  • 1. Data: 2003-02-26 07:41:11
    Temat: Fortis-epakiet-przelewy
    Od: A...@e...pl (Adam)

    Witam
    W TOiP Fortisa, w częsci dot. bankowości elektronicznej jest pozycja
    "przelewy". I tu opłata wynosi 0 zł. OK. Ale niżej jest zdanie brzmiące
    mniej więcej "przelewy z rachunku poprzez/przez (nie pamiętam dokładnie)
    KIR" - opłata 1,50 zł.
    Czym różnią się obie formy przelewu - sądziłem, że każdy przelew odbywa
    się przez KIR, a tu takie coś :))

    pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2003-02-26 07:53:45
    Temat: Re: Fortis-epakiet-przelewy
    Od: f...@w...pl

> [...]
    > KIR" - opłata 1,50 zł.
    > Czym różnią się obie formy przelewu - sądziłem, że każdy przelew odbywa

    chyba pomyliło ci się z Elixirem

  • 3. Data: 2003-02-26 07:55:56
    Od: A...@e...pl (Adam)

    Dnia pewnego (Wednesday, February 26, 2003 8:53 AM),
    osoba znana jako... f...@w...pl, wzięła się za pisanie
    i oto co z tego wynikło:

    [..]

    > chyba pomyliło ci się z Elixirem

    CO pomyliło mi się z Elixirem? W tabeli stoi jak wół KIR.

    * * * * *
    A.

  • 4. Data: 2003-02-26 08:49:08
    Od: f...@w...pl

    > [..]

    >    CO pomyliło mi się z Elixirem? W tabeli stoi jak wół KIR.

    "Czym różnią się obie formy przelewu - sądziłem, że każdy przelew odbywa
    się przez KIR, a tu takie coś :))"

    Każdy przelew zazwyczaj idzie Elixirem a nie KIR-em - to ci się pomyliło.

  • 5. Data: 2003-02-26 08:57:13
    Od: A...@e...pl (Adam)

    Dnia pewnego (Wednesday, February 26, 2003 9:49 AM),
> [...]

    > odbywa się przez KIR, a tu takie coś :))"
    >
    > Każdy przelew zazwyczaj idzie Elixirem a nie KIR-em - to ci się

    Ahaaa :)) No to już mam pewną jasność. Wobec tego wynika, że
    przelewy idące przez (?) KIR są płatne.
    Jeśli tak, to w czym tkwi różnica w "drodze" przelewu? I dlaczego coś
    puszcza się przez Eliksir, a coś przez KIR? I jak uniknąć płatnych
    przelewów?
    Wiem, że dużo pytań, ale obecnie nie mam dojścia do Internetu - tylko
    mail.

    pozdrawiam,
    * * * * *
    A.

  • 6. Data: 2003-02-26 09:39:33
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > "przelewy". I tu opłata wynosi 0 zł. OK. Ale niżej jest zdanie brzmiące
    > mniej więcej "przelewy z rachunku poprzez/przez (nie pamiętam dokładnie)

    Chodzi prawdopodobnie o przelewy wewnętrze (miedzyoddziałowe), tzn. takie
    przelewy są bezpłate. Natomiast przelewy do banków obcych (rozliczane przez
    KIR) są płatne.

    > Czym różnią się obie formy przelewu - sądziłem, że każdy przelew odbywa
    > się przez KIR, a tu takie coś :))

    Przelewy wewnętrzne (międzyoddziałowe) są rozliczane przez dany bank w ramach
    tzw. rozliczeń międzyoddziałowych.

    Pozdrawiam
    Soren

  • 7. Data: 2003-02-26 09:48:53
    Od: A...@e...pl (Adam)

    Dnia pewnego (Wednesday, February 26, 2003 10:39 AM),
    osoba znana jako... p...@p...onet.pl, wzięła się za pisanie
    i oto co z tego wynikło:

    [...]
    > Chodzi prawdopodobnie o przelewy wewnętrze (miedzyoddziałowe), tzn.
    > takie przelewy są bezpłate. Natomiast przelewy do banków obcych
    > (rozliczane przez KIR) są płatne.

    Właśnie, że kurcze, nie. Przelewy "na zewnątrz" z Pl@nety są
    bezpłatne. Płatne są te właśnie KIRowe, ki diabeł?

    * * * * *
    A.

  • 8. Data: 2003-02-26 10:04:52
    Od: "Janoush" <j...@s...pl>

    Użytkownik <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Proponuję zamiast się domyślać, poczytać TOiP:

    III. PRZELEWY STAWKA PODSTAWOWA W PLN
    MIN MAX
    1. Realizacja przelewu złotówkowego między rachunkami prowadzonymi w
    dowolnych oddziałach FORTIS Bank Polska SA Bez prowizji
    2. Realizacja przelewu złotówkowego w sieci KIR na rachunek w innym banku
    (formularz standardowy) 3,00
    3. Realizacja przelewu złotówkowego w sieci KIR:. na rachunki ZUS i Urzędów
    Skarbowych. z tytułu zapłaty należności celnych z wydaniem potwierdzenia
    niezwłocznie po zaksięgowaniu 3,00
    4. Realizacja przelewu złotówkowego w sieci KIR na rachunek w innym banku
    (formularz niestandardowy) 8,00

    Przelewy za pomocą Planety są free of charge. Powyższe opłaty dotyczą
    przelewów składanych u dyspozytora w oddziale.

    Właśnie dziś dostałem nową ToiP

    Janusz.

  • 9. Data: 2003-02-26 11:14:58
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Janoush wrote:
    > Przelewy za pomocą Planety są free of charge. Powyższe opłaty
    > dotyczą przelewów składanych u dyspozytora w oddziale.
    >
    > Właśnie dziś dostałem nową ToiP

    Hej a mozesz ja przeslac na priva? Cos ci adres mailowy nie dziala ;)

  • 10. Data: 2003-02-26 11:20:38
    Od: A...@e...pl (Adam)

    Dnia pewnego (Wednesday, February 26, 2003 12:14 PM),
    osoba znana jako... Michał 'Amra' Macierzyński, wzięła się za pisanie
    i oto co z tego wynikło:

    [...]
    > Hej a mozesz ja przeslac na priva? Cos ci adres mailowy nie dziala ;)

    No to ja też, ja też! :))

    * * * * *
    A.