  • 1. Data: 2006-07-19 15:13:10
    Temat: Warunki kredytow hipotecznych w PLN i CHF
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

    Witam

    Dzisiaj zrobilem mala rundke po kilku bankach w poszukiwaniu kredytu
    hipotecznego na 120 000 zl.

    W BOSu dostalem oferte - kredyt PLN - 100% wartosci nieruchomosci -
    120 000 zl - na 25 lat
    - pierwsze 5 lat - WIBOR 6M + 0,75%
    - po 5 latach - WIBOR 6M + 1,1%
    - prowizja przygotowawcza - 1,5 %
    - ubezpieczenie niskiego wkladu - 3,5% od 20% kwoty kredytu - (840 zl / 3
    lata)
    - wycena we wlasnym zakresie

    Czy jest szansa ze w innym banku dostane lepsza oferte na PLN?
    Co jest lepsze jako podstawa oprocentowania kredytu - WIBOR 6M czy WIBOR 3M?

    W Millennium dostalem oferte na kredyt w CHF - 100% wartosci nieruchomosci -
    120 000 zl - na 25 lat
    - LIBOR 3M + 1,25%
    - prowizja przygotowawcza - 1%
    - ubezpieczenie do czasu wpisu do KW - ~85zl/m-c
    - ubezpieczenie na zycie - 24 zl/m-c
    - ubezpieczenie nieruchomosci - 9 zl/m-c
    - wycena na koszt banku

    Czy taka oferta jest OK?
    Pytanie takie jak w przypadku PLN - co jest lepsze jako podstawa
    oprocentowania - LIBOR 3M czy LIBOR 6M ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2006-07-20 07:10:22
    Temat: Re: Warunki kredytow hipotecznych w PLN i CHF
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Koola wrote:

    > W BOSu dostalem oferte - kredyt PLN - 100% wartosci nieruchomosci -
    > 120 000 zl - na 25 lat
    > - pierwsze 5 lat - WIBOR 6M + 0,75%
    > - po 5 latach - WIBOR 6M + 1,1%

    Czyli potem drożej. Policz czy to się opłaca i ile będzie kosztowała
    renegocjacja warunków za 5 lat.

    > - wycena we wlasnym zakresie

    To mi się nie podoba. To jest twój koszt (podobno 800-1600zł), jeśli
    zrobisz wycenę i zrezygnujesz z banku (albo bank z ciebie zrezygnuje) to
    masz stratę.

    > W Millennium dostalem oferte na kredyt w CHF - 100% wartosci nieruchomosci -
    > 120 000 zl - na 25 lat
    > - ubezpieczenie na zycie - 24 zl/m-c

    Millenium kusi małą marżą ale to ubezpieczenie jest droooogie. Policz
    czy ci się opłaca.

    > Pytanie takie jak w przypadku PLN - co jest lepsze jako podstawa
    > oprocentowania - LIBOR 3M czy LIBOR 6M ?

    Właściwie wszystko jedno.

    Karol

  • 3. Data: 2006-07-20 08:07:50
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

    > Czyli potem drożej. Policz czy to się opłaca i ile będzie kosztowała
    > renegocjacja warunków za 5 lat.

    To akurat jest wrozenie z kart bo nie ma zadnej pewnosci ze za 5 lat marze
    beda nizsze.

    > To mi się nie podoba. To jest twój koszt (podobno 800-1600zł), jeśli
    > zrobisz wycenę i zrezygnujesz z banku (albo bank z ciebie zrezygnuje) to
    > masz stratę.

    ZTCW to taka wycena kosztuje ~500 zl netto.
    A czy przypadkiem nie jest tak ze wycena jest Twoja wlasnoscia -wtedy bez
    problemu powinno sie ja dac wykorzystac w innym banku.

    > Millenium kusi małą marżą ale to ubezpieczenie jest droooogie. Policz
    > czy ci się opłaca.

    To jest stawka proponowana przez bank przy ubezpieczeniu w PZU - ale o ile
    dobrze zrozumialem to ubezpieczyciela mozna wybrac samemu.

    pozdr.

  • 4. Data: 2006-07-20 08:40:51
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

> [...]
    > - prowizja przygotowawcza - 1,5 %
    > - ubezpieczenie niskiego wkladu - 3,5% od 20% kwoty kredytu - (840 zl / 3

    Tutaj jeszcze dochodzi koszt konta - 7 zl/m-c

> [...]
    > - ubezpieczenie do czasu wpisu do KW - ~85zl/m-c
    > - ubezpieczenie na zycie - 24 zl/m-c
    > - ubezpieczenie nieruchomosci - 9 zl/m-c

    Tutaj podobnie jak w BOSu dochodzi ubezpieczenie niskiego wkladu - 866zl na
    3 lata
    Konto jest bezplatne w calym okresie splaty kredytu.

  • 5. Data: 2006-07-20 09:06:38
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Pytanie takie jak w przypadku PLN - co jest lepsze jako podstawa
    > oprocentowania - LIBOR 3M czy LIBOR 6M ?

    1. w przypadku PLN bedzie to WIBOR (LIBOR jest dla innych walut z wyj. euro)
    2. 3M nizsze niz 6M - polecam www.wibor.money.pl

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-07-20 10:11:15
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

    > 1. w przypadku PLN bedzie to WIBOR (LIBOR jest dla innych walut z wyj.
    euro)

    To wiem i dlatego w przypadku PLN pytalem o WIBOR a w przypadku CHF zadalem
    takie pytanie jak przy PLN z tym ze zamiast o WIBOR to pytalem o LIBOR.

    > 2. 3M nizsze niz 6M - polecam www.wibor.money.pl

    Dotarlem do tego ale chodzi mi bardziej o dluzsza perspektywe (25 lat) - co
    powinno byc lepsze 3M czy 6M?

    pozdr.

  • 7. Data: 2006-07-20 11:29:12
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Dotarlem do tego ale chodzi mi bardziej o dluzsza perspektywe (25 lat) -
    > co
    > powinno byc lepsze 3M czy 6M?

    według mnie 3M, ale z tego co widzę to banki zazwyczaj korzystają ze
    wskaźnika 6M

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2006-07-20 11:31:28
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Koola" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Dotarlem do tego ale chodzi mi bardziej o dluzsza perspektywe
    > (25 lat) - co
    > powinno byc lepsze 3M czy 6M?

    W dluzszej perspektywie jest to bez praktycznego znaczenia, choc
    nieco zdrowszym rozwiazaniem wydaje mi sie wskaznik 3-miesieczny.

    marekz