  • 1. Data: 2003-02-26 09:05:55
    Temat: Uregulowany stosunek...
    Od: m...@o...pl

    Czesc

    Wlasnie odbylem rozmowe z mLinka odnosnie kredytu odnawialnego. Jakiez bylo
    moje zdziwienie, kiedy sie dowiedzialem, ze pomimo moich 35lat, bank wymaga
    udowodnienia tzw. uregulowanego stosunku do sluzby wojskowej. To oczywiscie,
    zaden problem, ale mnie to przypomina wywazanie otwartych drzwi. Wystarczy
    siegnac do ustawy, zeby wiedziec, ze najpozniej po 28 roku zycia, wszyscy juz
    maja uregulowany stosunek do sluzby wojskowej. Przed tygodniem pisala o tym
    nawet GW, oto fragment:

    "Jak długo armia może cię 'ścigać'? Aż ukończysz 24. rok życia. Jeśli do tego
    czasu nie dostaniesz powołania do wojska, 31 grudnia roku, w którym obchodzisz
    24. urodziny, zostajesz automatycznie przeniesiony do rezerwy. Ale uwaga!
    Jeżeli starałeś się o odroczenie - termin ten zostaje przedłużony do 28. roku
    życia. Każdego, kto nie zgłosił się na wezwanie do poboru albo zamiast służyć
    ojczyźnie, korzystał z odroczeń, przebywał za granicą lub nie dopełnił
    obowiązku meldunkowego (i nie odebrał wezwań na komisję), wojsko "ściga" do
    roku, w którym ukończy on 28 lat".

    Takze troche znajomosci przepisow i zycie bedzie JESZCZE PROSTSZE. PZDR

    merlin

  • 2. Data: 2003-02-26 11:47:24
    Temat: Re: Uregulowany stosunek...
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

    > zaden problem, ale mnie to przypomina wywazanie otwartych drzwi.
    Wystarczy
    > siegnac do ustawy, zeby wiedziec, ze najpozniej po 28 roku zycia,
    wszyscy juz

    A cóż to za ustawa? Może jakieś bliższe szczegóły?

    Grzexs

  • 3. Data: 2003-02-26 12:22:58
    Od: m...@o...pl

    > A cóż to za ustawa? Może jakieś bliższe szczegóły?

    Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej. Nowelizacja z 13 wrzesnia 2002 roku tejze ustawy,
    pozwala ministrowi przeniesc okreslona czesc poborowych do rezerwy.
    Rozporzadzeniem, z bodajze 22 pazdziernika 2002r., minister przeniosl do
    rezerwy wszystkich urodzonych w 1080r. i wczesniej.

    merlin

  • 4. Data: 2003-02-26 12:29:37
    Od: Zenon Grodzki <z...@l...blaszak.dom>

    środa, 26 lutego 2003 r. O 13:22 m...@o...pl pisze:
> [...]
    > Rozporzadzeniem, z bodajze 22 pazdziernika 2002r., minister przeniosl do
    > rezerwy wszystkich urodzonych w 1080r. i wczesniej.

    Działania pozorne. I tak już dawno skończyli 28 lat. :)

    Zenon Grodzki

  • 5. Data: 2003-02-26 12:31:34
    Od: A...@e...pl (Adam)

    Dnia pewnego (Wednesday, February 26, 2003 1:22 PM),
    osoba znana jako... m...@o...pl, wzięła się za pisanie
    i oto co z tego wynikło:

    [...]
    > rezerwy. Rozporzadzeniem, z bodajze 22 pazdziernika 2002r., minister
    > przeniosl do rezerwy wszystkich urodzonych w 1080r. i wczesniej.

    No tych to na pewno! :))

    * * * * *
    A.

  • 6. Data: 2003-02-26 12:32:28
    Od: Ohm <o...@p...onet.pl>

    m...@o...pl wrote:
    > minister przeniosl do
    > rezerwy wszystkich urodzonych w 1080r. i wczesniej.

    Boleslaw Chrobry sie nie zalapal :-)

    Ohm

  • 7. Data: 2003-02-26 12:47:18
    Od: m...@o...pl

    > Rozporzadzeniem, z bodajze 22 pazdziernika 2002r., minister przeniosl do
    > rezerwy wszystkich urodzonych w 1080r. i wczesniej.

    Oczywiscie urodzonych w 1980roku :-))

    merlin

  • 8. Data: 2003-02-26 13:03:37
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    do
    > roku, w którym ukończy on 28 lat".
    >
    > Takze troche znajomosci przepisow i zycie bedzie JESZCZE PROSTSZE. PZDR

    Popytaj innych mLinek - IMHO ta coś pokręciła.

    K. Kowalski

  • 9. Data: 2003-02-26 15:09:38
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    juz
    > maja uregulowany stosunek do sluzby wojskowej. Przed tygodniem pisala o

    w multi to samo - zadzwonili do mnie z kredytow, ze mi przyznali, ale przy
    podpisywaniu umowy musze wykazac moj uregulowany stosunek; nie wystarcza im
    fakt tego, ze pracuje i studia skonczylem i w zwiazku z cytowanym tu
    rozporzadzniem przeniesli mnie do rezerwy; tak de facto do rezerwy mnie
    przeniesli duzo wczesniej - jeszcze przed studiami ;); jest to troche dla
    mnie klopotliwe, bo po ksiazeczke wojskowa przed podpisaniem umowy bede
    musial jechac do miejsca niezbyt stalego zameldowania - a to daleko.

    p.

  • 10. Data: 2003-02-26 15:14:35
    Temat: Odp: Uregulowany stosunek...
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Rozporzadzeniem, z bodajze 22 pazdziernika 2002r., minister przeniosl do
    > rezerwy wszystkich urodzonych w 1080r. i wczesniej.

    Jak juz czytasz ustawe, to czytaj dokladnie.
    Ustawa mowi o 28 roku zycia, gdy wojsko Cie nie wzywalo wczesniej.
    Jesli jednak, dostales powolanie przed 28 rokiem zycia a (powiedzmy
    delikatnie)
    nie odbierales go usilnie od listonosza to granica 28 roku Cie niedotyczy -
    moga Cie
    scigac do konca Twoich dni.

    MarcinP