  • 1. Data: 2002-04-15 09:34:54
    Temat: VC Lukasa i zakupy w Niemczech
    Od: "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl>

    Witam!
    Czy ktoś używał tej karty w Niemczech, jak w Lukasie
    wychodzi z przelicznikami euro->$->zł?
    Krótko mówiąc, czy drogo wychodzi po przeliczeniu 1 euro.
    Czy były jakieś problemy?

    Z góry dziękuję za odp.

    PJ

  • 2. Data: 2002-04-15 10:25:31
    Temat: Re: VC Lukasa i zakupy w Niemczech
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wychodzi z przelicznikami euro->$->zł?
    > Krótko mówiąc, czy drogo wychodzi po przeliczeniu 1 euro.

    Nie wiem jak jest w Niemczech, ale radze uwazac na strefe na lotnisku w
    Tunisie. Zakupow sie tam dokonuje w USD lecz sklep jakims dziwnym trafem
    przelicza to na Tunezyjskie Dinary, nastepnie taka transkacja idzie do Visy,
    gdzie chyba znow jest przeliczana na USD a potem w Lukasie na PLN. Na
    wyciagu figuruje transkacja w dinarach ale kurs jest jakis absurdalny.
    Generalnie manewr ten sprawil narzut w wysokosci ponad 10% do ceny
    kantorowej, czyli do d... I nagle sie okazalo, ze VE z tak tutaj
    przeklinanego Millennium okazala sie najlepsza karta jaka wzialem do Tunezji
    (wyplaty gotowki ze sciany).

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-04-15 10:42:15
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Czy to w ogole nie jest jakas paranoja, ze platnosci kartami sa drozsze niz
    gotowkowe? Zdawac by sie moglo, iz proporcje powinny byc zupelnie odwrotne.

    pzdr

  • 4. Data: 2002-04-15 10:43:51
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Lopez wrote:

> [...]
    > wyciagu figuruje transkacja w dinarach ale kurs jest jakis absurdalny.
    > Generalnie manewr ten sprawil narzut w wysokosci ponad 10% do ceny

    A masz kwit z tej transakcji? Jest na nim kwota? W dolarach? A
    reklamację złożył? Co odpowiedzieli?

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2002-04-15 11:20:47
    Od: <r...@p...onet.pl>

    jakis czas temu bylo takie zestawienie w Rzepie (luty lub marzec), ktore
    pokazywalo jakie karty maja jakie prowizje i przeliczniki dla roznych krajow.

    VC Lukasa wypadla OK (pamietam, bo tez mam), ale szczegolow w sprawie akurat
    EURO nie pamietam.

  • 6. Data: 2002-04-15 12:30:39
    Od: <o...@e...com>

> [...]
    > wychodzi z przelicznikami euro->$->zł?
    > Krótko mówiąc, czy drogo wychodzi po przeliczeniu 1 euro.

    Kursy, jak to w VISA, sa takie sobie... Ja i tak preferowałem kartę, bo później
    mi waluta w domu leżała.
    Co do problemów, to nie miałem żadnych. Jesli tylko VISA była akceptowana, to
    VC Lukasa chodziła bez problemu. W krajach, powiedzmy "zachodnich", płaciłem w
    Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Holandii i zawsze było OK. Natomiast
    wnikliwe przyglądanie się sprzedawców i od czasu do czasu niewinny komentarz
    typu, co to za śmieszna karta, to inna sprawa :^)

    Miłego dnia
    Tomek

  • 7. Data: 2002-04-15 22:01:13
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    Visy,

    > A masz kwit z tej transakcji? Jest na nim kwota? W dolarach? A
    > reklamację złożył? Co odpowiedzieli?

    Mam kwit, kwota jest w USD ale reklamacji nie skladalem, bo uwazalem, ze mi
    i tak wykaza, ze tak sie robi na swiecie jak sie kupuje w egzotycznych
    krajach.

    BTW: Czy po 8mc od transkacji mozna jeszcze skladac reklamacje?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2002-04-15 22:09:12
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > A masz kwit z tej transakcji? Jest na nim kwota? W dolarach? A
    > reklamację złożył? Co odpowiedzieli?

    Dokladnie transakcje mam rozliczona w ten sposob:

    Zakupy na 817 FFR, "Montant en US$ = 115,5 USD", a z Lukasa dostalem na
    wyciagu transakcje na 169,78 TND czyli 528,58 PLN, gdy wedlug kantorowego
    kursu dolara z tego okresu zaplacilbym za te zakupy ok. 486,00 PLN. Kicha
    absolutna.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia