  • 61. Data: 2009-06-11 23:20:33
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:h0s2ot$4dj$1@news.onet.pl...

    > A dlaczego masz znać ich adresy zamieszkania i telefony domowe ? Umowę
    > masz podpisaną z bankiem i to bank zna twe dane. Ty znasz dane banku. Nie
    > ma żadnej podstawy ku temu abyś znał szczegółowe dane pracowników banku,
    > które nie są związane z ich pracą.

    Ale w banku pracuja ludzie i to ludzie przetwarzaja moje dane - znaczy je
    znaja- ja tez chcialbym wiedziec kto przetwarza moje dane.
    Samo slowo BANK mi nie wystarcza, bo BANK sam z siebie nie istnieje a tworza
    go ludzie.
    Chcialbym znac adresy prezesow i ich telefony chocby po to, ze jak mnie
    oszukaja to wiedziec gdzie isc po swoje, prezez banku zna wszelkie moje
    dane. Dlaczego ja mam byc w tej gorszej sytuacji - czy demokracja to nie
    rownosc?

  • 62. Data: 2009-06-11 23:21:28
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Rozumiem wiec ze kazdy ciagnie za soba wozek z dwudziestofuntowkami
    > idac na wieksze zakupy?
    >
    > Bo wczesniej stwierdziles ze:
    >
    > "Ale jak sie blizej przyjrzysz, to wiekszosc operacji gdzie
    > jest wiecej niz 20 funtow i nie jest to supermarket dokonywana jest
    > przewaznie gotowka."

    Wiesz ile to jest 10 000 funtow w 20 funtowych banknotach? Zdziwil bys
    sie:)))

  • 63. Data: 2009-06-11 23:31:28
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Cze, 19:21, "donald" <d...@k...corporation.pl> wrote:

    > Wiesz ile to jest 10 000 funtow w 20 funtowych banknotach? Zdziwil bys
    > sie:)))

    5 paczek po 100 sztuk. Malo poreczne.

    Smiem twierdzic, ze gdyby platnosci gotowkowe byly az tak
    rozpowszechnione przy "wiekszosc operacji gdzie
    jest wiecej niz 20 funtow", juz dawno bylyby w obiegu banknoty co
    najmniej 200 funtowe. Albo i 500.

  • 64. Data: 2009-06-11 23:49:29
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    donald pisze:
    > Chcialbym znac adresy prezesow i ich telefony chocby po to, ze jak mnie
    > oszukaja to wiedziec gdzie isc po swoje, prezez banku zna wszelkie moje
    > dane.

    Prezes nie ma żadnych danych. Dane ma bank. W razie "czego" nie idziesz
    do prezesa tylko do banku.

    --
    Mithos

  • 65. Data: 2009-06-12 00:00:13
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 11 Cze, 12:29, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > Jak na razie nie natknąłem się na coś takiego, aby tego rodzaju dane
    > swobodnie krążyły pomiędzy instytucjami (przynajmniej w jawnym obiegu).
    > Mówię o typowych krajach, pomijam Koreę Północną itp. Nie sądzę abyśmy to
    > akurat my byli w tym awangardą. Pierwsze muszą być USA, ewentualnie GB. :)

    Pociesza mnie odrobinę Twój optymizm. Ja jednak zacząłem w tej chwili
    sprządzać listę informacji, które o mnie potencjalnie posiada system
    bankowy. Im lista staje się dłuższa, tym refleksja staje się głębsza.
    Myślę, że to ciekawy temat do różnych przermyśleń. Wielu z nas pisze
    tu "Zajdel", ja jednak stawiam na mojego faworyta, Orwella.

  • 66. Data: 2009-06-12 06:07:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Cyb pisze:

    > i news dzisiaj przez mnie przeczytany:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1988138,11,item.html
    > "Po 29 czerwca 2009 roku paszporty będą zawierać nie tylko skan
    > zdjęcia twarzy, ale także zapis odcisków palców - przypomina MSWiA.
    > Resort zapewnia, że czas oczekiwania na wydanie nowych dokumentów oraz
    > opłaty nie ulegną zmianie"
    >
    > powoli robi sie paradyzja u nas jak nic..
    >
    > troche offtop, ale co poniektorzy na podstawie literatury zajdla moga
    > zaczac analizy, w ktorym keirunku pojdzie wspolczesna bankowosc...

    Na forum GW banki, jest gdzies watek w ktorym dopytuje sie osoba z
    nieduzej miejscowosci, jak ma udowodnic i co zrobic, poniewaz w ich
    banku pracuje znajoma, czy ktos z dalszej rodziny, kto ma wglad w jej
    konto i prawdopodobnie wlasnie ta osoba przekazuje te informacje innym
    czlonom rodziny. Jedyne co mozna bylo doradzic, to zmiane banku,
    poniewaz brak mozliwosci udowodnienia i zablokowania korzystania.

    Pamietam reportaz, sprzed ponad 10 lat z Japonii, gdzie firma dajaca
    stypendium uczniowi, ma wglad zdalny w dane jego osoby na derwerze
    szkoly, czy uczelni. Pamietam jak mnie zmrozilo, gdy demonstrowali to na
    potrzeby reprtarzu i stwierdzili, sprawdzajac zdalnie oceny stypendysty
    - "o, dzis jest nieobecny,ciekawe czy chory czy z innej przyczyny".

