  • 81. Data: 2004-10-02 17:16:55
    Temat: Re: Spelnione warunki kredytowe (hip) -> odmowa -> sad ? :-)
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-02 18:58, kiedy RusH napisał(a) co
    następuje:

    W prawie cywilnym nie ma pojęcia produktu. To takie uproszczenie
    stylistyczne.
    Oprogramowanie komputerowe jest dobrem niematerialnym i nigdy nie
    kupujesz oprogramowania a jedynie licencję na jedno czy więcej pól
    eksploatacji. Polecam lekturę prawa autorskiego
    Operujesz uproszczeniami i bronisz swoich poglądów nie zaglądając nawet
    do źródeł prawa.
    Gdyby to było takie proste, to prawnicy wygineli by na przestrzeni dziejów.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 82. Data: 2004-10-02 17:17:53
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-02 19:01, kiedy RusH napisał(a) co
    następuje:

    > ok, jak beda znowu chcieli zebym zaplacil to ich odesle do ciebie.

    Mylisz opłaty wynikające z zobowiązań z ceną towaru w transakcji
    (umowie) kupna -sprzedaży.

  • 83. Data: 2004-10-03 17:11:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    Wiesz co to jest oferta?
    --
    ___________ (R)

  • 84. Data: 2004-10-03 17:41:22
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-03 19:11, kiedy Adam Płaszczyca
    napisał(a) co następuje:

    > Wiesz co to jest oferta?

    Zgodnie z art. 66 § 1 k.c. ofertą jest oświadczenie woli zawarcia
    umowy, skierowane do drugiej strony umowy i zawierające (w samym
    oświadczeniu) istotne postanowienia tej umowy.

    Zgodnie zaś z art 69 prawa bankowego, istotnymi elementami umowy kredytu są:
    1) strony umowy,
    2) kwota i waluta kredytu,
    3) cel, na który kredyt został udzielony,
    4) zasady i termin spłaty kredytu,
    5) wysokość oprocentowania kredytu i warunki jego zmiany,
    6) sposób zabezpieczenia spłaty kredytu,
    7) zakres uprawnień banku związanych z kontrolą wykorzystania i spłaty
    kredytu,
    8) terminy i sposób postawienia do dyspozycji kredytobiorcy środków
    pieniężnych,
    9) wysokość prowizji, jeżeli umowa ją przewiduje,
    10) warunki dokonywania zmian i rozwiązania umowy.

    Jak łatwo zauważyć, jakiekolwiek ogłoszenia banków o zasadach
    przyznawania kredytów nie są ofertami w rozumieniu prawa cywilnego (bo
    nie tylko nie wskazują stron, ale także kwot i terminów), a tym samym
    nie wiążą tak jak oferty opisane w art 66. Ofertą jest natomiast
    skierowana bezpośrednio do konkretnego kredytobiorcy propozycja
    określonych warunków, na których ten czy inny bank, skłonny jest temu
    konkretnemu podmiotowi kredytu udzielić.
    Reklamowanie się, a nawet przedstawianie zasad przyznawania przez ban
    kredytów jest co najwyżej ogłoszeniem publicznym.
    Warto pamiętać, że kredyt bankowy jest tak zwaną umową nienazwaną, to
    znaczy, że nie jest szczegółowo regulowana w kodeksie cywilnym, jak
    choćby umowa kupna sprzedaży (z którą ma niewiele wspólnego). Z tego też
    powodu uregulowań szczegółowych należy szukać w innych aktach prawa -
    choćby w prawie bankowym.

  • 85. Data: 2004-10-07 14:16:53
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 2 Oct 2004 16:58:04 +0000 (UTC), RusH <l...@p...pl>
    wrote:

    >Produktu ! Bo jak inaczej wytlumaczysz kupowanie licencji na
    >oprogramowanie komputerowe ?

    Yayco ma rację, to nie jest sprzedaż.

    --
    Jarek Andrzejewski