  • 21. Data: 2011-09-18 08:00:26
    Temat: Re: Siła waluty a eksport
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-09-17_21:05

    > robisz błąd logiczny. Z A -> B nie wynika prawdziwość ~A -> ~B

    Wybacz, ale ten zarzut w Twoich ustach - po tym jak parę razy
    pokazałem, gdzie popełniasz błędy logiczne, brzmi zabawnie.
    Nawiasem mówiąc, akurat nie popełniłem takiego błędu, a jeśli Ci
    się tak wydawało, to trzeba było to pokazać. Generalnie, problem z
    prowadzeniem dyskusji z Tobą polega na tym, że nie raczysz
    wykazywać tego, co przedstawiasz jako udowodnione, ba nawet nie
    posługujesz się adekwatnymi przykładami. To dla mnie bardzo
    kłopotliwe, bo albo musiałbym *za każdym razem* na Twoje jedno
    zdanie wypisywać dziesięć, dokonując najpierw rozbioru tego, co
    napisałeś, a następnie jeszcze prezentując *i udowadniając* moje
    stanowisko, albo musiałbym zacząć pisać jak Ty - skrót myslowy na
    skrócie myślowym.

    > ale (z dokładnością do dóbr naturalnych) gospodarka = biznes.

    Kolejne uproszczenie - akurat w tym przypadku działa jak
    podzielenie obu stron równania przez zmienną, które może przyjąć
    wartość zero.

    > Przecież to właśnie przedsiębiorcy produkują dobra i usługi,
    > nikt więcej.

    "nikt więcej" ? Nieuprawniona teza (mniej delikatnie mówiąc:
    kompletna bzdura). Jednym z grzechów aktualnie ćwiczonej w
    praktyce ekonomii jest to, iż znaczną część GNP "produkuje"
    bankowość inwestycyjna, która - jak ogólnie wszyscy wiedzą, ale
    nie mogą, albo nie chcą przyznać - w istocie nie produkuje
    dokładnie nic, oprócz zawirowań i niestabilności w gospodarce
    pieniądzem, ale oczywiście jest wliczana do gospodarki.
    A, byłbym zapomniał: produkuje jeszcze wielkie fortuny
    *pojedynczych* osób - z pieniędzy wyrwanych społeczeństwom (i to
    nie społeczeństwom rozumianym "socjalnie" czy "politycznie").

    > 1. Do tego czasu biznes może upaść 2. Ja nie pomijałbym tego
    > ostatniego przypadku na początku XXI wieku

    I jedno i drugie powyższe stwierdzenie - choć prawdziwe - ma się
    nijak do tego, o czym była mowa.

    > zgadzam się. To właśnie miałem na myśli pisząc "o
    > przedsiębiorcy ogólnie. Każdym".

    To po co "kontrprzykłady" ?

    > Ja raczej stwierdziłbym, że "nienormalna" gospodarka nie może
    > istnieć. Czego właśnie dowodzi sytuacja np. Grecji (czy wręcz
    > całej UE) czy USA, co do których takie np. Chiny "bezczelnie"
    > nawołują do umożliwienia im inwestowania (aka wykupienia
    > majątku dłużników za ich dług).

    Znowu: Przykład - owszem - prawdziwe, ale ja nie widzę ich związku
    z naszą dyskusją. Co to ma niby pokazywać? Np. sytuacja Grecji
    jest przykładem rezultatów *funkcjonowania* (=istnienia)
    gospodarki, tyle że źle prowadzonej - od strony i rządów, i
    przedsiębiorców, i społeczeństwa. Sądzisz, że to nie może działać,
    mimo, że chore od pięćdziesięciu lat ? Przecież działało tyle
    czasu - gdyby nie kryzys dalej mogłoby działać jeszcze jakiś czas!
    Mam dać inne przykłady ? ZSRR ?
    *Każdy system*, odpowiednio sterowany, jest w stanie upadać (od
    stanu quasi-stabilnego) *prawie dowolnie powoli*, jeśli tylko
    warunki zewnętrzne gwałtownie się nie zmienią.

