  • 21. Data: 2010-11-15 23:27:41
    Temat: Re: Wiek emerytalny
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    news:ibsf13$ead$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "marfi"
    > Wolę prostsze rodzaje sprzężeń zwrotnych bo tak to odbieram:)
    To spróbuj do swojego modelu RC dodać kwartalną zwłokę czasowa i objąć
    całość sprzężeniem zwrotnym :)

    --
    marfi

  • 22. Data: 2010-11-15 23:58:54
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    --

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    > To spróbuj do swojego modelu RC dodać kwartalną zwłokę czasowa i objąć
    > całość sprzężeniem zwrotnym :)

    też myślę, że mina będzie za kwartał (z grubsza) :)

  • 23. Data: 2010-11-16 07:26:33
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Budżetowi czyli rządzącym. To oni pieniądze z podatków i długów rodzielają
    pomiędzy pośrednikow czyli ministerstwa. Im więcej pieniędzy tym łatwiej się
    rządzi (a przecież o to chodzi i na tym polega smak władzy). Dlatego
    politycy tak panicznie boją sie przekroczenioa konstytucyjnej wartości
    długu.
    Trzeba też cały czas spamiętać że praktycznie to budżet finansuje OFE, każdy
    kolejny rok to kolejne miliardy które za pośrednictwem ZUS trafiają z
    budżetu do OFE.

    pozdr

  • 24. Data: 2010-11-16 10:59:50
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Jakoś ludzie nie mogą zrozumieć, że aktualny system to "Pan i niewolnik".

    Robią was konia a wy tego nie czujecie.

    Głąby! Przecież to oni drukują kasę i mogą naprawdę wszystko.
    To oni mogą mieć pały i pistolety, wam nie wolno bo sami wiecie.

    Stuknijcie się w te swoje pały i przestańcie koncentrować się na definicjach.
    Starajcie się zorientować jak to naprawdę działa i róbcie wszystko na swoją
    korzyść.

    A jeśli chodzi o ubezpieczenia to lepiej niech każdy sam się ubezpiecza.
    Tak będzie najlepiej.

    Andrzej.

  • 25. Data: 2010-11-16 11:14:18
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swoją
    > korzyść.
    >
    > A jeśli chodzi o ubezpieczenia to lepiej niech każdy sam się ubezpiecza.

    System jest chory i niewolniczy, dokąd nie ma wolności wyboru.
    Zarówno w zakresie ubezpieczenia jak i inwestowania (OFE).

    Tylko o to mi chodzi.
    Nie widzę żadnych argumentów przemawiających za tym, że państwo MUSI się
    opiekować dla mojego dobra moimi pieniędzmi, bo wie lepiej.
    Ja wiem lepiej, a jak nie to moja broszka i niczyja inna.

    Nie piszę tu o podatkach stricte (to next temat), nie jestem anarchistą i
    jak najbardziej chcę płacić na wosko, policję i parę innych instytucji.
    Reszte rozgonić w cholere, państwo to nie warywniak i nie musi prowadzić
    działalności gospodarczej upychając kolanami w spółkach i ministerstwach
    wszelkich pociotków i funfli.

    Chcę mieć wolność wyboru.

    A kazdy kto chce wrzucać kase do OFE czy płacić inne chore składki z
    zakłamanymi nazwami - niech płaci; jego kasa, jego życie i jego problem
    który mnie nie interesuje.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-11-16 11:40:44
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    >
    > A kazdy kto chce wrzucać kase do OFE czy płacić inne chore składki z
    > zakłamanymi nazwami - niech płaci; jego kasa, jego życie i jego problem

    W pełni się z Tobą zgadzam. Ale jak mówię o tym w gronie rodziny i znajomych
    to uważają mnie za głupka i wywrotowca. A jak jest w Twoim przypadku? Ci
    którzy uważają otwarcie i to propagują, że powinno być jeszcze więcej
    państwa w naszym życiu czyli SLD, PiS i ZSL zbierają teraz 11%+25%+7%= 43% w
    PO też jest jakaś część, która myśli podobnie. Społeczeństwo jest
    socjalistyczne, leniwe i głupie. Tu na tej grupie nie ma większości za tym
    by emeryturą przestało się zajmować państwo. Wśród ludzi, którzy się
    interesują gospodarką, są zaradni i mają ponadprzeciętną skłonność do
    ryzyka.

