  • 1. Data: 2002-06-24 09:06:30
    Temat: Szukam oferty na kr. gotów. dla emeryta - wysokie dochody
    Od: <c...@p...onet.pl>

    Poszukuję banku, który udzieli kredytu gotówkowego, w wysokości ok.50.000 zł.
    emerytowi (wiek 62 lata) na okres 3-5 lat. Dochody moga być wystarczające
    (ok.3500 netto m-nie), a i poręczenie sie znajdzie. Czy ktoś zna taki bank? Bo
    jak mam dzwonić do 60, to mi sie zupełnie odechciewa, a chciałbym ojcu pomóc.
    Pomoze ktoś?

  • 2. Data: 2002-06-24 10:28:32
    Od: <y...@y...pl>

> [...]
    Bo
    > jak mam dzwonić do 60, to mi sie zupełnie odechciewa, a chciałbym ojcu pomóc.
    Ze względu na typ dochodu może być problem.

    Emeryt nie jest dla banku wiarygodny jeśli chodzi o możliwośc spłaty. Będa
    szukać dużych zabezpieczen.
    Przechodziłem to jak brałem swój kredyt i żyrował teść - emerytowany wojskowy
    miał wtedy 48 lat. Udało się dopiero jak przedłozył informację że ma firmę
    (jechała prawie na stracie ale płaciła zus i podatki).
    Rencistów się tak nie czepiają.(Może chodzi o potencjalną możliwość dorobienia)

    Zaleznie na co ten kredyt. Konsumpcyjne najchętniej da PKO albo BS.
    Celowe to już zależy na co.
    Yorge

  • 3. Data: 2002-06-24 12:03:32
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > (jechała prawie na stracie ale płaciła zus i podatki).
    > Rencistów się tak nie czepiają.(Może chodzi o potencjalną możliwość

    Hmmm zastanawiające. Współpracuję jako agent z jednym z banków i dla niego
    właśnie emeryt jest jednym z najbardziej pożądanych klientów - rencista
    wręcz przeciwnie.

    --
    A.S.

  • 4. Data: 2002-06-24 16:28:01
    Od: <y...@y...pl>

    Jako napisałem
    > Hmmm zastanawiające.
    Przytoczyłem tylko swoje doswiadczenia. Z tego co wiem wiek i dolegliwości
    powodują że emeryci są bardziej narażeni na niespłacenie kredytu z przyczyn że
    się tak wyrażę naturalnych. Moja śp. ciotka nie mogła dostać kredytu na zakup
    pralki i lodówki bo miała 74 lata i emeryturę. Jej sąsiadka mała rentę i to ona
    podpuszczała ciotkę do kredytów(z czego wnioskuję że sama dostawała).
    >Współpracuję jako agent z jednym z banków i dla niego
    Sugeruję polecenie koledze usług swojego banku.
    > właśnie emeryt jest jednym z najbardziej pożądanych klientów - rencista
    > wręcz przeciwnie.

    A swoją drogą dlaczego emeryt jest bardzo porządanym klientm a nie np. młody
    człowiek, absolwent dobrej uczelni, jeszcze bez dużego majątku ale dobrą pracą
    i bez dzieci? Pewność zastawu czy uwarunkowanie dziedziczenia długów wynikające
    z prawa spadku?
    Pozdrawiam
    Yorge

  • 5. Data: 2002-06-24 17:56:08
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik <y...@y...pl>

> [...]
    pracą
    > i bez dzieci? Pewność zastawu czy uwarunkowanie dziedziczenia długów

    Pewnie dlatego, że emeryt nie może dostać wypowiedzenia ;-)
    A długów wcale nie trzeba dziedziczyć. Można nie przyjąć spadku.

    Bogdan

  • 6. Data: 2002-06-24 19:50:09
    Od: <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > A.S.
    >
    > Jeżeli współpracujesz jako agent, to napisz mi coś więcej na priv. Jeżeli
    ktos ma dostac prowizję, to chyba ty za poradę, a nie "pierdoły" z którymi
    romawiałem w bankach przez telefon (oczywiście przy założeniu, że mojego ojca
    nie będzie to kosztowac extra). Czekam.

  • 7. Data: 2002-06-25 06:59:31
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> napisał w wiadomości
    > Pewnie dlatego, że emeryt nie może dostać wypowiedzenia ;-)
    > A długów wcale nie trzeba dziedziczyć. Można nie przyjąć spadku.

    Odrzucenie spadku to jeszcze pol biedy, zazwyczaj znajdzie sie jakas dalsza
    rodzina, ktora przespi te 6 miechow, gorzej jak spadkobiercy przyjma spadek
    z dobrodziejstwem inwentarza.

    Z mojego "podworka":

    Spadkodawca zginal w wypadku samochodowym, samochod po wypadku do calkowitej
    kasacji, obciazony kredytem. Z jakis przyczyn ubezpieczenie nie pokrywa
    kredytu. Do spadku dochodza: siostra (lat cos okolo 20, studentka) i rodzice
    (pochadzacy z malej miejscowosci w tzw Polsce B, strukturalne bezrobocie i
    takie tam klimaty). Bank cierpliwie czeka 6 miesiecy, po czym sklada wniosek
    o stwierdzenie nabycia spadku, w praktyce zatem siostra juz na wstepie
    swojej zyciowej kariery musi splacic zadluzenie brata (niby nie duzo, bo
    tylko ta kwote, ktorej nie pokrylo ubezpieczenie, ale zawsze...).

    Jak ktos z bliskich umrze, warto pamietac o mozliwosci ograniczenia swojej
    odpowiedzilanosci za pozostawione przez niego zobowiazania, przyjmujac
    spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    Pozdrawiam, Grzegorz