  • 11. Data: 2005-04-07 20:17:57
    Temat: Re: Skąd US wie gdzie mam konto?
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    PshemeK <p...@o...pl> wrote:

    > Trąbka

    ...i lewarek ;>>

    --
    My touch is inhumane
    Nocturnal beast inside
    Is void of light
    And empty shall remain

  • 12. Data: 2005-04-07 20:47:50
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:d33s7i$jfn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >W jaki sposób urząd skarbowy lub urząd kontroli skarbowej może się
    > dowiedzieć czy mam i w jakim banku konto ?
    >
    > Marek

    Wszystkie banki wysylaja co miesiac raport do Glownego Inspektora
    Finansowego (GIF) na temat otwieranych i zamykanych rachunkow bankowych. GIF
    jest organem Ministerstwa Finansow, czyli maja wspolnego szefa z US.

    W taki sposob nic sie nie ukryje.

    Raporty sa OBOWIAZKOWE.

    Pozdrawiam
    parrot

  • 13. Data: 2005-04-07 21:00:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 07 Apr 2005 22:17:27 +0200, Varg <v...@p...megapolis_invert>
    wrote:

    >Nic nie sądzę... Po prostu pytam się czy urząd skarbowy jest ponad
    >prawem.

    nie jest, bo to prawo to przecież inicjatywa kolegów szefa tego urzędu
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2005-04-07 21:16:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    parrot wrote:

    > Wszystkie banki wysylaja co miesiac raport do Glownego Inspektora
    > Finansowego (GIF) na temat otwieranych i zamykanych rachunkow bankowych. GIF
    > jest organem Ministerstwa Finansow, czyli maja wspolnego szefa z US.

    I niby tam jest listy wszystkich otwieranych rachunków bankowych, ze
    szczegółowymi danymi
    Raczej wątpie.

  • 15. Data: 2005-04-07 21:27:20
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    > I niby tam jest listy wszystkich otwieranych rachunków bankowych, ze
    > szczegółowymi danymi
    > Raczej wątpie.

    Jest. Takie sa przepisy. Sama bylam zdziwona. Za nieprzeslanie raportu groza
    bankom powazne kawry, wiec to robia. Do polowy ubieglego roku GIF nie mial
    software'u do tego, zeby to sprawdzac na biezaco. Z tego, co wiem teraz juz
    maja jakies narzedzie. Nie wiem na ile dokladnie "czesza" te dane, ale
    faktem jest, ze je maja. Jesli rozpocznie sie postepowanie karno-skarbowe
    moga spokojnie siegnac do tych danych.

    Dane sa szczegolowe, gdyz maja (jako dodatkowe uzupelnienie do raportow nt.
    "Transakcji podejrzanych", ktore banki maja obowiazek wysylac do GIF na
    biezaco) sluzyc zwalczaniu zajwiska "prania brudnych pieniedzy".

    Pozdrawiam
    parrot

  • 16. Data: 2005-04-07 21:45:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    parrot napisał(a):

    > Jest. Takie sa przepisy.

    Znasz podstawe prawną tej permanentnej inwigilacji?

    M.

  • 17. Data: 2005-04-07 21:46:48
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Thu, 7 Apr 2005 22:47:50 +0200, parrot <p...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > GIF
    > jest organem Ministerstwa Finansow, czyli maja wspolnego szefa z US.

    Jesteś na polskiej grupie dyskusyjnej, więc nie zdziw się pytaniem:
    którego dnia miesiąca? :)
    Przykład z nielegalno-legalnymi machinacjami wykonywanymi miedzy jednym a
    drugim raportem zamknięcia dnia mieliśmy niedawno na przesłuchaniach
    komisji ds. PZU :)

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 18. Data: 2005-04-07 21:57:19
    Od: "<buraxta>" <b...@g...com>

    parrot wrote:
    > Wszystkie banki wysylaja co miesiac raport do Glownego Inspektora
    > Finansowego (GIF) na temat otwieranych i zamykanych rachunkow bankowych. GIF
    > jest organem Ministerstwa Finansow, czyli maja wspolnego szefa z US.

    GIIF tak gwoli ścisłości :) Generalny Inspektor Informacji Finansowej.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 19. Data: 2005-04-07 22:59:05
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 7 Apr 2005 21:32:37 +0200, Bogdan B. naskrobał(a):

    > IMHO zależy od zapytania. Art. 105 prawa bankowego reguluje komu bank ujawni
    > tajemnicę bankową.
    > To jest baaardzo długi artykuł.

    i jasny - bank nie odpowie na żadne pismo czy zapytanie US.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 20. Data: 2005-04-08 00:10:04
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

> [...]
    > "Transakcji podejrzanych", ktore banki maja obowiazek wysylac do GIF na
    > biezaco) sluzyc zwalczaniu zajwiska "prania brudnych pieniedzy".

    Jak by tak bylo to 80% polakow mialo by na karku sprawy zwiazane z nie
    ujawnionymi dochodami:)

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344