  • 1. Data: 2008-03-25 09:55:47
    Temat: dziwny mail z bzwbk
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    dostałem dziś maila z bzwbk o następującej treści:

    Uaktywnij konto BZ WBK 24
    Aby uaktywnic konto BZ WBK 24, nalezy kliknac ponizsze lacze i wprowadzic
    Numer karty
    na wyswietlonej stronie w celu potwierdzenia BZ WBK 24.
    Kliknij tutaj, aby uaktywnic konto (---> tu jest link do:
    http://www.esesoata.gov.co/secure/www.centrum24.pl/b
    zwbkonline/)
    BZ WBK 24 mozesz rowniez potwierdzic, logujac sie do swojego konta BZ WBK 24
    pod
    adresem https://www.centrum24.pl/bzwbk24.html.
    Dziekujemy za korzystanie z systemu BZ WBK 24!
    Zespol BZ WBK 24.
    Bank Zachodni WBK S.A.

    nie mam konta w tym banku, nie skłądałęm też żadnych wniosków o jego
    otwarcie, pod wskazanym linkiem jest formularz, który ma m.in. pola nr karty
    i pin :)

    JS

  • 2. Data: 2008-03-25 09:57:34
    Temat: Re: dziwny mail z bzwbk
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > nie mam konta w tym banku, nie skłądałęm też żadnych wniosków o jego
    > otwarcie, pod wskazanym linkiem jest formularz, który ma m.in. pola nr

    już było na grupie

    już się zraziłem do tego banku, nie z ich winy, ale to już denerwujące
    łącznie dostałem już 3 maile

  • 3. Data: 2008-03-25 10:06:06
    Temat: To tylko Monty Python ;-)
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Eee tam, to tylko taki kawał J.Cleese'a ;-))
    BTW chyba nie bez powodu wczoraj w nocy leciał w tvp Monty Python.....
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-03-25 10:21:52
    Temat: Re: To tylko Monty Python ;-)
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    to nie kawał tylko ktoś podszywa się pod bank!

    tutaj jest więcej info:
    http://hydepark.prnews.pl/index.php/bz_wbk_zaatakowa
    ny_profesjonalnie,display,35201

    oczywiście należy emaile skasować i po kłopocie

    pozdr.

  • 5. Data: 2008-03-25 10:48:33
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    RobertS wrote:
    > to nie kawał tylko ktoś podszywa się pod bank!
    >
    > tutaj jest więcej info:
    > http://hydepark.prnews.pl/index.php/bz_wbk_zaatakowa
    ny_profesjonalnie,display,35201

    tytul artukulu jak z taniego brukowca, przeciez to nie jest ani atak na
    bank tylko na klientow, i gdzie niby ten profesjonalizm, przeciez od
    razu widac ze polaczenie nie jest szyfrowane i nawiazywane jest z
    zupelnie obcym url

  • 6. Data: 2008-03-25 11:11:35
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    ianus wrote:
> [...]

    > nie mam konta w tym banku, nie skłądałęm też żadnych wniosków o jego
    > otwarcie, pod wskazanym linkiem jest formularz, który ma m.in. pola

    nie masz tez wiekszej swiadomosci internetowej... ale jestes czujny :)

    to nie bank wysyla ale jakis kutas albo botnet przez niego zarzadzany (a w
    botnecie same lamery, dzieci neostrady itd). Poczytaj co to phishing i botnet a
    bedziesz wiedzial kto wysyla takie rzeczy.

    Mail pewnie w html przylazl - tu (w formacie html maila) link moze wygladac
    dowolnie (ten co widzisz by kliknac) a adres odnosnika bedzie do strony
    sluzacej do wyciagniecia poufnych danych. Czytanie maili jako plain text
    polecam od nie zaufanych osob :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Phishing

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Botnet

    A tu masz jak dziala botnet i kazdy kto NIE ma pojecia co to botnet, malware,
    spywere lepiej niech sie dowie :-/
    Bez takiej wiedzy w internecie jestescie troche zagubieni i wystawieni na
    ryzyko, trzeba wiedziec co w trawie piszczy by wiedziec jak sie przed tym
    bronic. Tylko swiadomosc chroni przed takimi sprawami.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Zombie-process.sv

    pirat (czyli ktos posiadajacy zwykle duza wiedze i niecne zamiary) wystawia
    swoje syfne programiki, przesyla mailem, wystawia zlosliwy kod na odpowiednich
    stronach (np xxx) atakuje lamerow (ten ze smutna minka) z windowsem - wiadomo.

    Zaatakowany komputer (zainfekowany) staje sie narzedziem, zdalnie
    kontrolowanym, - zombie, widac to przy (2) - spiace maszyny, wykonujace slepo
    rozkazy. Zainfekowany lamerek nie ma pojecia ze jego komputer robi syf w
    internecie. Jego komputer rozsyla tyle maili na sekunde ze tylko moze klnac na
    dostawce internetu "ze mi wolno on dziala".

    (3) - mafia internetowa placi wlascicielowi botnetu za na przyklad rozsylanie
    spamu (dzien w dzien kilka maili o powiekszaniu penisa dostaje - ogolnie same z
    neostrad i innych polskich sieci, smutne).

    Po zaplaceniu, zly czlowiek, dostaje dostep do sterowania botnetem (na przyklad
    skladajacym sie z 100 000 komputerow). No i od niego zalezy co im kaze robic, w
    tym przykladzie botnet posłusznie rozsylaja spam, moze tez rozsylac takie maile
    jakie dostales. A skad botnet ma maile? Ano kupili od innego gnoja liste
    zebranych z sieci maili, programy na komputerach lamerkow szpieguja ich
    skrzynki pocztowe i kolekcjonuja maile - poczym odsyłają je do centralnego
    spisu, wyobraznia nie zna granic.

    Takie 100 000 maszyn moze tez atakowac dowolna witryne i sprawic ze nie bedzie
    dostepna w sieci. Oczywiscie ten różowy "zły czlowiek" moze kazac zaplacic okup
    za nie przeprowadzenie ataku itd.

  • 7. Data: 2008-03-25 12:24:08
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > nie masz tez wiekszej swiadomosci internetowej...

    Miły jesteś. Ale wybaczam ci okołoświątecznie bo nie wiesz co piszesz.

    JS

  • 8. Data: 2008-03-25 13:23:10
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    ianus wrote:
    > Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    >
    > Miły jesteś. Ale wybaczam ci okołoświątecznie bo nie wiesz co piszesz.

    ty piszesz "dostalem maila z bzwbk" a oni tego na bank - co by nie mowic, nie
    wyslali. Sprawa prosta. Dostales maila mającego przypominać korespondencje
    bankową, wyslanego przez jakiegos debila (swiadomie czy nie). Mogles przytoczyc
    tez pełne nagłówki maila a nie sam tekst. A nie mily nie bylem dla nikogo
    pragne podkreslic.

  • 9. Data: 2008-03-25 15:04:04
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Miły jeste?. Ale wybaczam ci około?wi?tecznie bo nie wiesz co piszesz.

    Nie dostałes tego maila z BZWBK. Wybaczymy ci jednak tą nieswiadomosc.
    Kazdy kiedys był dzieckiem :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 10. Data: 2008-03-25 15:15:26
    Temat: Re: dziwny mail udający bzwbk
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "KsZZysiek"
    > Nie dostałes tego maila z BZWBK. Wybaczymy ci jednak tą nieswiadomosc.
    > Kazdy kiedys był dzieckiem :)

    ja też dostałem przed chwilą :-)
    link:
    http://adsl-065-082-241-199.sip.clt.bellsouth.net/in