    Najsmutniejsze, ze w tylek dostanie zwykly obywatel, bo przestepcy beda
    sie zabezpieczali przed faktem, korzystali z kreowania sztucznych
    "osobowosci" na potrzeby dokumentowania swojego poprawnego istnienia, a
    zwykly obywatel bedzie po prostu postepowal...jak zwykle, dokonujac,
    czesto nieswiadomie, dziesiatkow czynow i zakupow, mogacych byc
    wykorzystanymi przeciwko niemu.

  • 67. Data: 2009-06-12 06:14:02
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    bradley.st wrote:

    > Z jednej strony z obrzydzeniem czytam regulacje bankowe polskich
    > bankow (kurierzy, notarialne potwierdzanie podpisow itp. atrakcje),
    > ale z drugiej strony kiedy pomysle jak to dziala gdzie indziej to tez
    > mam watpliwosci. Np. w Stanach moim (jedynym) podpisem na umowie o
    > karte kredytowa jest... podpis na karcie, po jej otrzymaniu poczta.
    > Powiedzialbym diametralnie odmienne podejscie do problemu.

    To nie jest wielka nowosc, w Polsce bylo podobnie.
    Tylko ze w Polsce banki nie uznawaly reklamacji transakcji kradzionymi
    kartami, bo twierdzily ze nie moga porównac podpisu na slipie
    z wzorcem z powodu kradziezy karty :-)

  • 68. Data: 2009-06-12 06:24:05
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    bradley.st pisze:

> [...]
    > rozpowszechnione przy "wiekszosc operacji gdzie
    > jest wiecej niz 20 funtow", juz dawno bylyby w obiegu banknoty co

    Nie wtedy, gdy dazy sie wlasnie do utrudnienia korzystania i wrecz
    weliminowania operacji gotowkowych.

    Z tym, ze ciezko mi sobie wyobrazic jak np. kilka osob kupuje tego
    samego dnia samochod u dealera, kazdy stojac w kolejce do kasy z
    walizeczka banknotow.

    Pytanie, czy przy tych drobniejszych zakupach ale powyzej 20 funtow, nie
    jest czesta praktyka oferowanie rabatu za platnosc gotowka?

    Przy okazji na temat banknotow i stosowanych juz w nich chipach

    http://orwell.blog.pl/archiwum/index.php?nid=1390985
    8

  • 69. Data: 2009-06-12 07:54:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    > Myślę, że to ciekawy temat do różnych przermyśleń. Wielu z nas pisze
    > tu "Zajdel", ja jednak stawiam na mojego faworyta, Orwella.

    To na pewno zmierza w kierunku tego o czym tu piszemy i także na pewno
    będzie to budowane głównie na bazie systemu bankowego, bo w oczywisty i
    naturalny sposób ten system gromadzi największą ilość informacji. Nie
    powstanie raczej jakiś odrębny system zbudowany w tym celu. Mam jednak
    nadzieję (nadzieję a nie wrażenie), że będzie się to odbywać bardzo powoli,
    poza tym przeczuwam duże problemy w integracji takich baz danych z różnych
    krajów, co akurat dla mnie jest ważne.

    Można naturalnie zachowywać się jak wioskowy głupek i nie zauważać problemu
    ale ja także myślę, że refleksja jest tutaj wskazana. Zakres gromadzonych
    danych i możliwości wnioskowania z niego są gigantyczne. Są też na szczęście
    możliwości wprowadzania szumu do tych danych oraz ucinania ich ciagłości.

    W Japonii kilka lat temu wybuchła afera związana z wieloletnim
    archiwizowaniem nagrań z CCTV. Komuś ważnemu w ten sposób udowodnili po
    latach, że wiele lat wcześniej gdzieś tam pojechał i z kimś się spotkał. Po
    dużej aferze coś tam uchwalili, że te nagrania mają być niszczone po roku. I
    w tym mechanizmie też upatruję nadzieję. Tego rodzaju system naprawdę
    powszechny byłby bardzo mocno nie na rękę wszelkiego rodzaju politykom i
    podobnym urzędniczym darmozjadom. Więc pewien opór będzie, na ile skuteczny,
    to się okaże.

  • 70. Data: 2009-06-12 09:20:10
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "donald" news:HZfYl.116373$5X2.28351@newsfe29.ams2

    > Wycofuja sie z tego, dzis spotkac 50 -cio funtowy niminal to rzadkosc!

    Eeee nie jest tak tragicznie :)

    > Ja osobiscie ostatni raz w rece mialem 50-siatke jakies dwa lata temu.

    Wszystko dlatego, ze ten nominal na codzien jest rzadko spotykany w obiegu,
    ale nie w banku nie dostrzeglem zadnych problemów aby go zdobyc.

    > Wszystko oberaca sie wokolo dwudziestki i to nowej.

    Nie we wszystkich czesciach UK - parz Irlandia Pólnocna.