  • 11. Data: 2004-02-11 00:20:57
    Temat: Re: W Expanderze napisali…, czyli kiedy ujrzę komornika?
    Od: sebol <l...@s...pl>

    kredytobiorca wrote:

    > Proszę o wyjaśnienie - bo tu nie wiem jak to rozumieć: tzn. że jest marna
    > (niewielka, żadna?) szansa, że wspomniane mieszkanie mi zabiorą wcześniej niż
    > po spłacie kredytu (zakładam, że będzie spłacany, oczywiście!)??? Czy zabiorą
    > od razu?

    w najgorszej sytuacji zlicytuja ci mieszkanie a otrzymane pieniadze
    pomniejszone o koszty komornicze przekaza do banku ktory dokonal wpisu
    hipotecznego. No chyba ze jeszcze cos zostanie kasy to reszta dla
    pozostalych.

    --
    l...@s...pl

  • 12. Data: 2004-02-11 01:16:14
    Temat: Re: W Expanderze napisali&#8230;, czyli kiedy ujrzę komornika?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > pomniejszone o koszty komornicze przekaza do banku ktory dokonal wpisu
    > hipotecznego. No chyba ze jeszcze cos zostanie  kasy to reszta dla

    Jest to dla mnie logiczne w przypadku gdybym NIE spłacał kredytu mieszkaniowego.
    Ale wydaje mi się, że sam bank nie będzie takim rozwiązaniem zainteresowany,
    jeśli kredyt będę spłacał regularnie - bo i po co ma się zgadzać, żeby tracić?
    Chyba że tak komornik wymyśli i bank nie będzie miał innego wyjścia - ale nie
    chce mi się wierzyć. Widzę, że banki nie chcą iść do sądu, szukają każdego
    wyjścia (nawet któryś proponował, że kupi ode mnie długi innych osób!), nawet w
    sytuacji gdy od pewnego czasu NIE spłacam czegoś. A w sytuacji kredytu
    regularnie spłacanego miałby się godzić na (dużą) stratę?
    Nie podważam tu Twojej wiarygodności, po prostu nie wiem - i dlatego pytam;)

    A tak na marginesie - a w NAJLEPSZEJ sytuacji, to co - mieszkania nie ruszą;))??

  • 13. Data: 2004-02-11 07:37:51
    Od: "GARDU" <g...@W...interiaATUKROPKE.pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:4254.000003b1.4029825d@newsgate.onet.pl...

    > A tak na marginesie - a w NAJLEPSZEJ sytuacji, to co - mieszkania nie
    ruszą;))??

    A w najlepszej sytuacji to egzekucja komornicza zacznie sie od twoich
    poborow, wtedy nie starczy ci na splate za mieszkanie i skonczy sie tym
    samym. Zwazywszy, ze komornik bedzie wiedzial o hipotece to powiadomi bank
    tam wpisany o swoich dzialaniach, co spowoduje ze po 3 miesiacach od
    niewplacenia pierwszej raty na kredyt mieszkaniowy masz wypowiedzenie umowy
    kredytowej przy zajeciach komorniczych na poborach.

    A swoja droga to naprawde trzeba miec zle w glowie, ze zamiast starac sie w
    bankach o restrukturyzacje starasz sie o zwielokrotnienie swojego dlugu, co
    w krotszej lub dluzszej perspektywie zaprowadzi cie na bruk, wiec bezcelowym
    bylo branie kredytu na mieszkanie...

  • 14. Data: 2004-02-11 09:24:49
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > w krotszej lub dluzszej perspektywie zaprowadzi cie na bruk, wiec bezcelowym

    Z pełnym szacunkiem - ale nie prosiłem o radę w tym temacie: gdyby to było
    takie proste jak się Koledze wydaje... Czasami życie płata figle i choćbyśmy
    nie wiem jak byli do pewnych rzeczy przygotowani, to damy radę podołać jednemu,
    dwóm czy nawet kilku przeciwnościom. Ale gdy jest ich cała lawina - czasami nie
    da rady.
    Inni jakoś umieją z szacunkiem odpowiedzieć, a Kolega - sorki za dygresję - ale
    się mądrzy trochę bez wyobraźni. Wiem dokładnie na jakich zasadach rządzi się
    kredyt konsolidacyjny i to była pierwsza rzecz, o której pomyślałem - ale w
    moim przypadku jest to niemożliwe. Niestety.
    I tyle.
    Prosiłem o radę w temacie, o który pytam. Jeśli człowiek pyta jak żyć w
    chorobie, to proszę sobie darować odpowiedzi typu "trzeba było nie chodzić bez
    czapki". To niczemu nie służy.
    Kolegę szanuję i proszę o to samo.