    [NB. przypadek Chin jest na tyle nietypowy, że w ogóle nie można
    go rozważać w kontekście porównań normalnej gospodarki i "Twojej
    normalnej gospodarki".]

    oszczedzania-oraz-dobr-kapitalowych/

    > Że śmiem uzasadniać swoje twierdzenia artykułami niewątpliwego
    > autorytetu?

    Przytoczenie to jeszcze nie uzasadnienie - wypadało powiedzieć, co
    niby uzasadnia Twoje stanowisko, i z czego to wynika. Ale
    zakładając, że domyśliłem się Twoich intencji właściwie, dalej mam
    co najmniej wątpliwości, czy upatrywanie w tym artykule
    uzasadnienia Twojego stanowiska jest zasadne: akumulacja kapitału
    w biznesie to nie to samo, co oszczędzanie.

    Wybacz, ale niestety nie mam już dość cierpliwości, aby godzić się
    na pozostawianie przez Ciebie niepodważonych moich argumentów na
    boku (albo gorzej - całkowite ignorowanie ich) i analizowanie
    Twoich kolejnych wysuwanych tez, czy przykładów. Taka dyskusja
    niewiele daje, ani w sensie rozstrzygnięć, ani precyzowania
    stanowisk, ani w sensie intelektualnej rozrywki.

    Zaś co do artykułu jeszcze: niezależnie od autorytetu
    przypisywanego autorowi (nie uważam się za uprawnionego do oceny
    tego, a w podręcznikach historii - ekonomii również - jest na
    pęczki autorytetów deczko zwietrzałych), to nie jest *artykuł
    naukowy*, przynajmniej z dzisiejszego punktu widzenia. Obaj o tym
    wiemy. Inne względy pomijam, bo pomylenie manifestu z artykułem
    naukowym mnie z tego obowiązku zwalnia :)

    EOT

    witrak()

  • 22. Data: 2011-09-19 07:43:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 18 Sep 2011 10:00:26 +0200, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Wybacz, ale ten zarzut w Twoich ustach - po tym jak parę razy
    >pokazałem, gdzie popełniasz błędy logiczne, brzmi zabawnie.

    nieważna racja, ważne kto mówi?

    >Nawiasem mówiąc, akurat nie popełniłem takiego błędu, a jeśli Ci
    >się tak wydawało, to trzeba było to pokazać. Generalnie, problem z

    właśnie pokazałem.
    Stwierdziłeś, że z ~A (~ stabilna waluta) wynika, że ~B (kiepska
    gospodarka)jako zaprzeczenie "mojego": A (stabilna waluta) prowadzi do
    B (silnej gospodarki)

    >prowadzeniem dyskusji z Tobą polega na tym, że nie raczysz
    >wykazywać tego, co przedstawiasz jako udowodnione, ba nawet nie
    >posługujesz się adekwatnymi przykładami. To dla mnie bardzo

    Podałem link do artykułu, który wykresami, obliczeniami na przykładzie
    wielu lat historii trzech krajów to uzasadnia.
    http://mises.pl/blog/2011/09/14/machaj-silny-frank-i
    -silna-gospodarka/
    Możesz się z tym nie zgadzać, ale jeśli twierdzisz, że nie podaję
    argumentów na obronę swoich tez, to raczej źle świadczy nie o mnie.

    >Kolejne uproszczenie - akurat w tym przypadku działa jak
    >podzielenie obu stron równania przez zmienną, które może przyjąć
    >wartość zero.

    więc napisz, co Ty uważasz za "gospodarkę". Nie prościej będzie nam
    dyskutować niż poprzez jakieś dzwne paralele pseudomatematyczne?
    Być może Ty rozumiesz to pojęcie inaczej i stąd różnica zdań?

