  • 1. Data: 2009-03-12 07:41:23
    Temat: System idealny
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Zawsze chciałem się zapytać o taki system idealny.
    Czy ktoś z forumowiczów zna algorytm wyznaczania sygnałów kup i
    sprzedaj na danych historycznych z zadana prowizją?

  • 2. Data: 2009-03-12 07:44:36
    Temat: Re: System idealny
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Frybyśu" <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>
    napisał w wiadomości news:gpaert$sg8$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Zawsze chciałem się zapytać o taki system idealny.
    > Czy ktoś z forumowiczów zna algorytm wyznaczania sygnałów kup i
    > sprzedaj na danych historycznych z zadana prowizją?

    Tak.
    Pytanie: co to znaczy "idealny"?
    Dombrek

  • 3. Data: 2009-03-12 07:45:08
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Dombrek pisze:

    > Tak.
    > Pytanie: co to znaczy "idealny"?

    Proste, Najwiecej zarabia.

  • 4. Data: 2009-03-12 07:46:37
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Proste, Najwiecej zarabia.

    Bzdura. Nie najważniejszy jest najwyższy zysk, ale stabilność i maksymalne
    obsunięcie kapitału. Bo nawet jak będziesz miał system, który robi 100%
    miesięcznie, to zapewniam, że nie dasz psychicznie rady nim grać.
    Dombrek

  • 5. Data: 2009-03-12 07:52:30
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Dombrek pisze:

    > Bzdura. Nie najważniejszy jest najwyższy zysk, ale stabilność i maksymalne
    > obsunięcie kapitału.

    To zdefiniuj i podaj swój algorytm.
    > Bo nawet jak będziesz miał system, który robi 100%
    > miesięcznie, to zapewniam, że nie dasz psychicznie rady nim grać.

    Nie chodzi o to by system taki działał, bo nie chodzi tu o
    przewidywanie, ale o odniesienie i ideał.
    Ile można zarobić w danym okresie, a ile zyskał mój program.

  • 6. Data: 2009-03-12 07:56:20
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Nie chodzi o to by system taki działał, bo nie chodzi tu o
    > przewidywanie, ale o odniesienie i ideał.
    > Ile można zarobić w danym okresie, a ile zyskał mój program.

    Włączasz MetaStocka lub AmiBrokera i robisz tzw. optymalizację. Komputerek
    dopasuje Ci najlepsze wskaźniki (czy czego tam używasz) do historii. Ale
    taki wynik nie jest porównywalny z niczym, bo niemożliwy do zrealizowania.
    BTW jak będziesz łapał każdego pipsa na EURUSD, to dziennie zwiniesz 20.000
    pips. Przy prowizji 0,1-0,3 pips sporo zarobisz. I to może być Twój ideał.
    W tym biznesie nie chodzi o to, by być najlepszy, ale by wychodzić na plus.
    I na szczęście to jest wystarczające.
    Dombrek

  • 7. Data: 2009-03-12 07:59:39
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Dombrek pisze:

> [...]
    > taki wynik nie jest porównywalny z niczym, bo niemożliwy do zrealizowania.

    Ale cz wiesz jak taki algorytm działa?
    Bo można przeliczyc wszystkie kombinacje, ale to zajmuje
    baaaaaardzo dużo czasu juz dla dwóch akcji, a jak weźmiesz ze
    200 to co?

    > W tym biznesie nie chodzi o to, by być najlepszy, ale by wychodzić na plus.
    > I na szczęście to jest wystarczające.

    Ale jesteś uparty. Ja ciąglę piszę o ideale. O odnosniku a Ty
    piszesz o realnym dopasowaniu.

  • 8. Data: 2009-03-12 08:37:10
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Ale cz wiesz jak taki algorytm działa?
    > Bo można przeliczyc wszystkie kombinacje, ale to zajmuje
    > baaaaaardzo dużo czasu juz dla dwóch akcji, a jak weźmiesz ze
    > 200 to co?

    Moim zdaniem to jedyna metoda znalezienia owego ideału. A że długo trwa...
    no cóż - włączasz kompa i idziesz na obiad... ;)

    > Ale jesteś uparty. Ja ciąglę piszę o ideale. O odnosniku a Ty
    > piszesz o realnym dopasowaniu.

    Ideał to system, który łapie każdy tick. Więc zsumuj ticki i Ci wyjdzie.
    Jak to zrobisz w Excelu to algorytm jest taki:
    wrzucasz notowania tickowe lub nawet 5m do Excela i porównujesz cenę
    zamknięcia następnej świeczki z bieżącą. formuła:
    jeżeli(następna>=obecna;long;short)
    ;)
    Tylko, że to jest bez sensu kompletnie i bezużyteczne bo zakłada, że znasz
    przyszłe ceny. No chyba, że pracę doktorską piszesz, to wtedy faktycznie
    znam przypadki poszukiwania czegoś takiego i niektórym nawet udaje się
    znaleźć!! ;)
    Przykład: modele wyceny wartości wewnętrznej akcji. Oczywiście model nie
    służy do gry, ale osobiście nic głupszego nie widziałem już w założeniach.
    Dombrek

  • 9. Data: 2009-03-12 08:53:02
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Wojciech Frybyśu pisze:

> [...]
    > 200 to co?

    > Ale jesteś uparty. Ja ciąglę piszę o ideale. O odnosniku a Ty

    Kiedyś , w latach 90 , miałem w swoim programie (pierwowzorze Sakiewki),
    taką funkcję, która liczyła taki portfel idealny. Było to jednak w
    czasach, gdy na GPW mieliśmy zaledwie kilkadziesiąt spółek i do tego nie
    było notowań ciągłych.

    Obecnie przy kilkuset spółkach i notowaniach ciągłych sprawa obliczeń
    mocno sie komplikuje.

    Gdyby uprościć i ograniczyć się jedynie do modelu EOD (ceny z końca
    dnia) i jedna transakcja dziennie, to algorytm jest stosunkowo prosty.

    1. Wybierz spółkę, o największej stopie zwrotu z danej sesji. Niech to
    będzie s%.

    2. Wartość portfela z dnia "i" niech będzie wi, wtedy :

    w(i+1)=wi*(1+s%)-prowizja

    Z całą pewnością, nawet przy takim uproszczeniu, stopa zwrotu takiego
    portfela będzie znacznie większa niż każdego realnego portfela.

    Na mojej brudnopisowej witrynie "http://www.juraura.neostrada.pl/",
    gdzieś tak w połowie (wpis z września 2008) jest opisany podobny temat ,
    nazwany przeze mnie "Efektywność Zarządzania Portfelem". Sakiewka
    posiada funkcję, która to liczy.

  • 10. Data: 2009-03-12 09:28:48
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Wojciech Frybyśu" <w...@p...iUSUNTOnteria.pl> wrote in
    message news:gpaert$sg8$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Zawsze chciałem się zapytać o taki system idealny.
    > Czy ktoś z forumowiczów zna algorytm wyznaczania sygnałów kup i
    > sprzedaj na danych historycznych z zadana prowizją?

    W sytuacji krachu swiatowego wszystkie systemy wysiadaja. Nie ma wiec nie
    tylko systemu idealnego, ale rowniez zadnego innego, bylejakiego.

    Pester