:44:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Znana jest wartość średniej/przewidywanej długości życia. A czy zna ktoś
    > może jakieś statystyki jaki % ludności męskiej/żeńskiej dożywa 65,70,75,80
    > itd? Bo chciałbym ocenić swoje szanse :)

    To jest jedno z pytan jakie chcialbym zadac naszemu premierowi :). Niestety
    konsultacje odbywaja sie tylko wsrod starcow, ktorzy nie beda objecie ta
    'reforma'. Wg. prognoz Eurostatu w 2050 roku mediana wieku w PL przekroczy
    50 lat.
    http://ibs.org.pl/site/upload/publikacje/IBS_Policy_
    Paper_1-11_Wiek_emerytalny.PDF

    MK

  • 17. Data: 2012-02-21 21:33:49
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

> [...]
    > Niestety konsultacje odbywaja sie tylko wsrod starcow, ktorzy nie beda
    > objecie ta 'reforma'. Wg. prognoz Eurostatu w 2050 roku mediana wieku w

    ale ja nie do reformy piję... chcę wiedzieć, czy jest sens samemu
    oszczędzać. bo jeśli mam 5% szans, że dożyję emerytury, to odpuszczam,
    ale jeśli 95% to co innego ;)

  • 18. Data: 2012-02-21 23:25:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-21 21:18, glang pisze:

    > a znasz szczegóły polisy? skąd wiesz jaka była ochrona a jaka emerytura?

    Nie znam, zresztą po co te pytania. Domniemuję tylko na podstawie, że
    "już po 2 latach miał zarabiać" (czyli spora część składki nie była
    inwestowana), jak i "wypłaciłem mniej niż wpłaciłem", że kupiłeś produkt
    o funkcji ubezpieczenia na życie oraz oszczędzania, a myślałeś, że jest
    to tylko oszczędzanie. Względnie myślałeś, że ubezpieczenie na życie
    dostaniesz za darmo (choć czy nie zastanowiło Cię dlaczego miałbyś
    zarabiać dopiero po 2 latach?).

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-02-22 07:39:39
    Od: Jacek <b...@e...pl>

    On 2012-02-21, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:
    > Znana jest wartość średniej/przewidywanej długości życia. A czy zna ktoś
    > może jakieś statystyki jaki % ludności męskiej/żeńskiej dożywa
    > 65,70,75,80 itd? Bo chciałbym ocenić swoje szanse :)

    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_trwanie
    _zycia_2007.pdf

    od strony 38

    Jacek

  • 20. Data: 2012-02-22 13:15:47
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-21 16:18, Szymon pisze:

    > I to jest argument! Zwykle w czasie pierwszych 10 lat najlepiej opłaca
    > się umrzeć.

    Nie, trzeba się ubezpieczyć najwcześniej rok przed śmiercią. :)

    ew., jeśli jakieś TU ma taki ficzer, to sms-a potwierdzającego zakup
    ubezpieczenia LIFE wysłać lecąc już z dachu ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.