    >"nikt więcej" ? Nieuprawniona teza (mniej delikatnie mówiąc:
    >kompletna bzdura). Jednym z grzechów aktualnie ćwiczonej w

    a kto jeszcze produkuje dobra i usługi?
    Komisja Europejska, FED, prezydenci państw, ministrowie, kuratorzy
    oświaty i wychowania, ONZ?
    Jeśli to "kompletna bzdura", to obal ją podając przykłady innych niż
    przedsiębiorcy producentów dóbr i usług.

> [...]
    >dokładnie nic, oprócz zawirowań i niestabilności w gospodarce
    >pieniądzem, ale oczywiście jest wliczana do gospodarki.

    ale przecież GNP (aka PKB) to nie (tylko) "dobra i usługi". Nie
    sprzeczasz się ze mną zaprzeczając twierdzeniom, których nie
    postawiłem.

    >A, byłbym zapomniał: produkuje jeszcze wielkie fortuny
    >*pojedynczych* osób - z pieniędzy wyrwanych społeczeństwom (i to
    >nie społeczeństwom rozumianym "socjalnie" czy "politycznie").

    Że niby to taka zawoalowana sugestia, że ja podzielam taki punkt
    widzenia? Czy może Ty jesteś zwolennikiem teorii walki klas, bo już
    się pogubiłem...

    >I jedno i drugie powyższe stwierdzenie - choć prawdziwe - ma się
    >nijak do tego, o czym była mowa.

    no, przynajmniej im nie zaprzeczasz :-)

> [...]
    >mimo, że chore od pięćdziesięciu lat ? Przecież działało tyle
    >czasu - gdyby nie kryzys dalej mogłoby działać jeszcze jakiś czas!

    ile lat wytrwało ZSRR? 70? Ile lat wytwała w socjalu Grecja? Ile lat
    od odejścia od standardu złota wytrwają USA?
    To jest właśnie "nienormalna" gospodarka. To, że trwają po
    kilkadziesiąt lat nie oznacza, że to może trwać wiecznie.
    Dla ustalenia uwagi: przez "nie może istnieć" nie miałem na myśli, że
    nie może istnieć ani przez moment, a raczej to, że nie może trwać
    stabilnie. Taka gospodarka musi upaść i to się właśnie dzieje na
    naszych oczach.

    >*Każdy system*, odpowiednio sterowany, jest w stanie upadać (od
    >stanu quasi-stabilnego) *prawie dowolnie powoli*, jeśli tylko
    >warunki zewnętrzne gwałtownie się nie zmienią.

    ekonomiczny też? Więc dlaczego ZSRR nie upadały np. 1000 lat albo
    Grecja 300 lat? Jaki widzisz sposób, by Grecja upadała np. jeszcze 100
    lat, a nie np. w ciągu najbliższego roku?

    >[NB. przypadek Chin jest na tyle nietypowy, że w ogóle nie można
    >go rozważać w kontekście porównań normalnej gospodarki i "Twojej
    >normalnej gospodarki".]

    tak, trochę dziwną mają tę "reglamentowaną" wolność gospodarczą.
    Ale czy np. Singapur już można porównywać? Albo Koreę Południową?

    oszczedzania-oraz-dobr-kapitalowych/

    >Przytoczenie to jeszcze nie uzasadnienie - wypadało powiedzieć, co
    >niby uzasadnia Twoje stanowisko, i z czego to wynika. Ale

    a przeczytałeś i zrozumiałeś ten artykuł?
    Ale OK, napiszę jaśniej: z oszczędności (rezygnacji z konsumpcji
    teraz, by zainwestowac i więcej osiągnąć za jakiś czas) wynika
    dobrobyt całego społeczeństwa (nie tylko kapitalistów). Zakłócenie
    tego procesu (np. poprzez utrudnianie oszczędzania) prowadzi do
    zmniejszenia dobrobytu.
    Poza tym: jesteśmy w grupie dyskusyjnej, a nie prowadzimy naukowej
    rozprawy, więc podanie nawet luźno powiązanych artykułów (a ten nie
    jest powiązany "luźno"!) nie jest IMHO niczym zdrożnym.