  • 27. Data: 2010-11-16 12:00:37
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > W pełni się z Tobą zgadzam. Ale jak mówię o tym w gronie rodziny i
    > znajomych
    > to uważają mnie za głupka i wywrotowca. A jak jest w Twoim przypadku?

    Tak samo.
    Jak w 2007 żona i teściowa mówiły ze ich koleżanki koszą w TFI a ja im
    mówiłem zeby skróciły fundy, to w 2009 jak teściowa skróciła ( na minie) to
    usłyszałem, że szkoda ze nie powiedziałem.

> [...]
    > państwa w naszym życiu czyli SLD, PiS i ZSL zbierają teraz 11%+25%+7%= 43%
    > PO też jest jakaś część, która myśli podobnie.

    Pewnie nawet duza ta część.

    >Społeczeństwo jest socjalistyczne, leniwe i głupie.

    To pierwsze na pewno tak, reszty nie komentuję.
    Jednak średni czas spędzany przed TV o czymś świadczy.

    > Tu na tej grupie nie ma większości za tym by emeryturą przestało się
    > zajmować państwo.

    Nie mam pojęcia dlaczego.
    TO dla mnie zaskakujące.
    Lobbing za OFE jest niesłychanie silny wobec irracjonalności argumentów
    "za".
    Jednak te argument docieraja do ludzi tak samo jak to, co opisałem na
    początku.
    Kobiety bardziej wierzyły w ciągłą hossę, bo ich koleżanki co miesiąc
    wypłacały 1 czy2k zysku z TFI.

    Nie wiem co teraz sądzą bo milczą po skróceniu wię w dołku i stracie kasy.

    >Wśród ludzi, którzy się interesują gospodarką, są zaradni i mają
    >ponadprzeciętną skłonność do
    > ryzyka.

    Nie rozumiem tego.

    PODLICZMY SIĘ

    Kto uważa, ze OFE to wałek i chciałby te kase inwestować inaczej? (TAK)
    A kto że to super sprawa emerytalna? (NIE)

    1) TAK - skippy

  • 28. Data: 2010-11-16 12:31:02
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > PODLICZMY SIĘ
    >
    > Kto uważa, ze OFE to wałek i chciałby te kase inwestować inaczej? (TAK)
    > A kto że to super sprawa emerytalna? (NIE)

    To nie chodzi o werbalne deklaracje tylko o faktyczną aktywność wyborczą.
    Jeżeli ktoś głosuje na PiS lub SLD czy ZSL to poza nadbudową medialno
    polityczną wiadomo, że chce żeby emerytury były państwowe. Są tu tacy którzy
    za PiS daliby się obedrzeć ze skóry. Ich stanowisko stoi na emocjach po
    katastrofie. To znaczy jednak, że tym samym mówią, ze nie liczą się ich
    pieniądze na emeryturze ważne żeby teraz było godnie. Ludzie w swoich
    zachowaniach wyborczych często zapominają o swoim interesie lub nie potrafią
    go zdefiniować. Dlaczego kobiety po menopauzie biją się o in vitro? Tak się
    gubi racjonalność w myśleniu i potem w działaniu.

  • 29. Data: 2010-11-16 13:05:30
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    --

    > To nie chodzi o werbalne deklaracje

    Zaciekawiła mnie statystyka opinii właśnie w tym miejscu wśród ludzi,
    których w miarę kojarzę po tych paru latach.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-11-16 17:53:18
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2010-11-16 13:31, totus wrote:

> [...]
    > go zdefiniować. Dlaczego kobiety po menopauzie biją się o in vitro? Tak się
    > gubi racjonalność w myśleniu i potem w działaniu.

    Ale co za różnica na kogo zagłosujesz? Przecież politycy i tak nie
    spełniają żadnych obietnic wyborczych. Bo może ktoś wymieni co aktualny
    rząd zrealizował ze swoich obietnic. Oprócz delikatnego ograniczenia
    wcześniejszych emerytur (przehandlowanych zresztą za kartę nauczyciela),
    nie zrobił kompletnie nic z tego co obiecywał (wiem, wiem - kryzys).

    Po wypróbowaniu wszystkich większych partii obywatelowi pozostaje tylko
    wyprowadzić się do jakiegoś normalnego kraju. Smutne, ale prawdziwe.

    Mroziu