  • 1. Data: 2010-06-25 23:51:50
    Temat: Skrobanie tej, którą rozdziewiczałem wczoraj...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy zeskrobanie numerku trzycyfrowego znajdującego się na odwrocie karty
    kredytowej uchroni mnie przed nieupoważnionym płaceniem via net (czy
    telefon) tą kartą w moim imieniu przez osoby, które moim zdaniem nie
    powinny płacić tą kartą? Czy może ten numer jest jeszcze gdzieś zapisany?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-06-26 08:29:48
    Temat: Re: Skrobanie tej, którą rozdziewiczałem wczoraj...
    Od: Mithos <f...@a...pl>

> [...]
    > telefon) tą kartą w moim imieniu przez osoby, które moim zdaniem nie
    > powinny płacić tą kartą? Czy może ten numer jest jeszcze gdzieś zapisany?

    W wielu miejscach nie trzeba tego numeru podawać, żeby skutecznie
    zapłacić kartą.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2010-06-26 10:19:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mithos" i04dpt$22t$...@n...onet.pl

    > W wielu miejscach nie trzeba tego numeru podawać, żeby skutecznie zapłacić kartą.

    Wówczas trzeba podać PIN lub podpisać się.
    A może jednak są miejsca, gdzie można zpłacić
    i bez PINu, i bez podpisu, i bez tego numeru?

    Mnie jednak interesuje to, czy skrobanka miała sens?
    Czy ten numer nie jest jeszcze gdzieś uwidoczniony?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-06-26 10:44:02
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2010-06-26 12:19, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:

    > Wówczas trzeba podać PIN lub podpisać się.
    > A może jednak są miejsca, gdzie można zpłacić
    > i bez PINu, i bez podpisu, i bez tego numeru?

    Tak, to są te same miejsca, w których trzeba podać ten numer (hint z
    "przepalcowanym" CVV polcard autoryzował mi transakcję).

    > Czy ten numer nie jest jeszcze gdzieś uwidoczniony?

    AFAIK - nie.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 5. Data: 2010-06-26 11:04:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Nowakowski" i04lln$h5$...@n...dialog.net.pl

    > Tak, to są te same miejsca, w których trzeba podać ten numer (hint z
    "przepalcowanym" CVV polcard autoryzował mi transakcję).

    Tego nie pojmuję. :)

    > AFAIK - nie.

    Nie jest? -- Jest tylko tam?

    Więc skrobanka ma sens. Nie udaremnia w 100%,
    ale jednak daje jakąś ochronę przed wyciekaniem... ;)
    Może nie Always, ale jednak. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-06-27 20:36:56
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Nie jest? -- Jest tylko tam?

    Na karcie chyba nie. Ale gdzieś musi być (u wystawcy?), niekoniecznie
    w postaci jawnej. Z czymś porównywać muszą...

    >Więc skrobanka ma sens. Nie udaremnia w 100%,
    >ale jednak daje jakąś ochronę przed wyciekaniem... ;)

    Na grupie były już posty testujących weryfikację CVV2/CVC2. Stosunkowo
    często można było podać jakikolwiek i transakcja przechodziła.
    Chcesz to sprawdź.

    Arek

  • 7. Data: 2010-06-27 21:51:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" i08ci2$q5s$...@n...onet.pl

    > Na grupie były już posty testujących weryfikację CVV2/CVC2.
    > Stosunkowo często można było podać jakikolwiek i transakcja
    > przechodziła. Chcesz to sprawdź.

    Ale zeskrobanie jednak daje jakąś ochronę?
    Nie jest tak, że można ten numer odtworzyć za pomocą kombinacji numeru
    karty na przykład? :) Nie chodzi mi o zabezpieczenie pewne na 100%,
    ale o to, czy taka skrobanka ma jakikolwiek sens.

    Na przykład sensu nie ma skrobanie daty urodzin przy podawaniu
    obok niej numeru pesel. :) Nie ma też sensu zapisywanie przeze
    mnie numeru rejestracyjnego kradzionego mi właśnie samochodu. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-06-28 06:47:05
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> dared to
    write:

> [...]
    > obok niej numeru pesel. :) Nie ma też sensu zapisywanie przeze
    > mnie numeru rejestracyjnego kradzionego mi właśnie samochodu. ;)

    CVC2/CVV2 jest nie do odtworzenia przez osoby postronne i w żaden sposób nie jest
    matematycznie powiązany z innymi danymi na karcie czy w systemie bankowym. Jest to, z
    grubsza biorąc, trzycyfrowa liczba losowa.

    k.

  • 9. Data: 2010-06-28 10:24:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i08he3$mai$...@i...gazeta.pl...

    > Ale zeskrobanie jednak daje jakąś ochronę?

    Daje.

    > Nie jest tak, że można ten numer odtworzyć za pomocą kombinacji numeru
    > karty na przykład? :)

    Nie jest.

  • 10. Data: 2010-06-28 13:04:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>