    >akumulacja kapitału w biznesie to nie to samo, co oszczędzanie.

    a czym różni się "akumulacja kapitału" od "oszczędzania"?

    >Wybacz, ale niestety nie mam już dość cierpliwości, aby godzić się

    tak mi przykro...

> [...]
    >pęczki autorytetów deczko zwietrzałych), to nie jest *artykuł
    >naukowy*, przynajmniej z dzisiejszego punktu widzenia. Obaj o tym

    oto przykład Twojej argumentacji: "nie wiem, kto to jest von Mises,
    ale kiepskich ekonomistów jest "na pęczki", więc ten pewnie też jest
    taki".

    >EOT

    HOWGH :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2011-09-19 13:00:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    wrote:

    >[NB. przypadek Chin jest na tyle nietypowy, że w ogóle nie można
    >go rozważać w kontekście porównań normalnej gospodarki i "Twojej
    >normalnej gospodarki".]

    Pewnie Indie też odpadają z porównań?
    http://nczas.home.pl/wazne/indie-gospodarczy-tygrys-
    dzieki-reformom-wolnorynkowym/
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2011-09-19 14:13:37
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-09-19_9:43

    > nieważna racja, ważne kto mówi?

    > właśnie pokazałem. Stwierdziłeś, że z ~A (~ stabilna waluta)
    > wynika, że ~B (kiepska gospodarka)jako zaprzeczenie "mojego": A
    > (stabilna waluta) prowadzi do B (silnej gospodarki)

    Nie, nie pokazałeś. Trzeba było nie ciąć cytatu, przekształcić
    moje zdanie (tak, jak ja to zrobiłem wcześniej), a nie pisać
    swojej własnej wersji, i nie opuszczać żadnego elementu mojego
    stwierdzenia. Inaczej jest to manipulacja.

> [...]
    >
    >Możesz się z tym nie zgadzać, ale jeśli twierdzisz, że nie podaję
    > argumentów na obronę swoich tez, to raczej źle świadczy nie o

    Oprócz tego, że argument musi odnosić się do meritum różnicy zdań
    i musi to być jasno widoczne, trzeba jeszcze, żeby został uznany
    przez drugą stronę. Ja ujawniłem, dlaczego artykuł nie jest dla
    mnie argumentem przekonującym.

    Poza tym, jeżeli posługujesz się analogią, która jest tylko dla
    Ciebie widoczna, to musisz się liczyć z tym, że - w najlepszym
    razie - nie będzie to uznane za argument. Jeżeli pomimo odrzucenia
    argumentacji jako nieodpowiedniej, nie objaśniasz, dlaczego jednak
    uważasz ją za adekwatną, tylko powiadasz "a nieprawda, bo jest tak
    jak mówię", to nie wzmacniasz swojej pozycji.

    > więc napisz, co Ty uważasz za "gospodarkę". Nie prościej będzie
    > nam dyskutować niż poprzez jakieś dzwne paralele
    > pseudomatematyczne?

    No to inaczej: stwierdzenie "gospodarka = biznes" jest słuszne pod
    pewnymi warunkami. Jeśli te warunki nie są spełnione a takie
    stwierdzenie wykorzystujemy w wywodzie, to na końcu dostajemy
    bzdurę, podobnie, jak dostajemy bzdurę, gdy strony równania
    podzielimy przez wyrażenie, mogące przyjmować wartość zero i nie
    wprowadzimy dodatkowego warunku, że owo wyrażenie jednak jest od
    zera różne.
    Teraz już chyba nie jest niezrozumiałe ? ;-)

> [...]
    > wychowania, ONZ? Jeśli to "kompletna bzdura", to obal ją
    > podając przykłady innych niż przedsiębiorcy producentów dóbr i

    Czy produkty finansowe uważasz za "dobra lub usługi"? No to masz
    odpowiedź: banki inwestycyjne. I ja to napisałem parę linijek
    dalej - nie zauważyłeś ??? Jeśli chcesz coś sprowadzić do absurdu,
    to uważaj, bo jeśli nie masz racji to dajesz plamę...

