  • 1. Data: 2002-01-27 16:53:41
    Temat: Uwaga! Wirus W32.Myparty@mm atakuje
    Od: E-Insurance <e...@e...pl>

    Powoli stajemy się polem doswiadczalnym
    nowych wirusow rozprzestrzeniajacych sie e-mailem. :-)

    Tym razem ostrzegamy przed otwieraniem
    zalacznikow do listow zatytulowanych
    "new photos from my party!". Zalacznik sprytnie
    ukrywa fakt, ze jest programem wykonywalnym
    w systemie MS Windows 9x/ME udajac, ze jest...
    adresem internetowym: "www.myparty.yahoo.com".
    Oczywiscie koncowka ".com" podobnie jak ".exe"
    zwroci uwage uwazniejszych uzytkownikow komputerow.
    Po naszej skrzynce pocztowej widac jednak, ze ten
    nowy mass-mail worm rozprzestrzenia sie blyskawicznie.

    I tu mamy problem. Otoz TYLKO najnowsze definicje wirusow
    do programow Norton AntiVirus oraz McAfee VirusScan
    datowane na 28 stycznia (!) 2002 r. rozpoznaja robaka W32.Myparty@mm.
    Wirus zostal bowiem wykryty dopiero 26 stycznia 2002 r.

    Wiecej informacji o nowym wirusie mozna znalezc
    w serwisie Symantec Security Response:
    http://securityresponse.symantec.com/
    w dziale "latest virus threats".
    W chwili pisanie tej wiadomosci byl to pierwszy wirus na liscie.

    Ja zwykle dodam, ze programy do obslugi poczty
    e-mail z pakietu Netscape nie uruchamiaja wirusow
    tego typu automatycznie - co robi niestety nie zabezpieczony
    MS Outlook Express.

    --
    Pozdrowienia

    Adam Jarecki
    Socrates Team

    ********
    E-insurance.pl - Ubezpieczenia on-line
    *** http://www.e-insurance.pl/ *** e...@e...pl ***
    ********

  • 2. Data: 2002-01-28 15:41:50
    Temat: Re: Uwaga! Wirus W32.Myparty@mm atakuje
    Od: E-Insurance <e...@e...pl>

    > ostrzezenie oczywiscie popieram, ale najnowszy VirusScan jeszcze nie

    Faktycznie, na tamten moment zdecydowanie "Norton rulez".

    --
    Pozdrowienia

    Adam Jarecki
    Socrates Team

    ********

  • 3. Data: 2002-01-28 15:43:32
    Od: E-Insurance <e...@e...pl>

    > Tylko ze najnowsze definicje do NAV sa z 27.01.2002 ???

    Ważna jest data publikacji. Pierwsza definicja zawierająca MyParty ma
    datę 02-01-27 - tyle, że released była dzień później.

    W każdym razie chodzi o plik 0127i32.exe, który cudem udało mi się
    zdoby. :-)

    --
    Pozdrowienia

    Adam Jarecki
    Socrates Team

    ********

  • 4. Data: 2002-01-28 18:32:53
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "E-Insurance" (....)
> [...]
    > Wirus zostal bowiem wykryty dopiero 26 stycznia 2002 r.

    ostrzezenie oczywiscie popieram, ale najnowszy VirusScan jeszcze nie
    oferuje zabezpieczenia przed myparty.
    Wiem, bo dzis go zciagalem i wyprobowywalem na otrzymanym mailu
    To ze maja juz szczepionke nie oznacza ze juz ja udostepniaja
    - bedzie pewnie w srode ok 20:00 wraz z wersja 4184
    *** blad ***
    nowe wirusy: http://vil.nai.com/VIL/newly-discovered-viruses.asp
    nowe dane: http://www.nai.com/naicommon/download/dats/find.asp

  • 5. Data: 2002-01-28 18:53:24
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2002-01-28 21:17:26
    Od: "Aleksander W. Oleszkiewicz" <a...@o...NOSPAM.net>

    Użytkownik "Witold Dębicki" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko ze najnowsze definicje do NAV sa z 27.01.2002 ???

    To prawda, ale one już wykrywają tego wirusa, dziś testowałem to na kilku
    mailach.

    Pozdrawiam i chyba EOT.
    --
    inż. Aleksander W. Oleszkiewicz |
    SQ5FLH | www.Oltex.NET

  • 7. Data: 2002-01-28 21:27:10
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    Dzieki

  • 8. Data: 2002-01-28 23:21:00
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    > To prawda, ale one już wykrywają tego wirusa, dziś testowałem to na kilku
    > mailach.
    Wlasnie sciagnelem nowe definicje (z 27.01) i ten wirus jest na liscie...
    dzieki

  • 9. Data: 2002-01-29 12:19:25
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Wlasnie sciagnelem nowe definicje (z 27.01) i ten wirus jest na liscie...
    > dzieki

    A ja z 28 też dzisiaj :-)
    Grzegorz