  • 41. Data: 2022-05-04 09:20:52
    Temat: Re: Sprawdzenie czy płacisz swoją kartą płatniczą
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 3 maja 2022 o 20:34:48 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Przedstawianie się to nie problem. Gorzej, jak trzeba porównać.

    Dla tzw. komputera (szczególnie big endian) nie ma żadnej różnicy, no jedynie "liczba
    nazwiskowa" może być dłuższa (choć i ta z numeru karty leci raczej stringiem a nie
    intem).

    Co do przedstawiania się "cyframi" zaś - wcale nie jest tak różowo.
    W dawnych czasach, jak jeszcze można było składać wniosek o paszport "zdalnie",
    przyszła małżonka, mieszkając już w DC, wciąż była zameldowana na rodzinnej wsi - a
    że obowiązywała rejonizacja (teraz już nie, co powoduje np. obecnie dantejskie sceny
    w urzędzie dzielnicy na Ursynowie - z pomocą Matki Boskiej udało nam się załatwić w
    piątek paszport po zaledwie 3h czekania - bo się DC na długi weekend już wyludniło -
    ale byli tam i tacy, co próbowali czwarty raz) to musiała załatwiać w Radomiu - no i
    m.in. zapłacić na ich konto opłatę.
    Pani odmówiła podaniu przez telefon numeru konta: "bo ludzie źle zapisują, robią
    przelew na złe konto a potem mają pretensje".
    Nie pamiętam już, skąd wzięliśmy ten numer, może z raczkującego tzw. internetu (no,
    może już biegał, to było trochę po 2001, pewnie koło 2010), ale wkurzyło mnie to, bo
    to już były czasy NRB (stąd wspomnienie o 2001, jeszcze zdążyłem mieć stare numery
    kont, żubr mi zmieniał - a dolarowego nie zmienił, zamknął, a moje 20$ - pierwsze
    wyłudzone z tzw. internetu, wtedy jeszcze raczkującego, bo to było 1998/99, dostałem
    je z USA czekiem - odzyskałem, jak sobie o nich przypomniałem , dopiero w 2013), i to
    już okrzepniętego, więc kazałem zadzwonić i powiedzieć, żeby pani nie opowiadała
    bzdur, bo teraz numery kont mają sumy kontrolne i dość trudno jest się tak pomylić,
    by bank łyknął zły numer.
    Odpowiedź oczywiście: "A skąd pani wie takie rzeczy?!jeden!1!!".

  • 42. Data: 2022-05-04 15:35:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 20:57, cef pisze:
    > Jak technicznie szybko wymienić informację miedzy tym kontami?
    > Proponujesz coś zamiast karty czyli nadal jest ten sam sposób.

    Ło matko

    A jakiego pośrednika używasz do wykonania przelewu?

    Że cyferki trzeba wpisywać?

    Jak do kogoś dzwonisz to zawsze wpisujesz numer telefonu.

    Ja pier... Te przyzwyczajenia WAS ZJEDZĄ.

    Mamy XXI wiek ;-)

  • 43. Data: 2022-05-04 15:37:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 20:57, cef pisze:
    > A ten transfer, o którym myślisz to krasnoludki przenoszą pieniądze czy też
    > bank się tym karmi?

    Każdy niepotrzebny pośrednik mniej to więcej pieniędzy w kieszeni ;-)

    Ooo zaraz napisze czy mam na myśli transferowanie gotówki ;-)

  • 44. Data: 2022-05-05 11:41:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-05-04 o 15:35, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > Że cyferki trzeba wpisywać?
    >
    > Jak do kogoś dzwonisz to zawsze wpisujesz numer telefonu.
    >
    > Ja pier... Te przyzwyczajenia WAS ZJEDZĄ.

    Puknij się w łeb.
    I podaj mi numer telefonu do warzywniaka w hali Tęcza
    we Wrocławiu, tego w drugiej alejce.
    Karta jest wygodniejsza i tyle.