    > ale przecież GNP (aka PKB) to nie (tylko) "dobra i usługi".

    No nie całkiem: PKB to GDP, a nie GNP.

> [...]
    >
    > Że niby to taka zawoalowana sugestia, że ja podzielam taki
    > punkt widzenia? Czy może Ty jesteś zwolennikiem teorii walki

    Nie. I nic się nie pogubiłeś... Uważam bankowość inwestycyjną w
    obecnej postaci za główne zło, praprzyczynę problemów z
    globalizacją gospodarki i źródło niestabilności systemu
    kapitalistycznego od ostatniej dekady XX wieku. Globalizacja jako
    taka nie byłaby (nie jest) szkodliwa (oprócz tego, że jest
    nieunikniona), dopóki globalny system gospodarczy nie zawiera
    składników powodujących strukturalną niestabilność. Tak długo, jak
    rozważamy produkcję dóbr materialnych i usługi, system jest
    stabilny, bo do działalności biznesowej potrzebne są zasoby
    realne, które nie dają się stworzyć z niczego ani w zerowym czasie
    (nawet odkrywane zasoby naturalne są znajdowane stopniowo).

    Te ograniczenia nie dotyczą produktów, którymi operuje "bankowość
    inwestycyjna" (ja wolałbym raczej "bankowość kreatywna" :-) ).
    W konsekwencji - bardzo upraszczając - w skrajnym przypadku można
    byłoby bankowość inwestycyjną zastąpić globalnym kasynem, zaś
    podmioty gospodarcze byłyby graczami w ruletkę. Parametry
    ekonomiczne realnej gospodarki pełniłyby wtedy rolę czynników
    zakłócających obracanie się koła ruletki, wyrzucanie w ruch kulki
    przez krupiera i jej trajektorię. Reszty nie muszę już chyba
    tłumaczyć - nawet nieuczciwe praktyki kasyn i krupierów dają się
    odnaleźć w tym obrazie sytuacji :-)

    > no, przynajmniej im nie zaprzeczasz :-)

    ... w nieskończoność. Rzeczywiście. Ale może istnieć relatywnie
    baaardzo długo.

> [...]
    > właśnie "nienormalna" gospodarka. To, że trwają po
    > kilkadziesiąt lat nie oznacza, że to może trwać wiecznie. Dla

    To są Twoje twierdzenia. Ja się z nimi mogę nie zgodzić, więc nie
    używaj tego jako argumentów z góry udowodnionych, lepiej najpierw
    spróbuj to wykazać, albo choćby uprawdopodobnić.

> [...]
    > że nie może istnieć ani przez moment, a raczej to, że nie może
    > trwać stabilnie. Taka gospodarka musi upaść i to się właśnie

    Nie wiem, co masz na myśli, gdy piszesz, tak jak piszesz, mogę
    tylko się domyślać, a jak się źle domyślam to miej pretensje do
    siebie.

    > ekonomiczny też? Więc dlaczego ZSRR nie upadały np. 1000 lat
    > albo Grecja 300 lat? Jaki widzisz sposób, by Grecja upadała np.
    > jeszcze 100 lat, a nie np. w ciągu najbliższego roku?

    Tak, ekonomiczny też. Podawane przez Ciebie okresy to czysta
    demagogia. Ile razy w tym czasie zmienił się ustrój społeczny w
    państwach Europy? Jak poważnie polemizować z Tobą przy takiej
    pseudoargumentacji ?

    NB. wyraźnie piszę "jeśli tylko warunki zewnętrzne gwałtownie się
    nie zmienią". 70 lat trwania ZSRR do jego upadku to połowa czasu
    jaki trwał kapitalizm w rozwiniętej postaci. Uważasz, że to za
    krótko ?

    > tak, trochę dziwną mają tę "reglamentowaną" wolność
    > gospodarczą. Ale czy np. Singapur już można porównywać? Albo
    > Koreę Południową?

