  • 31. Data: 2009-09-23 21:10:17
    Temat: Re: Skimming reklamacja .
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Seba wrote:

    > a co to za zabezpieczenie jak pociągną dane z bazy acquirera albo jakis
    > pracownik wyniesie dysk z zapisem ścieżek ?

    przeczytales punkt 1 ?

  • 32. Data: 2009-09-23 21:24:20
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 15:10:00 -0500, witek napisał(a):

    > tak.
    > 1.korzystać z kart kredytowych, a nie debetowych.
    > 2.nie krzystać z bankomatów.

    A jak potrzebuję gotówki, to dać bankowi zarobić na prowizji za wypłatę
    z bankomatu ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 33. Data: 2009-09-23 22:19:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > A jak potrzebuję gotówki, to dać bankowi zarobić na prowizji za wypłatę
    > z bankomatu ;)

    A kasę to tylko w bankomacie da się wypłacić?
    A jak potrzebujesz gotówki i jej właśnie nie masz, to znaczy, że jej nie
    masz. koniec kropka.

  • 34. Data: 2009-09-24 22:37:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 23 Sep 2009 17:19:04 -0500, witek napisał(a):

    > A kasę to tylko w bankomacie da się wypłacić?
    > A jak potrzebujesz gotówki i jej właśnie nie masz, to znaczy, że jej nie
    > masz. koniec kropka.

    To w jaki inny sposób mogę podjąć kasę z kk nie płacąc bankowi
    dodatkowej prowizji?
    Po prostu nie da się! Czyli karta kredytowa nie jest żadnym rozwiązaniem
    dyskutowanego problemu!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 35. Data: 2009-09-25 01:44:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > To w jaki inny sposób mogę podjąć kasę z kk nie płacąc bankowi
    > dodatkowej prowizji?
    > Po prostu nie da się! Czyli karta kredytowa nie jest żadnym rozwiązaniem
    > dyskutowanego problemu!

    Umiesz czytać?
    To przeczytaj jeszcze raz i pomyśl.

  • 36. Data: 2009-09-25 18:06:05
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> napisał(a):

    > Użytkownik "Seba" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A jak spadnie meteor?

    widzisz, drogi marcinie, skimmer na bankomacie to jest mały pikus w
    porównaniu z wyciągnięciem kilkuset tysięcy czy paru milionów zapisow danych
    kart z baz akłajerów/merchantow (jak jest kiepskie kodowanie to i piny
    uswiadczysz w takim zbiorze). A takie wypadki się zdażały (choćby tj/tkmaxx)
    i będą zdarzać (obecnie gdzies tam podobno na południowym zachodzie europy
    ktoras baza okazala sie nie dosc szczelna). No ale skoro wiesz lepiej to
    powiedz ze to niemozliwe

  • 37. Data: 2009-09-25 18:07:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 20:44:01 -0500, witek napisał(a):

    > Umiesz czytać?
    > To przeczytaj jeszcze raz i pomyśl.

    Chyba nie tylko mnie interesuje rozwiązanie, o którym piszesz.
    Oczekuję, że Ty, jako człowiek żyjący z wydawania kart kredytowych,
    wyjaśnisz nam, jak przy pomocy karty kredytowej rozwiązać problem
    postawiony przez Michała.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 38. Data: 2009-09-25 19:13:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

> [...]
    > Oczekuję, że Ty, jako człowiek żyjący z wydawania kart kredytowych,
    > wyjaśnisz nam, jak przy pomocy karty kredytowej rozwiązać problem

    Napisałem, żeby nie używać na co dzien kart debetowych tylko kredytowe,
    bo w razie fraudu bank traci swoją kase a nie ty swoją na koncie.
    I napisałem, żeby nie używać bankomatów. przygodny bankomat to prawie
    jak przygotna prostytutka. Ryzyko podobne.
    W jaki sposób sobie zorganizujesz wypłatę gotówki to oddzielna sprawa.
    Ja ty wydedukowałeś wypłatę gotówki za pomocą karty kredytowje to nie wiem.

