  • 11. Data: 2020-01-23 17:40:06
    Temat: Re: Twisto - ktoś to testował?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-01-23 o 08:51, Wojciech Bancer pisze:

    >są, ciągle takie wpisy oglądam, niektórzy to po kilkanaście mają

    >a jak analityk zobaczy to klient może mieć spore problemy, na
    >zasadzie:
    >"dobry klient pożycza w banku, a jak ktoś bierze chwilówki to musi
    >mieć problem, którego od razu nie widać"

    Czy teraz nie trzeba napisac, dlaczego sie odmawia ?

    J.

  • 12. Data: 2020-01-23 20:13:59
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 17:40, J.F. pisze:

    > Czy teraz nie trzeba napisac, dlaczego sie odmawia ?
    >
    > J.

    "za duże ryzyko banku"

    i masz swoje wyjaśnienie ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 13. Data: 2020-01-23 22:24:21
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-23, Robert Sierant <b...@x...pl> wrote:

    > są, ciągle takie wpisy oglądam, niektórzy to po kilkanaście mają

    No ale są te które raportują, a nie wszystkie, prawda?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 14. Data: 2020-01-24 01:33:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2020 20:13:59 +0100, Robert Sierant napisał(a):

    > "za duże ryzyko banku"
    > i masz swoje wyjaśnienie ;-)

    Pare razy zadziala. A potem jakis wk* klient napisze do urzedu
    i Urzad z przyjemnoscia nalozy kare ...

    J.

  • 15. Data: 2020-01-24 09:06:59
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-01-24 o 01:33, J.F. pisze:

    > Pare razy zadziala. A potem jakis wk* klient napisze do urzedu
    > i Urzad z przyjemnoscia nalozy kare ...
    >
    > J.

    ustawa nie precyzuje jak szczegółowe ma być wyjaśnienie, poza tym w
    kontaktach z klientem bank napisze, że "sposoby liczenia zdolności
    kredytowej oraz szacowania ryzyka są ujęte w wewn. metodyce banku"

    i klientowi nic do tego, przed urzędem się wytłumaczy powołując na normy
    ostrożnościowe: bank ma obowiązek dbać o jakość portfela kredytowego

    w praktyce bank może odmówić na zasadzie "nie, bo nie" i zawsze się wybroni

  • 16. Data: 2020-01-24 09:08:32
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > No ale są te które raportują, a nie wszystkie, prawda?

    na początku raportowały jedynie te największe, ale czasem widzę takie, o
    których nie słyszałem więc pewnie już zdecydowana większość

    z drugiej strony to dobrze, bo system jest szczelny, ci którzy nie
    spłacają są wykluczani i wszyscy na tym zyskują

  • 17. Data: 2020-01-24 09:14:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-24, Robert Sierant <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > na początku raportowały jedynie te największe, ale czasem widzę takie, o
    > których nie słyszałem więc pewnie już zdecydowana większość

    No Twisto tam nie ma, to już mogę potwierdzić.
    Karta pryszła, nawet zapłaciłem nią za coś.

    > z drugiej strony to dobrze, bo system jest szczelny, ci którzy nie
    > spłacają są wykluczani i wszyscy na tym zyskują

    No jasne. Ale z drugiej strony jeśli ten fintech będzie myślał
    o integracji z BIK, to myślę że postara się o licencję bankową,
    inaczej straci klientów (z tej przyczyny o której mówisz).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2020-01-24 09:50:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >kredytowego
    >w praktyce bank może odmówić na zasadzie "nie, bo nie" i zawsze się

    Byc moze.
    A byc moze nie - bo nie po to wprowadzalismy taki przepis, zeby nadal
    nie odpowiadal :-)

    A inna przyczyna ? "Wypelnilismy juz limit Klientow Pana typu w tym
    miesiącu" :)

    J.

  • 19. Data: 2020-01-24 10:49:12
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-01-24 o 09:50, J.F. pisze:

    > Byc moze.
    > A byc moze nie - bo nie po to wprowadzalismy taki przepis, zeby nadal
    > nie odpowiadal :-)

    ale przecież odpowiedział

    > A inna przyczyna ? "Wypelnilismy juz limit Klientow Pana typu w tym
    > miesiącu" :)

    tego oficjalnie nikt ci nie powie, czasem wiem w którym banku nie
    zrobili planu i wtedy pod koniec kwartału puszczają nawet tematy, który
    normalnie by nie chcieli

    w październiku może być negat, a w grudniu ten sam klient dostanie bdb
    warunki ;-)

  • 20. Data: 2020-01-24 10:51:27
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > No Twisto tam nie ma, to już mogę potwierdzić.
    > Karta pryszła, nawet zapłaciłem nią za coś.

    dawno ją dostałeś, wpisy w BIK pojawiają się nawet po miesiącu

    warto?

    też chciałem skorzystać, ale nie chcę mieć takiego cuda w BIK

    > No jasne. Ale z drugiej strony jeśli ten fintech będzie myślał
    > o integracji z BIK, to myślę że postara się o licencję bankową,
    > inaczej straci klientów (z tej przyczyny o której mówisz).

    tak jak revolut?
    ale oni (jeszcze?) pożyczek nie udzielają