    Trzeba było podać dobre przykłady od razu...

> [...]
    > całego społeczeństwa (nie tylko kapitalistów). Zakłócenie tego
    > procesu (np. poprzez utrudnianie oszczędzania) prowadzi do

    Przypominam, że główna różnica zdań polegała na istnieniu związku
    przyczynowo-skutkowego (wg Ciebie) i dodatniej korelacji, ale bez
    bezpośredniego związku przyczynowo-skutkowego (wg mnie) pomiędzy
    dobrą stabilnością waluty i dobrym stanem gospodarki.

    Nie widzę, co Twoje powyższe podsumowanie wnosi do rozstrzygnięcia
    sporu. Jeśli Ty widzisz, szkoda, że nie napisałeś.

    > Poza tym: jesteśmy w grupie
    > dyskusyjnej, a nie prowadzimy naukowej rozprawy, więc podanie
    > nawet luźno powiązanych artykułów (a ten nie jest powiązany
    > "luźno"!) nie jest IMHO niczym zdrożnym.

    Jeżeli z kimś dyskutuję, to staram się wyrażać się precyzyjnie,
    argumentować zgodnie z zasadami dyskursu i powoływać się na
    konkretne stwierdzenia, bo tego wymaga szacunek dla przeciwnika.
    Powoływanie się na encyklopedię bez wskazania, co w niej wskazuje
    na słuszność lub niesłuszność określonej racji, nie jest dobrym
    sposobem odwoływania się do autorytetów. A właśnie w takim stylu
    odwołałeś się do tego artykułu i co gorsza mnie zarzucasz
    niezrozumienie tego, co *Ty* z niego *chciałeś* zastosować jako
    argument. Nie jestem jasnowidzem...

    > a czym różni się "akumulacja kapitału" od "oszczędzania"?

    Chcesz powiedzieć, że to tożsame pojęcia ? Nie kompromituj się :)

    > tak mi przykro...

    > oto przykład Twojej argumentacji: "nie wiem, kto to jest von
    > Mises, ale kiepskich ekonomistów jest "na pęczki", więc ten
    > pewnie też jest taki".

    Jesteś pewien, że zrozumiałeś co napisałem powyżej? Ile trzeba
    złej woli, aby tak to zinterpretować ?

    Mojej argumentacji najwyraźniej nie "łapiesz" i to nie tylko w tym
    miejscu, ale to już nie moja wina. Być może powszechność takiego
    stanu rzeczy to rezultat kiepskiego stanu szkolnictwa, które nie
    uczy czytania ze zrozumieniem - niektórym tak już zostaje na całe
    życie :)

    Bez urazy, ale musisz popracować nad precyzją sformułowań, oduczyć
    się stawiania zarzutów bez podawania *konkretnego i szczegółowego*
    uzasadnienia (*nawet* jeśli to p.b.b., bo tu nie onet) oraz unikać
    redukcji merytorycznej dyskusji do personalnych, ambicjonalnych
    rozgrywek.
    To jest mój wniosek na podstawie wielu wątków, których byłeś
    uczestnikiem, jak też naszej bezpośredniej wymiany zdań. Sądziłem
    dotąd, że styl Twoich utarczek był skutkiem prowokujących zachowań
    Twoich adwersarzy i dlatego zaryzykowałem tę polemikę, ale teraz
    stwierdzam, że się myliłem.

    EOT

    witrak()

  • 25. Data: 2011-09-20 06:53:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 19 Sep 2011 16:13:37 +0200, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

> [...]
    >i musi to być jasno widoczne, trzeba jeszcze, żeby został uznany
    >przez drugą stronę. Ja ujawniłem, dlaczego artykuł nie jest dla

    dla mnie wcale nie musi cokolwiek być przez Ciebie uznane. Chcesz -
    korzystaj, nie chcesz - Twoja sprawa.

> [...]
    >wprowadzimy dodatkowego warunku, że owo wyrażenie jednak jest od
    >zera różne.
    >Teraz już chyba nie jest niezrozumiałe ? ;-)

    napisz po prostu: co to jest gospodarka według Ciebie.

