  • 1. Data: 2012-12-05 21:43:34
    Temat: To gdzie te obniżki??
    Od: "sergo" <s...@n...progi.biz.pl>

    RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w
    oprocentowaniu
    KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

  • 2. Data: 2012-12-05 21:46:21
    Temat: Re: To gdzie te obniżki??
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sergo wrote:
    > RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w
    > oprocentowaniu
    > KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

    bo to jest mechnizm w jedna strone tylko. do góry.

    obnizka jest po to, zeby potem mogla byc podwyzka. A na to juz banki
    zareaguja podwyzka kredytow razy dwa.

  • 3. Data: 2012-12-05 21:50:47
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-12-05 21:46, witek pisze:

    > bo to jest mechnizm w jedna strone tylko. do góry.

    Nie zawsze ;) Jeśli RPP obniża stopy procentowe to obniżane jest
    wyłącznie oprocentowanie depozytów. Jeśli RPP podwyższa oprocentowanie,
    to kredytobiorcy zaraz dostają informację, że oprocentowanie kredytów
    również rośnie.

  • 4. Data: 2012-12-05 22:42:20
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    sergo wrote:

    > RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w
    > oprocentowaniu KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

    Jak to gdzie? mbank juz obnizyl na emaxie... :>

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 5. Data: 2012-12-05 23:03:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    osa wrote:

> [...]
    > wyłącznie oprocentowanie depozytów. Jeśli RPP podwyższa oprocentowanie,
    > to kredytobiorcy zaraz dostają informację, że oprocentowanie kredytów

    no zgadza sie

  • 6. Data: 2012-12-05 23:48:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sergo" 50bfb1fa$0$1314$6...@n...neostrada.pl

    > RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w oprocentowaniu
    > KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

    [Płochliwa dziewica?... Nie... Napiszę o koniach...]

    Płochliwy, młody koń reaguje na lekkie muśnięcia czy wychylenia
    tułowia, ale stary, cwany, rozdygotany z bólu, skłuty ostrogami
    do krwi i zbity niemiłosiernie batem może nie reagować wcale na
    polecenie delikatnego [niby/poniekąd mądrego] jeźdźca. :)

    Te korekty (rzędu 0.25 ,,punktu procentowego'') są
    dobre dla stabilnych gospodarek, nie dla polskiej. :)

    [ani na koniach nie znam się, ani na dziewicach...
    na gospodarce zresztą też -- ale co mi tam]

    -=-

    Większość małych biznesmenów nie potrafi:

    -- szacować ryzyka
    -- liczyć rzeczywistych zysków i rzeczywistych kosztów
    -- przewidywać (bez poliwęglanowych kul czarnoksięskich)
    wyglądu/obrazu rynku/świata z przYszłości

    Dawno, dawno temu, gdy gospodarki rynkowe były nie tylko fikcją,
    gdy bywały kraje pozbawione notorycznych wolontariatów, gdy
    płacono za pracę bez odwoływania się do niepojętej ,,woli Bożej''
    i gdzie rządy wybierane przez tak zwany ogół podporządkowane były
    rozsądkowi -- zauważono, iż te drobne tyknięcia mają spore/widoczne
    przełożenie na ,,obroty gospodarki''. Dziś, za sprawą palantów
    [takich jak ja!!!] pracujących za freeko na rzecz ,,wyższych
    celów'' [czyli zazwyczaj na rzecz rżnięcia studentek przez
    Łazewskich] mamy gospodarkę taką, iż nie można nią sterować
    takimi manewrami jak drobne korekty wiadomych stóp [i dłoni].

    Ale nawyk pozostał -- jak [odruch instynktowny] u młodziuteńkiego
    kota wylizującego się nieumiejętnie tak, iż kot ów nie dotyka swym
    języczkiem swego futerka...

    [przygłupy powtarzają: ,,chcesz rozśmieszyć Boga? -- opowiedz
    mu o swoich planach''; tylko mądrzy ludzie planują coś, myślą,
    opierają się o rzeczywistość, o obietnice... i są przez to
    nazywani pedałami]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-12-05 23:50:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" k9ogbs$3c9$...@d...me

    > no zgadza sie

    IMO o wysokościach [i niskościach oczywiście też] oprocentowania
    depozytów czy kredytów [w danym banku] decyduje rynek, nie RPP.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-12-06 08:32:14
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-05 21:50, osa pisze:

> [...]
    > wyłącznie oprocentowanie depozytów. Jeśli RPP podwyższa oprocentowanie,
    > to kredytobiorcy zaraz dostają informację, że oprocentowanie kredytów

    ... dokładnie tak, jak z cenami ropy na giełdach i wysokością akcyzy w
    PL. No - niedokładnie ;) - Jak ropa tanieje, to podnosi się akcyzę, żeby
    cena na stacjach się nie zmieniła zanadto. A jak ropa drożeje, to
    podnosi się akcyzę, bo przecież zdrożała ropa :)

    Za mojej młodości tak tłumaczono funkcjonowanie RWPG: My im dajemy
    statki, a oni za to od nas biorą węgiel.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 9. Data: 2012-12-06 09:04:18
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    Moja hipoteka w pko bp reaguje z kilkumiesiecznym opoznieniem tak na
    obnizki jak i na podwyzki, bo to chyba biora za ostatnie 12 miesiecy,
    musialbym spojrzec w umowe, tam wszystko jest rozpisane.

  • 10. Data: 2012-12-06 09:24:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > bo to jest mechnizm w jedna strone tylko. do góry.

    A mi (23.11 - czyli efekt poprzedniej obniżki) oprocentowanie KH spadło
    teoretycznie z 6,09% na 5,6% (praktycznie z 6,17% na 5,68%).
    Jeśli ta (i kolejne) obniżki dadzą porównywalny efekt przy następnym
    próbkowaniu stawki WIBOR to mi się to podoba.
    P.G.