  • 39. Data: 2009-09-25 22:49:22
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 14:13:30 -0500, witek napisał(a):

    > Napisałem, żeby nie używać na co dzien kart debetowych tylko kredytowe,
    > bo w razie fraudu bank traci swoją kase a nie ty swoją na koncie.

    Z lektury grupy wynika, że zazwyczaj bank nie ma zamiaru tracić tej
    kasy, więc normalnie fraudem obciąża konto klienta i domaga się od niego
    spłaty debetu wraz z odsetkami.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 40. Data: 2009-09-25 23:06:30
    Od: Michal <m...@n...org>

    witek pisze:

    > Napisałem, żeby nie używać na co dzien kart debetowych tylko kredytowe,

    Lub odpowiednio te debetowe limitować.

    > bo w razie fraudu bank traci swoją kase a nie ty swoją na koncie.

    Fraud na kredytówce przy użyciu zczytanego paska + PINu jest trudniejszy
    niż w bankomacie, gdzie wszystko oszust ma jak na tacy a śladów po nim
    nie zostaje (w przeciwieństwie do prób skanowania w POSach).

    Poza tym mądra kredytówka pyta o PIN tylko w przypadku transakcji z
    użyciem chipa a do paska prosi o podpis (tak robi np KK Citibanku).

    Drugorzędną sprawą wydaje się tutaj to kto czyją kasę traci (no poza
    tym, że w skrajnym przypadku trzymania całego dorobku życia na jednym
    RORze zostajemy bez kasy).

    > I napisałem, żeby nie używać bankomatów. przygodny bankomat to prawie
    > jak przygotna prostytutka. Ryzyko podobne.

    Gruba przesada. Bankomat ma w założeniu _bezpiecznie_ zapewniać dostęp
    do gotówki i ich gęsta sieć jest nam na rękę- chociażby po to, żeby
    uniknąć _znacznie_ bardziej prawdopodobnego "fraudu", czyli
    kradzieży/rozboju większej ilości gotówki. Korzystając z bankomatów
    często możesz nosić przy sobie symboliczne kwoty.

    Jasne, że dobrze mieć swoje "zaufane" bankomaty i korzystać w miarę
    możliwości z tych samych... w miarę możliwości, właśnie.
    Dlatego mądrzejszym rozwiązaniem są IMO limity na kartach (niestety mało
    który bank oferuje wystarczające możliwości konfiguracji limitów-
    wyjątkiem jest BRE) lub najlepiej całkiem osobny ROR do którego
    podpinamy kartę.

    > W jaki sposób sobie zorganizujesz wypłatę gotówki to oddzielna sprawa.
    > Ja ty wydedukowałeś wypłatę gotówki za pomocą karty kredytowje to nie wiem.

    Przy dobrodziejstwie które oferuje bankomat i jednak stosunkowo
    niewielkiej szansie na fraud, nie wyobrażam sobie latania do oddziału po
    drobne, no ale skoro ktoś lubi...

    A tak swoją drogą to standard EMV idzie jak burza w POSach- STRASZNIE
    irytuje mnie to, że w bankomatach póki co nie. Idealne rozwiązanie
    zakładałoby unowocześnienie zdecydowanej większości maszyn do standardu
    EMV + klauzule w umowie dot. korzystania z bankomatów bez technologii
    chipowej. Możnaby to na kilka sposobów, sensownie rozwiązać, dając np
    klientom możliwość blokady gotówkowych transakcji paskiem, potwierdzanie
    ich w jakiś przystępny sposób (np SMSem zwrotnym, telefonem).

    W ogóle temat byłby dużo lżejszy gdyby w USA zechciano dołączyć do
    standardu chipowego, ale tam policzyli, że upgrade systemu będize
    wielokrotnie droższy niż obsługa wszystkich fraudów paskowych razem wzięta.

    --
    Michał