  • 191. Data: 2009-06-14 11:37:36
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Piotr <n...@m...ru>

    MarekZ wrote:

    > No nie wiem. Na taki poligon nadawałaby się chyba lepiej np. Belgia albo
    > Szwecja czy Czechy. Tam ludzie są przyzwyczajeni do trzymania za mordę i
    > akceptują to o wiele powszechniej niż to jest akceptowane w pl.

    Ale Polska ma najbardziej k***ski rząd lezący na pasku zachodniego
    kapitału. Mocodawcy sobie zażyczą to u nas odpowiednie prawo bez
    szemrania wprowadzą.

  • 192. Data: 2009-06-14 11:48:10
    Od: Piotr <n...@m...ru>

    schliesky wrote:
    > http://www.tvn24.pl/0,1604464,0,1,bank-bedzie-jak-wi
    elki-brat,wiadomosc.html

    [..]
    A ja tam nie mam żadnych kredytów, gotówkę wypłacam z jednego bankomatu
    a z karty debetowej korzystam tylko wyjątkowo i w taki sposób (np.
    jednego dnia zakup w spożywczaku a'la GS na zadupiu, za kilkanaście
    godzin większa płatność w USA i potem kilka tygodni nic) że analiza
    takich danych i tak uja im da ;)
    Zresztą jak nie ma się kredytów a tylko ROR to chyba bank nie ma prawa
    przekazywać danych do BIKu?

    pozdrawiam

  • 193. Data: 2009-06-14 12:23:41
    Od: zgred <z...@n...com>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > A czemu się denerwujesz? Przecież grzecznie z tobą rozmawiam. A co do
    > urzędnika to już ci wyjaśniam. Przykładowo tradiam do urzędu, w którym mogę
    > zapłacić podatek kartą i płacę. Moja karta jest wydana przez niemiecki bank.
    > Oczywiście opłata jest dokonana w PLN'ach ale z mojego konta schodzą euro a
    > więc można płacić euro w Polsce :P ;) Oczywiście to taki przykład dla
    > rozluźnienia atmosfery i spadku ciśnienia w przypadku twojej osoby, bo
    > odnoszę wrażenie, że jest ciut za wysokie :)

    Obawiam się, że przehipotetyzowałeś ;) [trudne słowo...]
    Może się mylę (sprostujta mnie), ale KK (nie jestem pewien jak z
    debetówką?) nie można ani zapłacić podatku, ani nawet kupić znaczków
    skarbowych czy sądowych. Jest chyba jakiś ważny powód, że okupant nie
    pozwala kredytować swoich należności.

    (Wiem, to nie Ty, to przedpiśca)
    Nie bank, ale właśnie okupant, czyli "państwo". Dokładnie tak.

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 194. Data: 2009-06-14 17:37:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-14, zgred <z...@n...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > Może się mylę (sprostujta mnie), ale KK (nie jestem pewien jak z
    > debetówką?) nie można ani zapłacić podatku, ani nawet kupić znaczków

    Znaczków skarbowych ZTCW już od jakiegoś czasu nie ma nie ma
    (są przelewy na wybrane konta urzędów), a np. opłatę rejestracyjną
    za wpis do EDG, w Poznańskim Urzędzie Miasta można spokojnie było
    uregulować kartą. Zresztą większość, o ile nie wszystkie zobowiązań
    podatkowych można uregulować przelewem, co też eliminuje konieczność
    posiadania gotówki.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 195. Data: 2009-06-14 17:38:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-14, Piotr <n...@m...ru> wrote:

    [...]

    > Zresztą jak nie ma się kredytów a tylko ROR to chyba bank nie ma prawa
    > przekazywać danych do BIKu?

    Ale jak masz "czystą" kartę, to też nie jest za dobrze.
    Najlepiej mieć w historii dobrze spłacane kredyty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 196. Data: 2009-06-14 20:31:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Clegan <c...@g...com> writes:

    > Jeśli ktoś przykładowo zadłuża się na kartach kredytowych cały czas
    > powyżej swoich dochodów to ja nie powierzyłbym mu prowadzenia swojej
    > księgowości. Identycznie jeśli ogłosił bankructwo.

    Ksiegowosc nie ma przeciez bezposredniego zwiazku z pieniedzmi. Ksiegowy
    powinien znac sie na swojej robocie zeby podatki nie wyszly za wysokie
    i zeby US/IS/itp. sie nie mogly do niczego przyczepic. Co mnie obchodza
    jego dlugi?

    Tak jak napisalem, w druga strone - moje dlugi moga obchodzic jego, bo
    to on ryzykuje, ze bede go przez np. 3 miesiace zwodzil ze w koncu
    zaplace pensje, a pozniej powiem ze nie mam z czego. To jest
    zdecydowanie bardziej czeste zjawisko, z ktorym przynajmniej kilkoro
    moich znajomych mialo problemy, a ja sam osobiscie tez bym zapewne mial
    gdyby nie przypadek (tzn. tez miewalem takie problemy, ale w koncu
    udawalo sie pieniadze wyegzekwowac).

    Z tym ze takie informacje widzialbym raczej jako dostep do listy
    potwierdzonych przez sąd wymagalnych naleznosci i np. tytulow
    egzekucyjnych, a nie jako szczegoly z kont bankowych itp.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 197. Data: 2009-06-14 21:47:55
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 14 Cze, 22:31, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > powinien znac sie na swojej robocie zeby podatki nie wyszly za wysokie
    > i zeby US/IS/itp. sie nie mogly do niczego przyczepic. Co mnie obchodza
    Żartujesz ? Mało jest historii o defraudacji pieniędzy przez
    księgowych z tych czy innych powodów ?

    > Tak jak napisalem, w druga strone - moje dlugi moga obchodzic jego, bo
    > to on ryzykuje, /.../
    To swoją drogą.

  • 198. Data: 2009-06-14 22:10:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Clegan <c...@g...com> writes:

    > Żartujesz ? Mało jest historii o defraudacji pieniędzy przez
    > księgowych z tych czy innych powodów ?

    Nie znam sie na historiach, podaj jakis konkretny przyklad, to sie
    przyjrzymy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 199. Data: 2009-06-14 22:12:17
    Od: Piotr <n...@m...ru>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Najlepiej mieć w historii dobrze spłacane kredyty.

    A jakieś korzyści to daje?

    pozdrawiam

  • 200. Data: 2009-06-14 22:23:14
    Od: schliesky <t...@m...pl>