  • 1. Data: 2009-01-26 13:38:07
    Temat: ShopSafe
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Po pierwsze: wielkie dzieki dla wszystkich, ktorzy wyjasnili mi w poprzednim
    watku "po co komu" drogie karty w PL. Oraz tym, ktorzy przekonali mnie, ze
    jednak na kazdym rogu w Warszawie nie czeka Bulgar zeby zeskanowac moja
    karte :)

    Pytanie o platnosci w internecie. Czy w ktoryms banku w Polsce jest ShopSafe?
    (Czyli generator jednorazowych numerow do transakcji w internecie, podlaczony
    do mojej karty kredytowej, taki jak maja Discower i BofA.)

    Ponizej link:

    http://tinyurl.com/yut5do
    http://www.bankofamerica.com/privacy/index.cfm?templ
    ate=learn_about_shopsafe

  • 2. Data: 2009-01-26 13:44:25
    Temat: Re: ShopSafe
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley. st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podlaczony
    > do mojej karty kredytowej, taki jak maja Discower i BofA.)

    Bardzo fajna sprawa, niestety nie spotkałem się z tym w żadnym z polskich
    banków. Tutaj raczej poszło to w tę stronę, że podpina się kartę debetową z
    możliwością płatności zdalnych pod rachunek, który jest zasilany tylko w
    razie potrzeby zapłacenia kartą.

    Rozwiązanie z linku wydaje się jednak być zdecydowanie lepsze!

    marekz

  • 3. Data: 2009-01-26 14:21:01
    Od: "tompod@" <t...@g...com>

    On 26 Sty, 14:38, "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > (Czyli generator jednorazowych numerow do transakcji w internecie, podlaczony
    > do mojej karty kredytowej, taki jak maja Discower i BofA.)

    Bardzo dobry pomysł.
    A ile to kosztuje?
    Czy mogę sobie generowac kilka takich wirtualnych kart czy są jakies
    limity?
    Czy to działa w ramach standardowego konta BoA?

    Czy dalej operacje w systemie transakcyjnym BoA podpisywane nie sa w
    żaden sposób autoryzowane (poza zwykłym logowaniem)?

  • 4. Data: 2009-01-26 14:37:06
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

    > Tutaj raczej poszło to w tę stronę, że podpina się kartę debetową z
    > możliwością płatności zdalnych pod rachunek, który jest zasilany tylko w
    > razie potrzeby zapłacenia kartą.

    A, tez mozna. O tym nie pomyslalem. Tylko ze - jesli dobrze rozumiem - placi
    sie od razu, a nie kupuje na kredyt.

    Dziekuje za odpowiedz.

  • 5. Data: 2009-01-26 14:40:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > A, tez mozna. O tym nie pomyslalem. Tylko ze - jesli dobrze rozumiem -
    > placi
    > sie od razu, a nie kupuje na kredyt.

    Tak, i to jest pierwsza i podstawowa wada. Drugą wadą w stosunku do
    pokazanego przez Ciebie rozwiązania jest to, że w pl-bankach nie odbywa się
    to automatycznie, tylko sam klient musi dokonać takiego przelewu ręcznie,
    jest to zatem dodatkowa operacja do wykonania.

    marekz

  • 6. Data: 2009-01-26 14:49:58
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    tompod@ <t...@g...com> napisał(a):

    > A ile to kosztuje?

    Nic.

    > Czy moge sobie generowac kilka takich wirtualnych kart czy sa jakies
    > limity?

    Przed Swietami mialem piec aktywnych, nigdy wiecej nie potrzebowalem, a jak
    wykorzystam, to kasuje. Wiec nie wiem, czy jest jakis limit. 5 mozna na
    pewno.

    > Czy to dziala w ramach standardowego konta BoA?

    Wydaje mi sie, ze kazda karta kredytowa BofA to ma w standardzie. Ale nie
    debetowa do konta czekowego.

    > Czy dalej operacje w systemie transakcyjnym BoA podpisywane nie sa w
    > zaden sposob autoryzowane (poza zwyklym logowaniem)?

    Nie rozumiem pytania. Serio. Mowie po polsku od dziecka, ale nie rozumiem
    pytania. :) To "podpisywane" mi nijak nie pasuje.

    Czy pytasz o logowanie do systemu transakcyjnego BofA, czy o transakcje po
    zalogowaniu?

  • 7. Data: 2009-01-26 14:55:12
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > to automatycznie, tylko sam klient musi dokonać takiego przelewu ręcznie,
    > jest to zatem dodatkowa operacja do wykonania.

    No, zeby oddac sprawiedliwosc polskiemu rozwiazaniu, to w ShopSafe musze
    wpisac gorny limit transakcji na jaki pozwalam i liczbe miesiecy do konca
    waznosci "karty". A jesli chce pozwolic zeby numer byl uzyty wiecej niz raz,
    to tez musze to zaznaczyc.
    Wiec tez sie naklikam i nastukam :)

  • 8. Data: 2009-01-26 17:31:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley. st" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > podlaczony
    > do mojej karty kredytowej, taki jak maja Discower i BofA.)

    Archaiczne rozwiazane wprowadzone przez Amexa lata przed 3dSecure. W polsce
    mozesz korzystac z kart zabezpieczonych 3dSecure i nie musisz generowac
    zadnych numerow. No, ale w PL sklepy nie wypisuja recznie kwitow do
    obciazenia karty tylko transakcje chodza online :D.

    MK

  • 9. Data: 2009-01-26 17:48:07
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > zadnych numerow. No, ale w PL sklepy nie wypisuja recznie kwitow do
    > obciazenia karty tylko transakcje chodza online :D.

    Ale jak 3D secure mi pomoze w sklepie internetowym, ktory nie ma 3D secure?

    I 3D secure moge sobie o kant... potluc, kiedy chce np. oplacic subskrypcje
    The Economist przez telefon, albo odeslac firmie wypelniony formularz, na
    ktorym podaje numer karty.

    A gdzie, przepraszam, sklepy wypisuja recznie kwity do obciazania karty? Bo
    ostatnio to widzialem takie cos w lipcu w Irlandii, kiedy - jak mi
    powiedziano w sklepie - "kasa padla".

  • 10. Data: 2009-01-26 17:55:21
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 26 Jan 2009 13:38:07 +0000 (UTC), bradley. st wrote:

    > Pytanie o platnosci w internecie. Czy w ktoryms banku w Polsce jest ShopSafe?
    > (Czyli generator jednorazowych numerow do transakcji w internecie, podlaczony
    > do mojej karty kredytowej, taki jak maja Discower i BofA.)

    Swego czasu (chyba przynajmniej kilkanaście miesięcy temu) na grupie były
    zapowiedzi, że Citi Handlowy chce coś takiego wdrożyć. Niestety na
    zapowiedziach się skończyło.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki