  • 21. Data: 2018-10-02 23:56:29
    Temat: Re: Ubezpieczać siebie, dziecko na życie, zdrowie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2018 23:42:26 +0200, z napisał(a):

    > Ja powiedziałbym że 300 zł to za mało biorąc po uwagę koszty, zwolnienia
    > z pracy, opieka nad dzieckiem...

    No fakt, gipsowanie w szpitalu to 8h ... bo potem to na drugi dzien do
    szkoly ...

    > Myślę że połowę najniższej wypłaty należałoby zapłacić. jakieś 1000 zł.

    Ale polowa to 10 roboczodni :-)

    > To jaka by musiała być składka?

    ze 3x wieksza ...

    J.

  • 22. Data: 2018-10-03 00:00:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-02 o 23:56, J.F. pisze:

    Podrzuć jakimś linkiem albo idź spać bo dowcipy jakieś już nie śmieszne :-)

  • 23. Data: 2018-10-03 09:45:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2018-10-02 o 23:56, J.F. pisze:
    >Podrzuć jakimś linkiem albo idź spać bo dowcipy jakieś już nie
    >śmieszne :-)

    Ale jakim - ze czas oczekiwania na SOR to teraz 8h,
    czy ze dzieci z reka w gipsie chodza do szkoly ?

    J.

  • 24. Data: 2018-10-03 09:46:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-02 o 23:31, z pisze:

    > Chwila ale to jest zupełnie inna kalkulacja bo koszty szpitala zagranicą
    > dla Polaków są ogromne.

    i karta EKUZ zdecydowanie nie wystarczy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 25. Data: 2018-10-03 09:58:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-03 o 09:46, RobertS pisze:

    > i karta EKUZ zdecydowanie nie wystarczy...

    To jak żyją ludzie za granicą?

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2018-10-03 09:59:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-02 o 23:42, z pisze:

    > Ja powiedziałbym że 300 zł to za mało biorąc po uwagę koszty, zwolnienia
    > z pracy, opieka nad dzieckiem...
    >
    > Myślę że połowę najniższej wypłaty należałoby zapłacić. jakieś 1000 zł.
    >
    > To jaka by musiała być składka?

    wypłata zależy od składki, jak ktoś zapłacił 34 zł to nie może oczekiwać
    cudów, aby dostać więcej trzeba zapłacić odpowiednio wyższą składkę np.
    87 zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2018-10-03 10:00:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-10-02 o 20:33, J.F. pisze:

    >jak kogoś stać na narty (drogi w cholerę sport) to nie ma co
    >oszczędzać

    e tam drogi ...

    >na polisie, gipsu w Austrii na ekuz nie zrobisz, pomijam jakiś
    >transport medyczny

    Hm, w ramach ekuz nie pomoga czlowiekowi ze zlamana noga ?

    >znajomy miał na wypadek na nartach, posiadał polisę, ale jakąś
    >kiepską (z tych budżetowych) więc do interesu dopłacił jakieś naście
    >tysięcy złotych

    Owszem, koszta moga byc wysokie ... ale poniewaz to jest uszkodzenie
    dosc popularne, to skladka przez wiele lat moze przekroczyc taki jeden
    koszt.
    Zachodzi wiec pytanie o ile drozsze jest dobre ubezpieczenie od tego
    ... fikcyjnego ?
    No i czy czlowieka na tych kilkanascie tys stac ...

    Oczywiscie mozna tez wpasc jak Schumacher ...

    >założyli mu opatrunek (coś a la gips), ale na zdjęcie tego musiał
    >polecieć do Austrii, gdyż w Polsce nikt nie umiał mu tego zdjąć i
    >tego już polisa nie pokrywała

    IMO to do jakis cieniasow trafil.
    Chyba, ze to nie bylo "ala gips", tylko jakis stabilizator wymagajacy
    interwencji chirurga ...

    >a próbowałeś skorzystać z EKUZ? tak praktycznie? w każdym kraju
    >zakres

    na szczescie nie ...

    >jest inny, nawet jeżeli masz jakąś wizytę gratis to transport już
    >nie,
    >do tego leki, leczenie w kraju, pomijam jakąś rekonwalescencję

    Ale to juz liczysz koszta krajowe, ktore bys poniosl gdyby podobny
    wypadek przydarzyl Ci sie w kraju, a przeciez ubezpieczasz sie tylko
    na wyjazdy :-)

    No i ... ubezpieczenie fajna rzecz, a potem sie dowiadujesz, ze
    kupiles jakies budzetowe i 300 zl Ci sie nalezy :-(

    J.

  • 28. Data: 2018-10-03 10:01:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-03 o 09:58, Liwiusz pisze:

    > To jak żyją ludzie za granicą?

    mają wykupione pakiety medyczne, za wszystko ich ubezpieczalnie płacą,
    ale oczywiście klient musi opłacać odpowiednie składki

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 29. Data: 2018-10-03 10:06:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-03 o 10:01, RobertS pisze:

    > mają wykupione pakiety medyczne, za wszystko ich ubezpieczalnie płacą,
    > ale oczywiście klient musi opłacać odpowiednie składki

    Pierwsze słyszę, aby było to powszechne. Wygląda na to, że mamy idealną
    służbę zdrowia. Tylko że to nieprawda :)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2018-10-03 10:55:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    >mają wykupione pakiety medyczne, za wszystko ich ubezpieczalnie
    >płacą, ale oczywiście klient musi opłacać odpowiednie składki

    Akurat w Europie to chyba wszedzie jest panstwowa "sluzba zdrowia", na
    podobnych zasadach co u nas, tylko lepsza :-)

    Aczkolwiek obcokrajowcy jej nie podlegaja ...

    J.