  • 15. Data: 2004-02-11 21:40:51
    Od: "GARDU" <g...@W...interiaATUKROPKE.pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:4254.00000467.4029f4e1@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > chorobie, to proszę sobie darować odpowiedzi typu "trzeba było nie chodzić

    Jesli przchodzimy na ten poziom dyskusji to dalej sie upieram, ze chory
    czlowiek nie powinien wychodzic bez czapki - nawet jesli juz to robil. Czyli
    po mojemu lepiej wyjasnic sprawe i prosic o restrukturyzacje (bank pojdzie
    na to, bo to dla niego jest lepsze niz perspektywa dlugiego windykowania) -
    nie o konsolidacje (to zupelnie inne byty), chyba ze naprawde liczysz na to
    ze organizm jakos to wytrzyma (nagle znajda sie jakies pieniadze na splate
    pozostalych zobowiazan).

  • 16. Data: 2004-02-12 00:17:37
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > ze organizm jakos to wytrzyma (nagle znajda sie jakies pieniadze na splate

    Powtarzam - to nie temat tej dyskusji. Jak już Kolega koniecznie chce wiedzieć,
    to rozmowy i negocjacje z bankami trwają już blisko rok - to chyba dobry wynik,
    prawda? - ale kończy się zarówno cierpliwość banku jak i moje pieniądze. Bo do
    negocjacji to trzeba mieć kasę - spłacasz (w skrócie) mniej, ale spłacasz.
    Bankowi bardziej zależy, żeby mieć mniej kasy niż nie mieć jej w ogóle - w
    sensie spłacam dłużej mniejsze kwoty.
    A na kredyt konsolidacyjny się załapać - to niestety w moim przypadku
    niemożliwe.
    A ja też nie mogę się już doczekać na kasę, która mi się należy - i też proszę
    nie wnikać w ten temat, bo - jak poprzedni - jest dosyć rozległy.
    Mówiąc w skrócie i podsumowując te OT -> wyczerpałem już wszystkie środki,
    wyjścia i sensowne rozwiązania. I wcale źle mi nie szło: jestem wygadany,
    uczciwie podchodzę do banku, oni to widzą i doceniają - to nie czasy z przed 5-
    10 lat, kiedy bankowi "śpieszyło się" do windykacji. Ale co z tego - jak ja też
    mam przysłowiowy nóż na gardle.
    Myślę, że wyjaśniłem.
    Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2004-02-12 07:11:24
    Od: "GARDU" <g...@W...interiaATUKROPKE.pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:4254.00000880.402ac620@newsgate.onet.pl...

    Czyli

    > Powtarzam - to nie temat tej dyskusji.

    Całosc Twoich problemow to temat do dyskusji, bo jesli sie nie ma ogladu
    calosci to nie mozna dobrze doradzic.

> [...]
    > nie wnikać w ten temat, bo - jak poprzedni - jest dosyć rozległy.
    > Mówiąc w skrócie i podsumowując te OT -> wyczerpałem już wszystkie środki,

    No i sie wyjasnilo - moje rady byly niecelowe, bo juz wykorzystane, ale skad
    mozna bylo o tym wiedziec ;-).

    Zreszta za bardzo wszystko odbierasz jako atak na swoja osobe i nie czytasz
    tgo co zostalo napisane. Streszcze:

    1. Negocjuj szczerze z bankami (okazalo sie ze juz to zrobiles, ale jeszcze
    nie jestes w stanie splacac mimo restrukturyzacji)
    2. Numer ze spłacaniem tylko jednego kredytu - zabezpieczonego wazna rzecza
    jest dobry tylko krotkoterminowo (zalezy jeszcze co dla kogo ozacza
    krotko) - wiec teraz znow wkraczamy na teren nieznany, bo to tylko ty lub
    pan B. moze wiedziec jak szybko (spodziewasz sie) dostaniesz kase "ktora ci
    sie nalezy".

    Na tym proponuje skonczyc temat, chyba ze ktos wpadnie na jakies nowe
    pomysly.