    >Czy produkty finansowe uważasz za "dobra lub usługi"? No to masz

    w obecnym kształcie, w systemie pieniądza fiducjarnego emitowanego bez
    hamulców: nie.
    Teraz to jest coś pomiędzy ruletką a grą w trzy karty :-)

    >Nie. I nic się nie pogubiłeś... Uważam bankowość inwestycyjną w
    >obecnej postaci za główne zło, praprzyczynę problemów z
    >globalizacją gospodarki i źródło niestabilności systemu

    dotąd się zgadzamy...

    >kapitalistycznego od ostatniej dekady XX wieku. Globalizacja jako

    ... ale tu już nie. "Rynki finansowe" są wspierane i chronione, a
    czasem i tworzone przez państwa. To już nie jest kapitalizm.
    Mógłbym się zgodzić, gdyby państwo ich nie ratowało przed upadkiem, bo
    właśnie bankructwo nieefektywnych przedsięwzięć to istota kapitalizmu.

> [...]
    >realne, które nie dają się stworzyć z niczego ani w zerowym czasie
    >(nawet odkrywane zasoby naturalne są znajdowane stopniowo).

    tak jest!

> [...]
    >przez krupiera i jej trajektorię. Reszty nie muszę już chyba
    >tłumaczyć - nawet nieuczciwe praktyki kasyn i krupierów dają się

    tak właśnie jest - ale ja uważam, że wskutek tego, że państwa chronią
    "too big to fail".

> [...]
    >demagogia. Ile razy w tym czasie zmienił się ustrój społeczny w
    >państwach Europy? Jak poważnie polemizować z Tobą przy takiej

    proszę podaj receptę na przedłużenie upadku Grecji o np. 100 lat,
    skoro twierdzisz, ze można "prawie dowolnie powoli" upadać.

> [...]
    >odwołałeś się do tego artykułu i co gorsza mnie zarzucasz
    >niezrozumienie tego, co *Ty* z niego *chciałeś* zastosować jako

    ok, przyjmuję Twoją uwagę. Co prawda i tak uważam, że podanie
    argumentów nawet bez wyjaśnień jest lepsze niż w ogóle ich pomijanie,
    ale będę czasem pamiętał, że to co dla mnie jest "clara non sunt
    interpretanda" nie dla wszystkich takie jest.

    >Chcesz powiedzieć, że to tożsame pojęcia ? Nie kompromituj się :)

    esencja dyskusji z Tobą: zamiast po prostu odpowiedzieć i - zapewne
    zmiażdżyć mnie siłą argumentów - piszesz takie zdania.
    A ponoć to ja nie uzasadniam swoich tez w tej dyskusji...

> [...]
    >stanu rzeczy to rezultat kiepskiego stanu szkolnictwa, które nie
    >uczy czytania ze zrozumieniem - niektórym tak już zostaje na całe

    odnoszę zupełnie to samo wrażenie o Tobie

    >Bez urazy, ale musisz popracować nad precyzją sformułowań, oduczyć
    >się stawiania zarzutów bez podawania *konkretnego i szczegółowego*
    >uzasadnienia (*nawet* jeśli to p.b.b., bo tu nie onet) oraz unikać

    no cóż, przynajmniej wiem, że nie mam szans nauczyć się tego od
    Ciebie.

    >EOT

    obiecanki, cacanki :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 26. Data: 2011-09-20 14:51:33
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-09-20_8:53

    > obiecanki, cacanki :-)

    Ale o swoim wcześniejszym EOT zdążyłeś zapomnieć ?
    :-P

    witrak()

  • 27. Data: 2011-09-21 09:43:16
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Sep 2011 16:51:33 +0200, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-09-20_8:53

    >Ale o swoim wcześniejszym EOT zdążyłeś zapomnieć ?
    >:-P

    A czy ja kiedykolwiek ogłosiłem EOT? Chyba coś Ci się pomieszało.