  • 1. Data: 2004-09-29 09:47:46
    Temat: Czemu wszędzie lokaty poniżej inflacji?
    Od: "big B" <b...@N...gazeta.pl>

    Skoro oficjalna ( dużo niższa niż odczuwana przez mój portfel) inflacja
    wynosi 4,5 % a prognozuje się na najbliższe miesiące powolny jej spadek,
    uwzględniwszy podatek 19 %, wszelkie trzymanie kasy na lokatach poniżej co
    najmniej 5,7 % rocznie nie ma żadnego racjonalnego sensu.
    Bardziej opłacalna jest bieżąca konsumpcja.
    A dlaczego o tym piszę? Widzę, że wiele osób podnieca się, że bank im oferuje
    4,5 czy 5 % rocznie i myślą oni, że złapali Pana Boga za nogi, a tak naprawdę
    są ładowani ....

  • 2. Data: 2004-09-29 10:05:40
    Temat: Re: Czemu wszędzie lokaty poniżej inflacji?
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    oferuje
    > 4,5 czy 5 % rocznie i myślą oni, że złapali Pana Boga za nogi, a tak

    Proponuje wiec od 1 pazdziernika nowe obligacje 10 letnie na CPI+3,5% :+
    procent skladany) (w 1 roku tylko 7,1%)
    lub obligacje 4 letnie na tych samych zasadach z wyplata coroczna odsetek.

  • 3. Data: 2004-09-29 10:27:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "big B" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najmniej 5,7 % rocznie nie ma żadnego racjonalnego sensu.
    > Bardziej opłacalna jest bieżąca konsumpcja.

    Czemu sadzisz, ze wydanie oszczednosci (czyli ich calkowita utrata) jest
    bardziej ekonomicznie uzasadnione niz ich trzymanie z mala strata?

    Moze mysla inaczej niz ty...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2004-09-29 11:26:22
    Od: "big B" <b...@g...pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Czemu sadzisz, ze wydanie oszczednosci (czyli ich calkowita utrata) jest
    > bardziej ekonomicznie uzasadnione niz ich trzymanie z mala strata?

    Dla mnie jest to nielogiczne. Inwestując czy oszczędzając odkładamy bieżącą
    konsumpcję w celu konsumpcji w przyszłości. A po co odkładać wiedząc, że
    nasze 100 zł dzisiejsze będzie warte za rok 99 zł?

    Stąd ja uważam, że lokata bankowa poniżej 6 % nie ma sensu i lepiej kupić
    kiełbasy i browarów :)

  • 5. Data: 2004-09-29 11:31:20
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-29 13:26, kiedy big B napisał(a) co
    następuje:

    > Stąd ja uważam, że lokata bankowa poniżej 6 % nie ma sensu i lepiej kupić
    > kiełbasy i browarów :)

    Pomysł dobry, ale przy znacznej ilości środków tak pięknie ulokowanych
    terminy ważności psują satysfakcję.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk:
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?"

  • 6. Data: 2004-09-29 12:30:37
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    big B z adresu: <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Bardziej opłacalna jest bieżąca konsumpcja.
    > A dlaczego o tym piszę? Widzę, że wiele osób podnieca się, że bank im
    > oferuje 4,5 czy 5 % rocznie i myślą oni, że złapali Pana Boga za
    > nogi, a tak naprawdę są ładowani ....

    Co do lokat masz rację ale, właściwie, dlaczego lokaty? Nie zauważyłeś, jak
    giełda pięknie rośnie?

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 7. Data: 2004-09-29 12:49:07
    Od: "danielos" <d...@w...pl>

    Użytkownik "ROBBO 2" <r...@o...pl> napisał:
    > Proponuje wiec od 1 pazdziernika nowe obligacje 10 letnie na CPI+3,5% :+
    > procent skladany) (w 1 roku tylko 7,1%)
    > lub obligacje 4 letnie na tych samych zasadach z wyplata coroczna odsetek.

    można coś więcej o co chodzi?
    jakiś link?
    pozdr

  • 8. Data: 2004-09-29 12:59:49
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > można coś więcej o co chodzi?

    Obligacje 4 i 10 letnie sa oprocentowane inflacja+3,5% (za wyjatkiem 1 roku
    gdzie jest 7,0% i 7,1%).
    BTW stopy procentowane bez zmian

  • 9. Data: 2004-09-29 13:20:27
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "big B" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nasze 100 zł dzisiejsze będzie warte za rok 99 zł?
    >
    > Stąd ja uważam, że lokata bankowa poniżej 6 % nie ma sensu i lepiej kupić

    Przedtem mialem watpliwosci, ale teraz jestem pewien - twoje rozumowanie
    jest glupie.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2004-09-29 14:46:21
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz_PECHOWY_ROT>

    Użytkownik "big B" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dla mnie jest to nielogiczne. Inwestując czy oszczędzając odkładamy
    > bieżącą konsumpcję w celu konsumpcji w przyszłości.

    A jesli ta przyszla konsumpcja bedzie znacznie bardziej kosztowna niz
    biezace oszczednosci? To niby lepiej od razu dokonac owego zakupu i splacac
    odsetki znacznie przekraczajace kwoty "tracone" (czesciowo) z powodu
    inflacji? To dopiero byloby nielogiczne. Zatem jesli chodzi Ci tylko o
    browar i kielbase, to prosze bardzo, nie oszczedzaj, ale nie jest to jedyne
    sluszne, sensowne i wlasciwe podejscie do sprawy.

    Daniel

    --
    "Architekci to ograniczone istoty. Podczas projektowania obiecuja
    cos niezwyklego, a zawsze wychodzi im po prostu bank."